آموزشی

خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰ +ویدیو

خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰

اکثر ما وقتی کارمان با کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپمان به اتمام می رسد از طریق منوی Start در ویندوز اقدام به خاموش کردن و یا Sleep کردن دستگاه می کنیم. جالب است بدانید در ویندوز ۱۰ امکانی وجود دارد که به واسطه آن می توانید خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور را در لپ تاپ و یا کامپیوتر های رومیزی تعریف کرده و از این عملکرد لذت ببرید.

۳+

اکثر ما وقتی کارمان با کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپمان به اتمام می رسد از طریق منوی Start در ویندوز اقدام به خاموش کردن و یا Sleep کردن دستگاه می کنیم. جالب است بدانید در ویندوز ۱۰ امکانی وجود دارد که به واسطه آن می توانید خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور را در لپ تاپ و یا کامپیوتر های رومیزی تعریف کرده و از این عملکرد لذت ببرید. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰

به صورت پیش فرض فشردن دکمه پاور کامپیوتر یا لپ تاپ شما را Shut Down می کند. شما می توانید این امکان را دستکاری کرده و از آن برای خاموش کردن صفحه نمایش بهره ببرید. تنظیم این قابلیت بسیاری از مشکلات شما را مرتفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی اکسل ، با این نکات از پس هر کاری در Excel بر خواهید آمد!

تغییر تنطیمات دکمه Power در ویندوز ۱۰

برای اعمال تغییرات جهت خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰ روی دکمه استارت پایین صفحه سمت چپ کلیک راست کنید، روی گزینه Power User Menu کلیک کنید. صفحه  Power Options برای شما به نمایش در خواهد آمد. در قسمت  Related Settings دنبال گزینه Additional power settings بگردید و روی آن کلیک کنید تا پنجره  Power Options باز شود. در این صفحه گزینه Choose what the power buttons do را بیابید. روی آن کلیک کنید تا امکان ویرایش در اختیار شما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: با ۱۱ ترفند گوگل مپ آشنا شوید!

خب در این قسمت می توانید گزینه هایی نظیر When I press the power button و When I press the sleep button را ببینید. اگر از لپتاپ استفاده می کنید گزینه  When I close the lid هم در این لیست برای شما قابل مشاهده است. برای هر یک از عملکرد های مورد نظرتان می توانید انتخاب داشته باشید. Sleep، ShutDown و Turn off the display و حتی Hibernate. بسته به نیاز و طبق تیتر و توضیح ما می توانید Turn off the display را جهت خاموش کردن صفحه نمایش حین فشدن دکمه Power انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: چگونه از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنیم ؟

احتمالا بسیاری از کامپیوتر های رومیزی از داشتن دکمه sleep محروم باشند، بسیاری هم این دکمه را بر روی کیبورد دارند. ویدیوی آموزشی خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰ را با هم در ادامه خواهیم دید:

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا