تلفن همراه

کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

کالبد شکافی گلکسی نوت ۸
۰

سامسونگ چندی پیش از نسل جدید فبلت خود با نام سامسونگ گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد و این فبلت به صورت رسمی از ۲۴ شهریور در سراسر دنیا عرضه خواهد شد. امروز در نت نوشت قصد داریم با هم نگاهی به قطعات داخلی، تعمیر پذیری و کالبد شکافی گلکسی نوت ۸  بیاندازیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت ۸

کالبد شکافی گلکسی نوت ۸

باتری

استفاده سامسونگ از صفحه نمایش بزرگ و کشیده اینفینیتی (Infinity Display) که نسبت بدنه به صفحه نمایش آن کم بوده، سبب شده است تا فضای کافی برای قرار گیری قطعات مورد نظر در داخل بدنه مهیا باشد. سامسونگ از باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت برای نوت ۸ استفاده کرده است که ظرفیت آن حدود ۶% از باتری نسل قبل کمتر میباشد. اما در مقایسه با گلکسی نوت ۷ نسخه طرفدار ۱۰۰mAh ظرفیت بیشتری دارد.

در کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ متوجه شدیم که همانند سال های قبل، باتری با مقادیر زیادی از مواد پلاستیکی و چسبنده، مهر و موم شده است. اما موقعیت آن نسبت به گذشته تغییر کرده و به مرکز منتقل شده است. همچنین موتور مربوط به ارتعاش در قسمت پایین و سمت راست جای داده شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت ۸

دوربین

در کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ متوجه شدیم که این گوشی در مجموع از چهار دوربین بهره برده است. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی که همراه با اسکنر تشخیص چهره در قسمت جلو دستگاه قرار گرفته و دو دوربین در عقب. دوربین های دوگانه عقب، از لنزهای “زاویه باز” و “تله فوتو” بهره بوده و هر دوی آنها مجهز به لرزش گیر اپتیکال میباشند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت ۸

تعمیرپذیری گلکسی نوت ۸

حافظه رم LPDDR4X، کارت حافظه UFS، آی سی Avago و بسیاری از اجزای ساخته شده توسط کوالکام، از دیگر قطعات به کار گرفته شده در نوت ۸ است. جایگاه جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری در نوت ۸ باقی مانده و طراحی آن به اندازه ای مدولار است که در صورت هرگونه مشکل، به آسانی قادر به تعویض آن باشید. در ادامه کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ باید گفت طراحی مدولار سنسور تشخیص چهره و همچنین استفاده از NFC سبب شده است تا انجام هر گونه ای تعمیراتی بر روی نوت ۸ به آسانی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

با این حال، صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و پنل شیشه ای عقب که با فشردگی زیاد در کنار هم قرار گرفته اند، به آن معناست که برای دستیابی به قطعات داخلی، باید تلاش زیادی را به خرج داد.

در نهایت باید این نکته را بگوییم که از نظر قابلیت تعمیر پذیری، نوت ۸ توانسته است نمره ۴ از ۱۰ را کسب کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا