رپرتاژ آگهی

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

۱+

وبلاگ نویسی در کشور های خارج از ایران بسیار جا افتاده است و افراد زیادی از طریق نوشتن وبلاگ به صورت فریلنسر کار می کنند و درآمد نسبتاً مناسبی هم دارند. این کار در ایران نیز انجام می شود اما مانند کشور های خارجی تا این حد پیشرفت نکرده و وبلاگ های معدودی وجود دارند که دارای خوانندگان بالایی هستند. وبلاگ نویسی یکی از روش های کانتنت مارکتینگ در وب است. زمانی که برای فروشگاه کسب و کار خود یک وبلاگ تأسیس می کنیم در واقع محلی برای ارائه محتوا ایجاد کرده ایم.

  • در اولین قدم، یک وبلاگ بسازید.

برای وبلاگ نویسی اولین کاری که باید انجام دهیم داشتن یک وبلاگ با طراحی خوب و فونت مناسب برای مطالعه است. این کار را هم به صورت رایگان می توانیم انجام دهیم و هم می توانیم از وردپرس استفاده کرده و با سفارش هاست و دامنه یک وبلاگ حرفه ای ایجاد و مطالب را در CMS وردپرس قرار دهیم. در هر صورت اولین قدم در راه ایجاد درآمد داشتن وبلاگ است.

  • محتوای مفید و مناسب تولید کنید.

باید محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبان نوشته شود. مخاطبان را باید قبل از هر چیزی به درستی بشناسیم و استراتژی محتوا را بر اساس پرسونایی که از کاربران و مخاطبین خود داریم را تعیین کنیم. از این به بعد باید محتوایی که تولید می کنیم برای مخاطبان مان مناسب باشد. کیفیت محتوا بسیار مهم است. اگر محتوایی باکیفیت و جذاب تولید کنیم مخاطبان به بازدید از سایت ما راغب تر خواهند بود.

محتوا نیز انواع مختلفی دارد که به منظورهای مختلفی می توان از آنها استفاده کرد. نمونه ای از محتواهای رایج متن، ویدیو و عکس هستند.

  • محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.

منظور از بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا

در واقع بهینه سازی برای کاربر و گوگل است و قطعاً متنی که هیچ لیست و زیر بخشی در آن نیست و یک متن یکپارچه است رغبت خاصی برای خواندن ایجاد نمی کند. به همین منظور باید از اصول تولید محتوای جذاب و اصول سئو آگاهی بیابیم تا محتوا بر اساس این موارد نوشته و مورد استفاده قرار بگیرد.

  • به دنبال مخاطبان بیشتر بگردید.

می توانیم با به اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های دیگر سایر مخاطبان مرتبط را نیز مورد هدف قرار بدهیم.

  • اعتماد و وفاداری مخاطبان خود را جلب کنید

یکی از راه های ایجاد وفاداری مشتریان اولاً ایجاد و تولید مرتب و منظم محتوای با کیفیت است. دیگری ایجاد تعامل و رابطه مستقیم با کاربران.

با این کار می توانیم میزان بازدید از سایت را بالا ببریم. وقتی بازدید از سایت بالا برود و ترافیک زیادی روزانه وارد سایت شود می توانیم از این ترافیک برای فروش تبلیغات استفاده کنیم و یا اینکه در سایت خود کسب و کار خرید و فروش محصولات و خدماتی که خود باید انتخاب کنیم را انجام دهیم. اما دقت کنید که برای میزبانی از وبلاگ های پربازدید بهتر است با خرید vps  یا زیرساخت های قوی تر مثل سرور اختصاصی و استفاده از منابع قوی تر، عملکرد سایت یا بلاگ را تقویت کرده و به درستی مدیریت کنیم. برای سفارش این سرویس ها می توانید از خدمات و پلن های بهترین و پرسرعت ترین هاستینگ کشور یعنی صباهاست استفاده کنید.

از دیگر روش های کسب درامد در اینترنت با بلاگ نویسی گوگل ادسنس است که در آن هر کس بر روی تبلیغات سایت ما کلیک کند مبلی پول از طرف گوگل به حساب افراد واریز می شود.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا