معرفی اپ

مقایسه سروش و گپ ؛ بررسی و مقایسه جایگزین ها احتمالی تلگرام

مقایسه سروش و گپ

طی روز های گذشته شاهد فیلتر شدن تلگرام بودیم، پیام رسان تلگرام با توانایی های خاص و البته به موقعش توانسته بود نبض ارتباط را در میان سایر ابزار های ارتباطی در ایران به خودش اختصاص دهد. در مطلب پیشین به بررسی گزینه های موجود جایگزین تلگرام پرداختیم. در این مقال با شما هستیم با بررسی و مرور ویژگی های ظاهری دو پیام رسان فارسی و مطرح موجود که به نام های گپ و سروش شناسایی می شوند. در ادامه با مرور و مقایسه ظاهری این دو پیام رسان با ما باشید، سروش یا گپ ؟ شما کدامیک را می پسندید!؟

۷+

طی روز های گذشته شاهد فیلتر شدن تلگرام بودیم، پیام رسان تلگرام با توانایی های خاص و البته به موقعش توانسته بود نبض ارتباط را در میان سایر ابزار های ارتباطی در ایران به خودش اختصاص دهد. در مطلب پیشین به بررسی گزینه های موجود جایگزین تلگرام پرداختیم. در این مقال با شما هستیم با بررسی و مقایسه سروش و گپ دو پیام رسان فارسی و مطرح موجود. در ادامه با مرور و مقایسه ظاهری این دو پیام رسان با مقایسه سروش و گپ با ما باشید شما کدامیک را می پسندید!؟

بیشتر بخوانید: جایگزین تلگرام ؛ زندگی را با کدام پیام رسان ادامه دهیم؟؟؟

سروش یا گپ - لوگوی راست پیام رسان سروش لوگوی چپ پیام رسان گپ

سروش یا گپ – لوگوی راست پیام رسان سروش لوگوی چپ پیام رسان گپ

 

مقایسه سروش و گپ

قبل از مقایسه سروش و گپ باید گفت هر دو برنامه برای سیستم عامل های iOS و android موجود هستند و به راحتی از app store و google play قابل نصب هستند و با مراجعه به سایت مربوطه می توان با لینک مستقیم دانلود را انجام داد.

در این قسمت با هم به بررسی نسخه iOS منتشر شده و قابل استفاده از این دو پیام رسان میپردازیم:

 

سروش یا گپ - عکس سمت راست پیام رسان سروش عکس سمت چپ پیام رسان گپ

سروش یا گپ – عکس سمت راست پیام رسان سروش عکس سمت چپ پیام رسان گپ

 

در مقایسه سروش و گپ اولین چیزی  که در نگاه اول به چشم می‌خورد، امتیاز دو برنامه از دید کاربران است، که برنامه گپ با ۴٫۳ نسبت به سروش با ۳٫۶ در جایگاه بهتری قرار دارد، ولی حجم برنامه گپ ۵۵٫۲MB و حجم سروش تنها ۳۶٫۹MB می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی پیام‌ رسان بله ، پیام‌ رسان اختصاصی بانکی‌ها با نیم میلیون هوادار مقتصد!

و در پایان هردو برنامه برای سنین بالای ۴ سال مناسب دیده شده اند. پس از نصب وارد هر یک از اپ های سروش یا گپ می‌شویم، برخلاف تصور که هنوز برنامه های پیام رسان ایرانی به خوبی وارد بازار نشده اند وقتی به لیست مخاطبین سر میزنید خواهید دید که بسیاری از مخاطب های شما نیز در این برنامه های مذکور ثبت نام کرده اند!

در ابتدا مثل تمام برنامه های پیام رسان شما باید با شماره موبایل خود در این برنامه ها ثبت نام کنید. پس از گذراندن مراحل ثبت نام وارد برنامه می‌شوید و در اولین صفحه در سروش، تنظیمات – کانال ها – کاربران – و مکالمه به ترتیب از راست به چپ دیده می‌شود.

پیام رسان سروش

 

در پیام رسان گپ هم این ترتیب به این صورت است : گپ – گفتگو ها – مخاطبین – دنیای گپ – گپ من و مشخصات کاربری

همان طور که در تصویر بالا میبینید در بخش گفتگو ها برنامه سروش کاملا ساده و با دو رنگ خاکستری و آبی طراحی شده و در گوشه بالا سمت راست گزینه + که شامل گروه گفتگو جدید و ایجاد کانال جدید است، که عملکردی شبیه به برنامه های Telegram و Whatsapp دارد، با این تفاوت که در منوی اصلی برنامه بخش کانال ها را به صورت مجازی تعبیه کرده که دسترسی به کانال ها را راحت تر میکند.

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان آی گپ ، جایزه یک میلیارد تومانی به چه کسی خواهد رسید؟

پیام رسان گپ

 

در پیام رسان گپ در بالای صفحه لوگوی گپ به چشم می‌خورد که عملکرد خاص خود را دارد و با لمس آن لیست گفتگو ها محو می‌شود و با لمس دوباره آن لیست نمایش داده می‌شود. در سمت راست لوگو قلم آشنا به چشم می‌خورد که ایجاد کننده یک گپ جدید است. یکی از نکات جالب این برنامه این است که شما میتوانید گپ های خود را توسط نوار بالای جستجو دسته بندی کنید. در این بخش هر رنگ مختص یک دسته از گپ ها است که این دسته بندی کار شما را در جستجوی و مرتب سازی گپ ها بسیار ساده کرده.

حالت کار – خوانده نشده ها – همه – دنیای من – شخصی – گروه ها – کانال ها  و ( + )، که این گزینه به شما امکان این را می‌دهد که گروه دسته بندی شده خاص خود را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان گپ ، موفق ولی بدون شناسنامه و مرموز !!!

پیام رسان گپ

 

در بخش مخاطب ها با باز کردن حساب کاربری مخاطب های خود از بالا به پایین عکس + اسم و وضعیت مخاطب نمایش داده شده، سپس شماره تلفن و بعد گزینه های ارسال پیام – تماس سروشی – محتوای اشتراک گذاشته شده – اعلان گفتگو و بلاک کردن کاربر وجود دارد.

پیام رسان سروش

 

و در گپ به ترتیب از بالا به پایین به ترتیب عکس کاربر – نام – تاریخ آخرین بازدید –ارسال پیام جدید – افزودن به لیست سیاه – رسانه های به اشتراک گذاشته شده و آیتم شماره ها که خود شامل شماره تلفن مخاطب تماس و پیام است به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان ایتا ، کپی یا نمونه شبیه‌سازی شده از تلگرام؟!

پیام رسان گپ

با لمس کردن گزینه تماس در هر دو برنامه تماس با مخاطب برقرار می‌شود، ولی در برنامه سروش این تماس به صورت اینترنتی و در گپ با استفاده از اپراتور انجام می‌شود و از آنجایی که این برنامه ها هر دو بر پایه ی اینترنت هستند، در این مقوله سروش عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

امکان ایجاد کانال در سروش و گپ

در ادامه مقایسه سروش و گپ به سراغ کانال ها می رویم، در بخش کانال سروش، ساخت کانال مرحله به مرحله و کاملا شبیه به برنامه Telegram می‌باشد، اضافه کردن اعضا سپس عنوان کانال و توضیحات کانال و عکس، سپس آیدی کانال و گزینه کانال تعاملی و نهایتا کانال شما ساخته میشود.

ساخت کانال پیام رسان در سروش

در گپ هم همان روند همیشگی برای ساخت وجود دارد. در مقایسه سروش و گپ حین ساخت کانال باید عکس و نام را وارد کنید و نوع کانال را بسته به نیاز تعیین کنید که به دو شکل خصوصی و عمومی تعبیه شده که در صورت خصوصی بودن گزینه بعدی شناسه کانال و توضیحات است و در صورت عمومی بودن – شناسه کانال – پیوند کانال و توضیحات می‌باشد.

ساخت کانال در پیام رسان گپ

چت و استیکر ها در سروش یا گپ ؟

در همان نگاه اول خواهید یافت که هر دو برنامه گفتگو با تفاوت های جزئی مشابه به برنامه های Telegram  و Whatsapp است. در سروش برای استفاده از استیکر نیاز است که از علامت سنجاق استفاده شود، با لمس این گزینه فهرستی نمایان می‌شود که استیکر آخرین آنهاست .

با باز شدن منوی استیکر در حالت پیشفرض استیکری وجود ندارد، ولی با زدن علامت + می‌توان وارد فروشگاه استیکر سروش شد و از استیکر های رایگان و استیکر های قابل پرداخت استفاده کرد.

چت در پام رسان سروش

و حالا گپ

در ادامه مقایسه سروش و گپ باید گفت در پیام رسان گپ با باز کردن گپ جدید در کنار لوگوی سنجاق، شکلک خندانی را میتوان دید که با لمس آن وارد بخش استیکر های گپ میشوید. به صورت پیشفرض سه استیکر روی گپ وجود دارد و برای اضافه کردن استیکر جدید کافیست + را لمس کنید تا وارد بخش مدیریت استیکر شوید و استیکر مورد نظر خود را نصب و استفاده نمایید.

چت در پیام رسان گپ

امکان خرید استیکر در هر دو برنامه با شارژ کیف پول الکترونیک و پرداخت درون برنامه ی امکانپذیر است.

نکته قابل توجهی که در مقایسه سروش و گپ و این دو برنامه وجود دارد این است که امکان حذف پیام ارسال شده در برنامه سروش فقط از گفتگوی شما وجود دارد و پیام ارسال شده در گپ دریافت کننده باقی میماند ولی برنامه گپ، امکان حذف پیام ارسال شده را در گپ هر دو طرف از سوی فرستنده را فراهم کرده.

عکس سمت راست پیام رسان سروش عکس سمت چپ پیام رسان گپ

 

ویژگی دیگر برنامه گپ این است که فضای ابری امنی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد و به کاربر خود اجازه می‌دهد انواع مختلف فایل ها را در حافظه ابری خود ذخیره سازد.

فضای ابری پیام رسان گپ

باید به بخش جذاب دنیای گپ برنامه گپ هم اشاره ای کرد. این بخش شامل کانال های متنوع با دسته بندی مناسب،بازی ها و  کانال های بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد.

دنیای گپ

در آخر :

اگر به کانال های متنوع و فضایی پر شور با امکان ذخیره ابری علاقه مند هستید بی شک برنامه گپ برای شما یکی از بهترین هاست و اگر سادگی را در کنار تماس های اینترنتی لذت بخش مد نظر شماست، همین حالا به برنامه پیام رسان سروش نقل مکان کنید

متن توییتر آقای آذری جهرمی راجع به پیام رسان های داخلی

متن توییتر آقای آذری جهرمی راجع به پیام رسان های داخلی

به یاد داشته باشیم که استفاده از هرکدام از این دو برنامه کمک به پیشرفت فضای مجازی و اشتغال زایی در این حوزه است.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    ایرانی

    ۱۴ دی ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۹

    سلام ممنون خیلی خوب بود استفاده کردم
    فقط بعد این همه تعریف از کالای ایرانی صفحه و کانالتونو در پیام رسان خارجی معرفی میکنید؟ کمی درمورد این کارتون فکر کنید

    ۱۲+
    • Avatar

      kambiz

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۱

      چرا بی مغزین آخه!؟؟؟ مثلا خارجیا تو گپای غیر تبلیغ خودشونو نمیکنن؟ همه جا باید تبلیغ باشه که کم کم چیزی شناخته بشه! اون موقه که عقل تقسیم میکردن کجا بودی؟

      ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا