دانستنی‌های سلامتی

مضرات گوشت خوک: چرا نباید گوشت خوک بخوریم؟

مضرات گوشت خوک
۳+

با اینکه مضرات گوشت خوک بسیار زیاد است اما مصرف گوشت خوک در بسیاری از کشورها بسیار رایج است. یکی از مضرات گوشت خوک این است که مانند انواع گوشت قرمز سرشار از کلسترول و چربی بد (LDL) است.

اما یافته‌های جدید خبر می‌دهد که نوعی بیماری کشنده به نام هپاتیت E در کمین افرادی است که گوشت خوک مصرف می‌کنند. هپاتیت E نوعی التهاب ویروسی است که در پارانشیم کبد رخ می‌دهد. ویروس این بیماری (HEV) نام دارد که از طرق مختلف از جمله دهان و آب‌های آلوده منتقل می‌شود.

این بیماری در قاره‌های آسیا و افریقا شیوع بیشتری داشته است. هپاتیت E به تازگی در چندین کشور از جمله انگلستان از طریق گوشت به خصوص گوشت خوک به راحتی منتقل شده است و جان هزاران نفر را در معرض خطر قرار داده است.

مضرات گوشت خوک

مضرات گوشت خوک

مضرات گوشت خوک

این بیماری ویروسی از طرق مختلف می‌تواند وارد بدن یک فرد شده و آن شخص را مبتلا سازد. اما مصرف گوشت خوک موردی است که به تازگی توانسته منبع شیوع این بیماری و از جدیدترین مضرات گوشت خوک باشد.

گوشت هایی که به صورت بسته بندی و آماده تهیه می‌شود و به طور دقیق و سالم تهیه نشده باشد یکی از بهترین منابع گوشت‌های آلوده می‌باشند. بیشترین منبع این بیماری شامل فرآورده‌های گوشت خوک می‌باشد. همچنین سوسیس و کالباس هایی که از گوشت خوک تهیه شده اند و می‌تواند منابع هپاتیت E باشند.

بیشتر بخوانید: فواید گوشت بره و مضرات آن

هر ساله دویست هزار نفر در انگلستان با ویروس هپاتیت E آلوده شده و بیمار می‌شوند. علائم این بیماری همانند علائم آنفولانزا می‌باشد. حتی دیده شده است که علائم بیماری یرقان نیز همانند این بیماری است. هپاتیت E در وهله نخست می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی و کشنده‌ای به کبد وارد کند.

کسانی که شرایط کبدی مناسبی ندارند خیلی آسان تر از دیگر افراد در این بیماری به آسیب کبدی دچار می‌شوند. همچنین زنان باردار با ابتلا به هپاتیت E در معرض خطر بسیار جدی قرار می‌گیرند.

به طور کلی چهار نوع مختلف هپاتیت E وجود دارد. این ویروس بیشتر در کشورهای جهان سوم یا مناطقی که آلودگی‌های مکرر به خصوص آلودگی‌های آب دارند مشاهده می‌شود. محققان اعلام کرده اند حتی گوشت خوک پخته شده نیز می‌تواند ناقل این ویروس باشد.

بیشتر بخوانید: مضرات گوشت مرغ: همه آنچه که باید درباره عوارض این گوشت بدانید

منبع +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا