شبکه‌های اجتماعی

در خرید این ۱۵ مورد تجدید نظر کنید؛ پشیمان نخواهید شد!

ما گاهی اوقات خرید هایی انجام می دهیم که نیازی به آن ها نداریم. اگر اندکی درباره خریدهایمان بیشتر فکر کنیم می توانیم برخی هزینه های اضافی زندگی را کاهش دهیم. بازنگری در خرید این ۱۵ محصول اغلب می تواند باعث پس انداز مبلغ زیادی شود. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۰

ما گاهی اوقات خرید هایی انجام می دهیم که نیازی به آن ها نداریم. اگر اندکی درباره خریدهایمان بیشتر فکر کنیم می توانیم برخی هزینه های اضافی زندگی را کاهش دهیم. بازنگری در خرید این ۱۵ محصول اغلب می تواند باعث پس انداز مبلغ زیادی شود. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۱) بلیط بخت آزمایی و شرکت در قرعه کشی ها

برخی از مردم با امید برنده شدن جایزه ای ارزشمند، در قرعه کشی های مختلف شرکت می کنند. با این کار علاوه بر این که سرمایه خود را از دست می دهند، معمولا چیزی برنده نمی شوند.

این موضوع در کشورمان بیشتر در مسابقات پیامکی نمود دارد.

۲) سیگار

در شهر نیویورک، کسی که روزی یک بسته سیگار می کشد، سالانه بیش از ۵۰۰۰ دلار سرمایه خود را دود می کند.

سیگار کشیدن علاوه بر از دست دادن سرمایه، هزینه های زیادی برای سلامتی فرد ایجاد می کند که گاهی از هزینه خرید سالیانه آن نیز بیشتر شده و حتی به قیمت جان مصرف کنندگانش تمام می شود.

۳) بطری های آب

مدتی است که آمریکایی ها به سلامت خود بیشتر اهمیت می دهند و سودای کمتری نسبت به بطری آب آشامیدنی مصرف می کنند.

شرکت های نوشیدنی نیز برای کالایی که می تواند بدون هیچ هزینه ای در دسترسی باشد، گالنی ۱٫۲۲ دلار سود می کنند. البته قیمت بطری های آب وارداتی در کشورمان بیش از این مبالغ است.

۴) داروهای برند

در خرید اکثر محصولات که ویژگی های دقیقا یکسان دارند، مشتری ها معمولا گزینه ارزان تر را انتخاب می کنند. این موضوع برای مواد دارویی برند صادق نیست.

این داروها به رغم داشتن ترکیبات و اثرات مشابه، نسبت به سایر محصولات عمومی قیمتی گزاف تر دارند.

۵) خرید از بوفه سینماها

سینماها تنها از فروش بلیت فیلم های خود سود نمی برد، بلکه سود اصلی را از طریق فروش مواد غذایی نظیر پاپ کورن، تنقلات و آبنبات های گران قیمت در بوفه خود به دست می آورند.

شما می توانید محصولات مشابه را با قیمتی ارزان تر در سوپرمارکت ها خریداری کنید.

۶) کافی شاپ

امروزه کافی شاپ ها در هر گوشه ای از شهر قرار دارند. پیش از این مردم قهوه را در خانه خود میل می کردند و هنوز هم این عادت به کمک دستگاههای قهوه جوش تا حدی محبوب است.

اما کافی شاپ ها و قهوه خانه ها با منوهایی با قیمتهای گزاف و انتظار طولانی، همچنان مشتری های زیادی دارند.

۷) خرید کتاب

عضویت در کتابخانه بهترین راه برای صرفه جویی در یک سرگرمی گران قیمت است. برای مثال، هزینه عضویت در کتابخانه عمومی نیویورک فقط ۲۵ دلار در سال است.

با این کار امکان دسترسی به ۵۵ میلیون نسخه کتاب، کتاب الکترونیکی و دی وی دی را پیدا می کنید. درحالی که این مبلغ تنها هزینه یک کتاب هاردکاور انتشار جدید است.

۸) لوح های فشرده

امروزه سی دی ها و دی وی دی ها در حال منسوخ شدن هستند، اما بسیاری از مردم هنوز مبالغ زیادی بابت خرید سی دی آلبوم ها و فیلم ها می پردازند.

مانند کتاب ها، لوح های فشرده را نیز می توان اجاره کرد، اما امروزه در عصر دیجیتال اکثر مردم این فیلمها را به صورت آنلاین از فضای مجازی دریافت می کنند که هزینه آن کمتر از قیمت نسخه لوح فشرده تمام می شود.

۹) کارت هدیه

البته کارت های هدیه دیگر چندان محبوبیتی ندارند، اما اگر می خواهید به کسی هدیه دهید، خودتان کارت پستال زیبایی بسازید و آن را هدیه دهید. این کارت بسیار، ارزشمند تر است.

۱۰) عضویت در باشگاه

عضویت در باشگاه می تواند هزینه بردار باشد، بنابراین اگر شما تنها عضو شوید و متناوباً از آن استفاده نکنید، فقط پول خود را هدر داده اید.

خوشبختانه، راه هایی برای انجام ورزش های کم هزینه تر در خارج از باشگاه ها و حفظ سلامتی وجود دارد.

۱۱) بنزین سوپر

برای اکثر اتومبیل ها، نیازی نیست هزینه بیشتری برای بنزین های با عدد اکتان بالاتر صرف شود. بنزین معمولی به اندازه کافی مناسب است. بنابراین توصیه می کنیم، سوخت ارزان تر را انتخاب کنید.

۱۲) جدیدترین گجت ها

هر زمان که یک گجت جدیدتر (شامل انواع اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و تبلت ها) به بازار می آید، نسخه های قدیمی تر محبوبیت خود را از دست می دهند.

نسخه قدیمی و جدید این گجت ها احتمالا بسیار شبیه به هم هستند و گاهی ممکن است مدل جدیدتر، برخی آپشن های اضافی داشته باشد. با این حال، با انتخاب محصول کمی قدیمی تر که قابلیت تقریبا یکسانی با نمونه جدید دارد می توانید مبلغ زیادی صرفه جویی کنید.

۱۳) پرداخت درون برنامه ای بازی ها

برخی بازی ها در گوشی های هوشمند در ابتدا رایگان اند، اما پس از رسیدن به مراحل بالاتر و درگیر شدن در بازی یا باید زمان بیشتری اتلاف کنید و یا با کمک پرداخت درون برنامه ای مراحل را رد کنید.

به نظر می رسد این بازی ها که بسیار اعتیاد آور هستند، با ترفندهای روان شناختی طراحی شده اند تا مجبور شوید هزینه زیادی را برای رسیدن به سطح بعدی صرف کنید.

۱۴) عدم استفاده از سرویس های آنلاین

چند سالی است که همزمان با گسترش فضای مجازی، سرویس های آنلاین نظیر خرده فروشان اینترنتی، خدماتی با قیمت مناسب تر نسبت به بازارهای سنتی ارائه می دهند.

استفاده از این سرویس ها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.

۱۵) خرید وسایل غیر ضروری

جهان ما پر است از تبلیغات و محرک هایی که همگی می خواهند برای خرید محصولاتشان ما را متقاعد کنند. اگر فردی به سادگی روان خود را در اختیار تبلیغات محیطی و مجازی قرار دهد به ناگاه می بیند کالایی را بی آنکه واقعا نیاز داشته باشد، خریداری کرده است.

برای توقف این عادت، لازم است قبل از خرید اقلام ضروری خود را فهرست کرده و سپس اقدام به خرید کنید. داشتن برنامه ریزی ماهانه برای تامین نیازها می تواند از افتادن در دام های تبلیغاتی جلوگیری نموده و مانع از هدر رفت سرمایه شما شود.

منبع: businessinsider

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. محمدحسن آزادگان

    محمدحسن آزادگان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۰:۰۴

    با بسیاری از موارد ذکر شده موافقم، بخصوص هزینه بروز رسانی گجت ها، بوفه های سینما و…
    اما گاهی هوشمندانه خریدن، در زمان و هزینه صرفه جویی زیادی می کند.
    گذشته از اینکه خرید قالب فیزیکی محصولات فرهنگی (کتاب، موسیقی، فیلم و…) علاوه بر اینکه شما را صاحب آن اثر می کند و نشانی از آن اثر هنری در کتابخانه خود خواهید داشت، برای چرخیدن اقتصاد تولید آثار فرهنگی هم ضروری است.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا