آموزشی

گوشی در آب افتاده را با این ۱۰ روش نجات دهید!

خیس شدن گوشی

اگر گوشی هوشمندتان داخل دستشویی، سینک ظرفشویی یا استخر افتاد، وحشت نکنید. اگر سریع باشید می‌توانید از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کنید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه گوشی در آب افتاده را نجات دهید یا حداقل برای این امر تلاش کنید. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

۸+

اگر گوشی هوشمندتان داخل دستشویی، سینک ظرفشویی یا استخر افتاد، وحشت نکنید. اگر سریع باشید می‌توانید از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کنید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه گوشی در آب افتاده را نجات دهید یا حداقل برای این امر تلاش کنید. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

قبل از هرچیز به سرعت گوشی در آب افتاده را از آب خارج کنید. هرچه بیشتر داخل آب بماند، مایع بیشتری از شکاف‌ها و قسمت‌های باز گوشی به داخل آن تراوش می‌کند. به محض این که گوشی از آب خارج شد، چند کار مشخص را باید سریع انجام دهید و چند کار مشخص را به هیچ وجه نباید انجام دهید وگرنه گوشی آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: ریفربیشد چیست ؟ از کجا گوشی دست دوم را به بهترین قیمت بخریم ؟

گوشی در آب افتاده را نجات دهید:

  • گوشی در آب افتاده را روشن نکنید
  • هیچ دکمه و کلیدی را نزنید
  • گوشی را تکان ندهید و با انگشت به آن ضربه نزنید
  • اجزای گوشی را از هم جدا نکنید. دستگاه شما یک نشانگر آسیب توسط مایع (LDI) دارد که اگر اجزای گوشی باز شود، این نشانگر تغییر کرده و گوشی از شرایط گارانتی خارج می‌شود. تنها در صورتی که واقعا نیاز است و شما تجربه آن را دارید این کار را انجام دهید
  • داخل گوشی فوت نکنید. این کار می‌تواند باعث فرستادن آب به قسمت‌های داخلی که هنوز آب به آنجا نرسیده است و در نهایت سبب آسیب دیدن گوشی شود
  • به گوشی حرارت ندهید ( با استفاده از سشوار یا مایکروویو)

بیشتر بخوانید: کابل OTG چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟

گوشی در آب افتاده

گوشی در آب افتاده را با این روش ها نجات دهید

بیشتر بخوانید: پنهان کردن فایل در اندروید

۱۰ گام برای نجات دادن گوشی در آب افتاده :

  1. اگر خاموش نشده آن را خاموش کنید و به حالت ایستاده (عمودی) نگه دارید.
  2. اگر گوشی قاب محافظ دارد، قاب را در بیاورید.
  3. درب پشت را باز کرده و باتری و سیم کارت و حافظه MicroSD را بیرون بیاورید (در همه گوشی‌ها این کار امکان‌پذیر نیست).
    گوشی در آب افتاده

    گوشی در آب افتاده را نجات دهید!

  4. با یک پارچه یا دستمال توالت با آرامی گوشی را خشک کنید. از تکان دادن گوشی پرهیز کنید زیرا سبب نفوذ بیشتر آب به داخل گوشی می‌شود.
  5. اگر نفوذ آب خیلی زیاد باشد، می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی آب درون شکاف‌ها را که با پارچه قابل پاکسازی نیستند، خارج کنید. از درآوردن قطعات کوچک مثل سیم کارت، حافظه MicroSD و حتی باطری قبل از این که توسط جاروبرقی مکیده شونده اطمینان حاصل کنید.
  6. گوشی را در یک کیسه زیپ‌دار (زیپ‌کیپ) پر از برنج خام قرار دهید. برنج برای جذب مایعات فوق‌العاده است و این روش برای خشک کردن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیار رایج است. البته کیسه های مخصوص خشک کردن گوشی نیز وجود دارد، ولی اگر در خانه از این کیسه‌ها ندارید، وقت خود را برای بیرون رفتن و خریدن آن هدر ندهید و هرچه سریعتر گوشی خود را در کیسه برنج قرار دهید.
  7. اجازه بدهید گوشی یک یا دو روز کامل در کیسه برنج خشک شود. لطفا وسوسه نشوید که ببینید گوشی روشن می‌شود یا نه. اگر کار ضروری دارید سیم‌کارت خود را در یک گوشی قدیمی (اگر دارید) و یا در یک گوشی قرضی بگذارید.
  8. بعد از دو روز گوشی را از کیسه برنج خارج کنید ، باطری را سر جایش بگذارید و گوشی را روشن کنید.
  9. اگر گوشی‌تان روشن نشد، با شارژر امتحان کنید. اگر شارژ نشد، این احتمال وجود دارد که باطری آسیب دیده باشد. می‌توانید از یک باطری جایگزین استفاده کنید و یا گوشی خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید.
  10. اگر گوشی روشن شد و عملکردش عادی بود، لازم است که چند روزی حواستان به آن باشد و ببینید که آیا اتفاق غیرعادی رخ می‌دهد یا نه. با پخش موسیقی سلامت اسپیکرها را بررسی نمایید و هم‌چنین عملکرد صفحه لمسی گوشی را تست کنید.

در آینده، سعی کنید که از همراه داشتن گوشی در استخر، حمام، دستشویی و هنگام ظرف شستن اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از گوشی اندرویدی و ۵ کاری که نباید با گوشی تان انجام دهید!

قاب محافظ ضد آب

خوشبینانه می‌توان گفت که با رعایت این نکات شما می‌توانید گوشی خود را که در آب افتاده است، از نابودی نجات دهید. اگر می‌خواهید همیشه گوشی‌تان از خطر آب در امان باشد، می‌توانید یک قاب محافظ ضد آب بخرید. انتخاب‌های خوبی برای خرید از برندهایی مثل Otterbox، Griffin Survivor و Catalys وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته اینستاگرامی که حتما باید بدانید!

 

گوشی‌های مقاوم در برابر آب

در تبلیغات برخی گوشی‌ها می‌بینید که از عنوان مقاوم در برابر آب استفاده می‌شود. حواستان باشد که وقتی شرکتی این ویژگی را اعلام می‌کند، مقاومت در برابر آب آن، تحت شرایط محیطی خاصی جواب می‌دهد. مقاومت در برابر آب یک گوشی، معمولا به عواملی مثل شفافیت آب، عمقی که گوشی در آب فرو رفته و مدت زمانی که در آب غوطه ور بوده بستگی دارد.

توصیه ما این است که هیچ گوشی‌ای را تا زمانی که واقعا مجبور نشده‌اید زیر آب نبرید

گوشی های ضد آب

گوشی های ضد آب

 بیشتر بخوانید: کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟ راهنمای یافتن کد IMEI در گوشی‌های اندرویدی

شاخص ترین گوشی‌های مقاوم در برابر آب:

اگر تجربه‌ای درباره محافظت از گوشی در آب افتاده دارید و یا روش بهتری به ذهنتان می‌رسد، با ما به اشتراک بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا