تلفن همراه

گوگل برای ضد آب کردن Pixel 2 از خودروهای آفرود کمک می گیرد!

۱+

گوگل سرانجام توانست گوشی Pixel 2 را ضد آب کند. ویژگی که نبودش در گوشی های قبلی سری پیکسل احساس می شد.

گوشی جدید Pixel دارای رتبه IP67 در زمینه مقاومت در برابر اجسام سخت و آب است و این به آن معناست که می تواند در عمق حدود یک متری تا مدت زمان ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. البته من استفاده از Pixel 2 را در عکاسی زیر آب توصیه نمی کنم اما این ویژگی در موقع افتادن اتفاقی گوشی در آب به داد شما خواهد رسید. در غیر اینصورت اگر مراقب نباشید،حتی  یکبار افتادن گوشی شما در آب می تواند آن را از کار بیاندازد.

تولید کننده های تلفن همراه معمولا برای مقاوم سازی گوشیها در برابر آب، از درزگیر های لاستیکی استفاده می کنند. Pixel 2 هم از این قاعده مستثنی نیست اما گوگل در این گوشی از یک ماده جدید هم استفاده می کند که هنوز در اکثر گوشیهای هوشمند به کار نرفته است.

بخش داخلی درگاه USB-C در Pixel 2 بوسیله ماده ای پوشانده شده است که به گریس دی الکتریک معروف است که به گفته زک نلسن از کانال یوتیوب JerryRigEvetything از این ماده برای ضد آب کردن قطعات الکترونیکی در خودروهای آفرود استفاده می شود.

شما به راحتی می توانید ژلی که دور درگاه USB پوشانده است را در ویدیوی موجود در کانال یوتیوب زک ببینید.

Pixel 2 ژل ضد آب

زک در کانال یوتیوبش گوشی های زیادی را باز کرده است ولی اذعان می کند که استفاده از این ژل را قبل از این در هیچ  تلفن هوشمندی مشاهده نکرده است. البته او گفت که این ژل را یکبار در یک پهباد زیرآبی که آن را اخیرا بررسی کرده است، دیده است اما از اینکه در گوشی بزرگتر Pixel 2 XL هم از این ژل خاص استفاده شده است، مطمئن نبود.

با دانستن این موضوع که Pixel 2 از ژل ضد آب خودروهای آفرود استفاده می کند، ممکن است خیال کنید که Pixel 2 ضد آب‌ترین گوشی بازار است اما گوشی های Galaxy S8 و Note 8 سامسونگ در این زمینه از Pixel 2 پیشی می گیرند. این گوشی ها دارای رتبه IP68  هستند که به آنها این امکان را می دهد که در عمق ۱٫۵ متری آب تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورند. ولی یاید در نظر داشت که گوشی های سامسونگ هم برای عکاسی در زیر آب طراحی نشده اند و رتبه بندی های IP بیشتر برای سقوطهای تصادفی گوشی ها در آب، به کار می رود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا