شبکه‌های اجتماعی

۱۳ تصویر خبری از اتفاقات ناخوشایند طبیعت در سال ۲۰۱۷ ؛ از ایران تا مکزیک

زلزله کرمانشاه

از یک فصل طوفانی در خلیج مکزیک تا واکنش بستگان قربانیان زلزله ایران، و تصمیمات عجیب ترامپ و… نگاهی به برخی از بزرگترین تغییرات زیست محیطی، حوادث و فجایع سال از طریق این تصاویر تاثیر گذار. با ما باشید تا ببینید سیاره ما در سال ۲۰۱۷ تحت تأثیر چه چیزهایی قرار گرفت.

۰

سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، جنگ، خشونت، قتل، آتش سوزی، سیل، خورشیدگرفتگی، زلزله، همه و همه از اتفاقات ناگوار سال ۲۰۱۷ بودند که شاهد وقوع آنها در تک تک روز های سال ۲۰۱۷ بودیم.

از یک فصل طوفانی در خلیج مکزیک تا واکنش بستگان قربانیان زلزله ایران، و تصمیمات عجیب ترامپ و… نگاهی به برخی از بزرگترین تغییرات زیست محیطی، حوادث و فجایع سال از طریق این تصاویر تاثیر گذار. با ما باشید تا ببینید سیاره ما در سال ۲۰۱۷ تحت تأثیر چه چیزهایی قرار گرفت.

نبرد آتش نشانان با زبانه های خشمگین آتش در سانتا پائولا، کالیفرنیا، 4 دسامبر 2017

نبرد آتش نشانان با زبانه های خشمگین آتش در سانتا پائولا، کالیفرنیا، ۴ دسامبر ۲۰۱۷

 

سد “اورویل” کالیفرنیا – بلندترین سد در ایالات متحده – در ماه فوریه متلاشی شد.

تصویری از سد آسیب دیده، در دریاچه اورویل کالیفرنیا در تاریخ 11 آوریل 2017

تصویری از سد آسیب دیده، در دریاچه اورویل کالیفرنیا در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، کالیفرنیا بدترین خشکسالی را در ۱۲۰۰ سال گذشته تجربه کرد، اما پس از بارش های بی سابقه در اواخر ۲۰۱۶ و اوایل سال ۲۰۱۷، سطح آب در منطقه اورویل شروع به افزایش کرد.

در اوایل ماه فوریه، ظرفیت سطح آب سد اورویل تکمیل، و باعث ایجاد یک سوراخ غول پیکر در وسط آن شد. به دنبال آن پس از سقوط سد، مقامات دستور تخلیه نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ تن از ساکنان چند شهر کالیفرنیا شمالی را صادر کردند.

 

در اوایل تابستان سال ۲۰۱۷، درجه حرارت در ایالات متحده آمریکا به حدی بالا رفت که در ۱۲۲ سال گذشته نظیر آن مشاهده نشده.

محافظت یک زن از خودش در برابر تابش شدید نور خورشید. پارک پل بروکلین، نیویورک، 20 ژوئیه 2017

محافظت یک زن از خودش در برابر تابش شدید نور خورشید. پارک پل بروکلین، نیویورک، ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۷

طبق آمار اداره ملی اقیانوسی و جوی، از آوریل ۲۰۱۶ تا مارس سال ۲۰۱۷، دمای هوای ایالات متحده در طی یک گرمای بی سابقه، پایین تر از ۴۸ کشور (در سراسر آلاسکا و هاوایی) رسید.

همانطور که واشنگتن پست اشاره کرد، در طی این مدت، دمای متوسط این کشور به میزان ۳٫۰۲ درجه فارنهایت (نزیدیک به یک سانتیگراد) بالاتر از میانگین دمای قرن بیستم بود.

افزایش غلظت گازهای گلخانه ای موجب افزایش دما می شود. مطالعه ای که در ماه دسامبر منتشر شد، نشان می دهد که تا سال ۲۱۰۰، ممکن است ۱۵ درصد گرمتر شود.

 

یک مطالعه پیشگامانه هشدار داد که ادامه دادن به سوخت های فسیلی با روند فعلی می تواند دی اکسید کربن جو را به بالاترین غلظت در ۵۰ میلیون سال برساند.

غلظت آلودگی در نیروگاهی در ناحیه سان فرناندو ولی کالیفرنیا، 10 مارس سال 2017

غلظت آلودگی در نیروگاهی در ناحیه سان فرناندو ولی کالیفرنیا، ۱۰ مارس سال ۲۰۱۷

براساس مطالعات منتشر شده در ماه آوریل، اگر جهان همچنان گازهای گلخانه ای را منتشر کند، آب و هوای جهان در سال ۲۱۰۰  تا آن اندازه گرم می شود، که دانشمندان فکر نمی کنند جهان در ۴۲۰ میلیون سال گذشته به خود دیده باشد.

پاییز امسال، دولت ترامپ اقداماتی را علیه لغو برنامه انرژی پاک که در سال ۲۰۱۵ برای کاهش انتشار دی اکسید کربن در ایالات متحده صورت گرفت، انجام داد.

 

یکی دیگر از مطالعات هشدار دهنده نشان داد که افزایش سطح جهانی آب دریاها ممکن است سه برابر بیشتر از آنچه در دهه ۱۹۹۰ بود، شود.

در روز 11 اوت سال 2017 در ریودوژانیرو برزیل، یک موج سوار در امتداد موج های وحشتناک زمستانی اقیانوس اطلس، ذهن ها را به خود مشغول کرد.

در روز ۱۱ اوت سال ۲۰۱۷ در ریودوژانیرو برزیل، یک موج سوار در امتداد موج های وحشتناک زمستانی اقیانوس اطلس، ذهن ها را به خود مشغول کرد.

در ماه آوریل نتایج یکی از تحقیقات نشان داد که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲، میزان سطح آب دریاها از ۱٫۱ میلی متر به ۳٫۱ میلیمتر در سال افزایش یافته است. که این امر خطر سیلاب و به زیر آب رفتن جوامع ناحیه ساحلی را افزایش می دهد.

 

دو خط لوله انتقال نفت بحث برانگیز – داکوتای شمالی و کیستون- تصویب شدند.

معترضان در پی تظاهرات علیه خط لوله انتقال نفت داکوتا در واشنگتن دی سی، 10 مارس 2017

معترضان در پی تظاهرات علیه خط لوله انتقال نفت داکوتا در واشنگتن دی سی، ۱۰ مارس ۲۰۱۷

تظاهرات علیه خطوط لوله انتقال نفت داکوتا و کیستون، که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، در سال ۲۰۱۷ ادامه یافت.

دولت ترامپ رسما انتقال نفت از هر دو خط لوله را امسال به تصویب رساند. خط داکوتا در ماه مه انتقال نفت را آغاز کرد. و در ماه نوامبر به گسترش ساخت خط کیستون چراغ سبز نشان داده شد.

مخالفان این خطوط انتقال نفت می گویند، این دو سبب انتشار بیشتر CO2 می شوند و به حیات وحش محلی، زمین های کشاورزی و منابع آب آسیب می رسانند.

در اوایل ماه نوامبر، خط لوله فعلی کیستون بیش از ۲۰۰،۰۰۰ گالن نفت را هدر داد.

 

در ماه ژوئن، ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده از توافقنامه پاریس (پیرامون تغییرات آب و هوایی) خارج خواهد شد.

دونالد ترامپ پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر اینکه ایالات متحده از موافقتنامه آب و هوای برجسته پاریس کنار می کشد، از باغچه کاخ سفید رد می شود. 1 ژوئن 2017

دونالد ترامپ پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر اینکه ایالات متحده از موافقتنامه آب و هوای برجسته پاریس کنار می کشد، از باغچه کاخ سفید رد می شود. ۱ ژوئن ۲۰۱۷

توافقنامه ای که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، یک هدف جهانی مبنی بر حفظ زمین از گرم شدن بیش از ۲ درجه سانتیگراد را مد نظر قرار می دهد. دراین باره دانشمندان می گویند زمین در آینده پیامدهای برگشت ناپذیر از جمله ابر توفان های غیر قابل پیش بینی، آماج گرما، آتش سوزی های شدید و خشکسالی را می بیند.

 

خلیج مکزیک یک فصل طوفانی را تجربه کرد.

واکنش مارتا واسکز ، هنگام رفتن به درون آب، در رودخانه سن لورنزوموروویس همراه با خانواده اش پس از طوفان ماریا، در شهر مورویس، پورتوریکو، چهارشنبه 27 سپتامبر 2017

واکنش مارتا واسکز ، هنگام رفتن به درون آب، در رودخانه سن لورنزوموروویس همراه با خانواده اش پس از طوفان ماریا، در شهر مورویس، پورتوریکو، چهارشنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷

در ماه اوت، طوفان هاروی باران های بی سابقه ای را برای منطقه هوستون به ارمغان آورد. و طوفان ایرما پس از فروپاشی فلوریدا، جزایر ویرجین، سنت مارتین و دیگر نقاط کارائیب را درهم کوبید. در ماه سپتامبر طوفان ماریا هم سقف خانه ها را از هم جدا، و برق مناطق دومینیکا و پورتوریکو را قطع کرد.

هر سه طوفان جوامع را ویران، و هزاران نفر را بدون مسکن و ضروریات اولیه مانند آب و غذا، رها کردند.

 

در تابستان و پاییز امسال، باران های موسومی برخی از شهرهای هند، نپال، بنگلادش و پاکستان را به زیر آب بردند.

یک پسر روهینگیایی با گریه اش می گوید که، باران های موسمی اوضاع بد ما را بدتر کرده اند. 7 اکتبر، اردوگاه تاینخلی، بازار کاکس، بنگلادش

یک پسر روهینگیایی با گریه اش می گوید که، باران های موسمی اوضاع بد ما را بدتر کرده اند. ۷ اکتبر، اردوگاه تاینخلی، بازار کاکس، بنگلادش

بعضی از جوامع در هند، نپال، بنگلادش و پاکستان، فصل موسومی شدیدی را تجربه کردند که آن از اواخر ماه اوت آغاز شد. سیل ساختمان ها را تخریب، سدها را شکست و بیش از ۱۴۰۰ نفر را در سراسر جنوب آسیا کشت.

در همین حال، بیش از ۵۰۰،۰۰۰ پناهنده روهینگیایی به علت خشونت در ایالت راخین میانمار از بنگلادش فرار کرده و منجر به یک فاجعه انسانی در این منطقه شد.

 

یک زمین لرزه قدرتمند در ماه سپتامبر، مرکز مکزیک را لرزاند.

کارگران نجات و داوطلبان در حال جستجوی یک ساختمان که بعد از زلزله در محله رم مکزیکوسیتی فرو ریخت. سه شنبه، 19 سپتامبر 2017

کارگران نجات و داوطلبان در حال جستجوی یک ساختمان که بعد از زلزله در محله رم مکزیکوسیتی فرو ریخت. سه شنبه، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷

زمین لرزه ۷٫۱ ریشتری در ۱۹ سپتامبر، در مکزیک بیش از ۲۰۰ نفر کشته بر جای گذاشت.

بیش از ۴۰ ساختمان فرو ریختند، از جمله یک مدرسه، و خط اصلی انشعاب گاز پاره شد. همچنین یک آتش سوزی، پس از یک لرزش در ایالت پوئبلا، واقع در نزدیکی پایتخت کشور(مکزیکو سیتی)، شروع و گسترده شد.

 

در سپتامبر، اکتبر و دسامبر کالیفرنیا را چند آتش سوزی مرگبار، موج آماج قرار دادند.

این عکس ارائه شده توسط اداره آتش نشانی شهرستان سانتا باربارا، شعله های آتش را پشت خانه Ladera Ln در نزدیکی سانتا باربارای کالیفرنیا نشان می دهد. پنجشنبه، 14 دسامبر 2017

این عکس ارائه شده توسط اداره آتش نشانی شهرستان سانتا باربارا، شعله های آتش را پشت خانه Ladera Ln در نزدیکی سانتا باربارای کالیفرنیا نشان می دهد. پنجشنبه، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷

ما پیرامون آتش سوزی های گسترده در کالیفرنیا، هم مطالب و هم تصاویر بی نظیری را ارائه کرده ایم (در ترین های ۲۰۱۷ سایت نت نوشت)، که ارزش چندین وچند بار دیدن را دارند. حتما به آنها سری بزنید…

زلزله ایی نزدیک مرز ایران و عراق در ماه نوامبر جان بیش از ۵۰۰ نفر را گرفت.

ملاقات بستگان با قربانیان در سرپل ذهاب ایران، پس از زلزله در مرز ایران و عراق، 13 نوامبر 2017

ملاقات بستگان با قربانیان در سرپل ذهاب ایران، پس از زلزله در مرز ایران و عراق، ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷

در ۱۲ نوامبر، زلزله ایی با شدت ۷٫۳ ریشتر در نزدیکی مرز عراق و ایران رخ داد که جان حداقل ۵۳۰ نفر را گرفت و حدود ۷،۴۶۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

این مرگبارترین زمین لرزه جهان در سال ۲۰۱۷ بود. گفته می شود این زلزله در ترکیه و پاکستان هم احساس شده.

 

در ماه دسامبر، دولت ترامپ اعلام کرد که ۸۵٪ از اراضی یادبود ملی گوش خرسی (Bears Ears) واقع در یوتا را کاهش می دهد.

بنای یادبود ملی گوش خرسی با مساحت 1.35 میلیون جریب (یک واحد اندازه گیری، هر جریب تقریبا نیم هکتار می شود)، در جنوب شرقی یوتا

بنای یادبود ملی گوش خرسی با مساحت ۱٫۳۵ میلیون جریب (یک واحد اندازه گیری، هر جریب تقریبا نیم هکتار می شود)، در جنوب شرقی یوتا

کاهش ۸۵ درصدی این یادبود، بزرگترین کاهش یک بنای یادبود ملی در تاریخ آمریکا می باشد.

دولت ترامپ همچنین اعلام کرد که یادبود ملی ” Grand Staircase-Escalante” یوتا را نصف خواهد کرد.

محققان محیط زیست و برخی از بومیان می گویند که این حرکت ترامپ، مصنوعات میراث ملی را در این مناطق نابود، و حدود ۱۰۰،۰۰۰ سایت با نفوذ باستان شناسی را هم تهدید می کند. این تصمیم به احتمال زیاد موجب پیگیری قانونی طولانی مدت خواهد شد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا