معرفی کتاب

معرفی کتاب: ۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی

معرفی کتاب: ۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی
۱+

این مجموعه جذاب روزنه‌ای است به گذشته‌های دور تا برخی از مهمترین دستاوردهای ۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی را نظاره‌گر باشیم. تصاویری چشم‌نواز به همراه نقل قول‌هایی دلنواز از دانشمندان و ایرانشناسان مشهور دنیا و بازسازی‌های هنرمندانه سه بعدی رایانه‌ای که در این کتاب و فیلم همراه گردآوری شده، نه تنها گلچینی از ساخته‌های اعجاب‌آور مهندسان ایرانی از زمان «انقلاب شهرنشینی» تا «انقلاب صنعتی» را آشکار می‌سازد که حماسه‌ای می‌سراید از پنج هزار سال فن و هنر و تمدن بی‌بدیل یک ملت بزرگ.

«۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی» کتابی سرشار از پژوهش‌های مستند علمی و تصاویر باکیفیت است که به تاریخ ساخت‌وساز در ایران اختصاص دارد و به مخاطب نشان می‌دهد آثاری که امروزه بعد از قرن‌ها در کشور بر جای مانده‌اند چگونه خلق شدند و گذشت زمان آن‌ها را دستخوش چه تغییر و تحولاتی کرد.

معرفی کتاب: ۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی

این کتاب شامل ۶ فصل است با موضوعات مهندسی یک امپراتوری، آب که بخش عمده آن مربوط به قنات است، باد که به بادگیرها و آسیاب‌های بادی می‌پردازد، خاک و طراحی دو شهر «اردشیر خوره» و «اصفهان» عصر صفوی آتش، دانش و دانشگاه در ایران که با دانشگاه جندی شاپور اغازمی‌شود و به مدرسه دارالفنون می‌رسد.

در این کتاب که از چاپ نفیسی برخوردار است قریب به ۷۰ تن از استادان و صاحب نظران داخلی و بین المللی گزیده ای از درخشان ترین فعالیت های مهندسی ایرانی را که نقاط عطفی در تکوین تاریخ فناوری و صنعت می باشد؛ بازگو کرده اند که به همراه تصاویری جذاب و دیدنی اثری ماندگار را برای جامعه مهندسی کشور رقم زده است.

معرفی کتاب: ۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا