علمی

کشف ناو غرق شده در جنگ جهانی دوم پس از ۷۲ سال توسط تیم تحقیقاتی مایکروسافت!

ناو ایندیاناپلیس
۰

حدود ۷۲ سال قبل و در میان روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، کشتی یو اس. اس. ایندیاناپلیس (USS Indianapolis) مورد حمله اژدرهای زیردریایی سلطنتی ژاپن قرار گرفت و نتیجتاً در قعر دریا غرق شد. آن حادثه باعث شد تا بزرگترین تلفات تاریخ نیروی دریایی ایالات متحده امریکا رقم خورده باشد. برای ۷۲ سال، محل نهایی این کشتی به صورت یک راز ناشناخته بود، تا اینکه به تازگی، پل آلن یکی از موسسان مایکروسافت خبر از یافتن محل این کشتی را داده است.

طبق گفته های آلن، تیم تحقیقاتی او توانسته اند در عمق ۵٫۵ کیلومتری اقیانوس آرام، لاشه های این کشتی را پیدا کنند. آلن همچنین اظهار کرده است، که کشف این کشتی واقعاً خارق العاده بوده، و این عملیات با هماهنگی نیروی دریایی ایالات متحده انجام شده است. همچنین در حال حاضر این منطقه، زیر نظر نیروی دریایی امریکا قرار دارد.

این کشتی، دقیقاً همان کشتی بود که اولین بمب اتمی که بر سر مردم هیروشیما ریخته شد را حمل میکرد. کشتی بمب اتمی را به فرودگاهی در جزیره Tinian تحویل داد و در مسیر برگشت، مورد حمله زیردریایی ژاپن قرار گرفت.

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

به دنبال این حادثه ۳۰۰ نفر از ملوانان همراه با کشتی به قعر اقیانوس کشیده شدند و ۱۱۹۶ نفر باقیمانده نیز خود را در آبها و در محاصره کوسه ها سرگردان دیدند.

از این ۱۱۹۶ نفر، ۳۱۷ نفر جان سالم به در برده و بقیه به علت تشنگی و یا شکار کوسه ها سرنوشتی جز مرگ در انتظارشان نبود. با گذشت زمان، ۲۲ نفر از این ۳۱۷ نفر همچنان زنده هستند.

تلاش های ناموفق متعددی در طی سالها، برای یافتن محل این کشتی صورت گرفت، تا نهایتاً پس از ۷۲ سال این تلاش ها به نتیجه رسید.

تصاویری از این ناو

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

در این عکس پایه یک لنگر را مشاهده مینمایید که به وضوح بر روی آن، نام “U.S. Navy” و “Norfolk Navy Yard.” نوشته شده است و مشخصات آن با ناوی که در تاریخ مذکور غرق شد، مطابقت دارد.

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

این نیز یکی دیگر از قطعاتی است، که از کشتی ایندیانوپلیس کشف شده است.

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

شماره ۳۵ حک شده بر روی بدنه نیز، دقیقاً یکی دیگر از موارد مورد مطابقت است.

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

ناو ایندیاناپلیس

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا