گردشگری

راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک ؛ جایی برای تنفس

راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک

در ادامه معرفی جاذبه های کمتر دیده شده از ایران برای گردشگری با نت نوشت همراه باشید با یکی از مناطقی که در این فصل از سال برای دور شدن از هوای بسیار ناسالم و آلوده تهران پیشنهاد می‌شود منطقه شمیرانات و توابع آن است. مکانی که حتی می‌شود بصورت یک روزه گردشی در آن داشت و لذت برد. یکی از مکانهایی که تنفس کردن هوای آن حالمان را خوب می‌کند روستا و آبشار یخی آبنیک است.

۵+

در ادامه معرفی جاذبه های کمتر دیده شده از ایران برای گردشگری با نت نوشت همراه باشید با یکی از مناطقی که در این فصل از سال برای دور شدن از هوای بسیار ناسالم و آلوده تهران پیشنهاد می‌شود منطقه شمیرانات و توابع آن است. در راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک به شما خواهیم گفت که این مکان مکانی است که حتی می‌شود بصورت یک روزه گردشی در آن داشت و لذت برد. یکی از مکانهایی که تنفس کردن هوای آن حالمان را خوب می‌کند روستا و آبشار یخی آبنیک است. با راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: امکان دیدنی اطراف تهران ، از پایتخت بیرون بزنید!

راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک ؛ از کجا بریم؟

برای شروع راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک اگر خودرو نداشته باشید می‌توان با مترو به میدان تجریش رفته و از آنجا سوار مینی‌بوس‌ها یا تاکسی‌های خطی فشم شوید. و اگر از خودروی شخصی استفاده میکنید از طریق بزرگراه شهید بابایی و جاده لشگرک خود را به دوراهی لواسان-فشم برسانید. از آنجا به سمت میدان فشم بروید. از میدان فشم به سمت راست ۱۲ کیلومتر دیگر حرکت کنید تا پس از گذشتن از روستاهای زایگان و لالان به تابلوی روستا و آبشار یخی آبنیک برسید. از سر جاده تا داخل روستا حدود ۵۰۰ متر فاصله است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تخت سلیمان ؛ زندان سلیمان یا دندان دیو، مکان‌هایی با اسراری مگو

 روستا و آبشار یخی آبنیک

روستا و آبشار یخی آبنیک

 

 روستا و آبشار یخی آبنیک

روستا و آبشار یخی آبنیک

 

درباره روستای آبنیک

در ادامه راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک باید گفت آبنیک روستایی خوش آب و هوا از توابع بخش قصران در شمیرانات است. دارای  آب و هوای ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و دامنه های گسترده کوههای اطراف. رودخانه کلارود (که محلی ها به آن رودخانه آبنیک می گویند) به طول ۷ کیلومتر از کوه‌های جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمار می‌آید.

محلی ها نام روستای خود را“آب نک” یا “اونک” نیز می‌گویند که به سه محله: بالا محل (جور سره)، پایین محل (جیر سره) و ملا محله تقسیم می‌شود. این روستا دارای چند معدن ذغال سنگ میباشد.عمده فعالیت اقتصادی اهالی منطقه کشاورزی و دامداری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژئوپارک قشم ؛ ناکجایی حیرت انگیز در ایران

دیدنیهای آبنیک

از جمله دیدنیهای مذهبی-تاریخی آبنیک آستان مبارک امامزاده ابراهیم (نوادگان امام رضا(ع)) است، ونیز از جاذبه های گردشگردی و طبیعی این منطقه باید به دشت جانِستان (جانستون) اشاره کنم که در قسمت شمال آبنیک قرار دارد. کوهنوردان که  برای فتح قله های جانستون و خرسنگ -با ارتفاع نزدیک به ۴۰۰۰ متر- از این دشت حرکت می‌کنند.

در ادامه راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک لازم است بدانید که در مسیر دشت جانستون، جاده ای پر پیچ و خم با رودخانه آبنیک و باغ‌های پراکنده است و همچنین در این مسیر چند چشمه وجود دارد که یکی از آنها به رودخانه سرازیر می‌شود و دیگری در پایین غاری به نام بیوک قرار دارد و یکی هم در همان ابتدای مسیر از پایین یک صخره جاری است. زبان اهالی روستای آبنیک به زبان مازندرانی نزدیک است. در این روستا می‌توانید ماست و لبنیات محلی و عسل طبیعی خریداری و استفاده کنید. ضمنا انواع گیاهان خوراکی و دارویی در این منطقه دیده میشود.

بیشتر بخوانید: اماکن دیدنی اطراف کرج ، مروری بر جاذبه های دیدنی استان البرز

وقتی به این منطقه می آیید حتما آبشار یخی آبنیک را خواهید دید که بعد از لالون در مسیر گرماب دره واقع شده است. در قسمت شمال غربی فشم نیز مسیری است که به میگون و دیزین منتهی می شود. در این مسیر نیز آبشار دربندسر قرار دارد که در ۱۵ کیلومتری جاده فشم به دیزین واقع شده و از جلوه های زیبای منطقه فشم محسوب می شود.

کجا اقامت کنیم؟

در راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک نباید از قلم بیندازیم که اگر می خواهید خوابیدن در هوای خنک قصران را هم تجربه کنید می توانید به هتل جهانگردی میگون بروید که در همان ورودی فشم است. هتل سه ستاره میگون تهران با قرار گرفتن در منطقه خوش آب و هوای فشم، انتخاب خوبی برای استراحت، اشتراک‌گذار در طبیعت و استفاده از هوای مطبوع کوهستان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ارواح سنگی در نزدیکی تهران

این هتل  دارای ۳۶ واحد اقامتی اعم از اتاق دوتخته، سوئیت‌های چهارنفره، ویلای چهارتخته دوبلکس و معمولی است.  این هتل شامل امکاناتی از قبیل: سالن همایش-کتابخانه-اینترنت-کافی شاپ-رستوران(شامل غذاهای ایرانی- دریایی و غذاهای رژیمی وظرفیت۸۰نفر)-خودپرداز-زمین بازی-پارکینگ رایگان-تالار پذیرایی-فضای باز میباشد.

قیمت اتاقها  از شبی  ۲۹۰۰۰۰تومان و سوییتهای چهارنفره حدود ۶۰۰۰۰۰ تومان میباشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جنگل های دوهزار ؛ چشم اندازی بدیع به سواحل مازندران از ارتفاعات البرز

برخی از مسیر های گردشگری اطراف این هتل عبارتند از:

  • مسیرتهران – فشم -میگون جاذبه های مسیر: دشت هویج – روستای امامه – افجه
  • مسیرتهران – کردان          جاذبه های مسیر: رودخانه کردان-برج مقبره کردان
  • مسیرتهران- سولقان        جاذبه های مسیر: امام زاده داوود- دره دوچناران- غار بیوک آقا
  • مسیرتهران- لواسان        جاذبه های مسیر: تپه حصارک- حمام محله ناران- کوشک علی کامه

 

اگر تجربه سفر به هر یک از مکان های معرفی شده در این مطلب را دارید با من و مخاطبان نت نوشت در قسمت کامنت ها در میان بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا