تلفن همراه

دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

دوربین نوت ۸

بنچمارکهای موجود در سطح اینترنت اگرچه تنها مبنای انتخاب افراد نیست ولی قطعا در متمایل کردن خواسته‌ها، چندان بی‌تاثیر هم نیستند. وبسایت DxO اخیرا در بنچمارکی دوربین نوت ۸ را همتراز با دوربین آیفون ۸ پلاس قرار داده است.

۰

عرضه هر محصول جدیدی به ویژه در دنیای دیجیتال: اسمارت‌فونها، انبوهی از نقدها و بررسی‌ها، نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی را به دنبال دارد. در بنچمارک اخیر وبسایت DxOMark که چندین سال در زمینه سنجش کیفیت دوربین فعالیت میکند، دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز را در بین گوشیهای اندرویدی کسب کرده است. در ادامه با اطلاعاتی راجع به این ارزیابی دوربین نوت ۸ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

بر اساس این بنچمارک، دوربین نوت ۸ با کسب امتیاز ۱۰۰ در بخش عکاسی و ۸۴ در فیلمبرداری، توانسته است با امتیاز نهایی ۹۴ در جایگاهی همتراز با برترین دوربین سال ۲۰۱۷ که متعلق به آیفون ۸ پلاس است قرار گیرد. از نگاه DxOMark، کاهش نویز، حفظ جزئیات تصویر، فوکوس خودکار سریع و لنزهای زوم با کیفیت از ویژگیهای بارز این محصول به شمار میروند.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

دوربین نوت ۸ اگرچه در بخش عکسبرداری امتیاز کامل ۱۰۰ را گرفته! ولی در بحث فیلمبرداری، علی‌رغم نوردهی خوب، رندرینگ قوی رنگها و کاهش سطح نویز، عواملی همچون ضعف فوکوس خودکار و بازنمایی بافتها در مقایسه با گوشی هایی همچون HTC U11 با امتیاز فیلمبرداری ۸۹ و گوگل پیکسل با امتیاز ۹۱ (امتیاز نهایی هر دو گوشی ۹۰ است) باعث شده تا امتیاز آن در ضبط ویدیو به رقم ۸۴ تقلیل یابد.

با این حال حتی با در نظر گرفتن امتیاز کمتر این اسمارت‌فون در بخش فیلمبرداری باز هم کسب امتیاز ۹۴ دستاورد ارزشمندی برای این گوشی است و قطعا در انتخاب شما مد نظر قرار خواهد گرفت. اما هوشیار باشید، همین موضوع که شما خواه ناخواه تحت تاثیر این تستها هستید، فرصت مناسبی به دست چنین وبسایتهایی میدهد تا کمی بررسی‌های انجام شده را با آب و تاب بیان کرده و بعید نیست که با تطمیع توسط برخی از شرکتهای تولید کننده اقدام به ارائه گزارشهای مصنوعی کنند. متاسفانه در سابقه DXOMark نیز همکاری با شرکتهایی همچون HTC و سامسونگ به چشم میخورد که متاسفانه اعتبار این گونه تستها را زیر سوال میبرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

در هر حال، موضوع مهم، انتخاب آگاهانه و عدم وابستگی مطلق به این تستهاست. بر اساس نتایج وبسایت DxO، دوربین نوت ۸ امتیاز ۹۴ را دریافت کرد ولی این به معنی برتری قاطعانه این گوشی نسبت به پیکسل و HTC U11 که نمره‌های کمتری دریافت کرده‌اند نیست. این امتیاز را تنها در حکم سیگنال مثبتی جهت بررسی بیشتر این محصول دانسته و مبنای اصلی انتخاب خود قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا