دانستنی‌های سلامتی

خواص آب نارگیل برای کاهش وزن : رژیم آب نارگیل شما را شگفت زده می کند!

خواص آب نارگیل برای کاهش وزن

اگر شما در تلاش برای کاهش وزن تان هستید، آب نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید چرا که آب نارگیل برای کاهش وزن عالی است. این نوشیدنی غنی از مواد مغذی می توانند جایگزین نوشابه ها و حتی نوشیدنی های ورزشی بعد از تمرین باشند.

۱+

اگر شما در تلاش برای کاهش وزن تان هستید، آب نارگیل Coconut water (مایع داخل نارگیل) را به رژیم غذایی خود اضافه کنید چرا که خواص آب نارگیل برای کاهش وزن و سلامتی را نمی توان نادیده گرفت. این نوشیدنی غنی از مواد مغذی می توانند جایگزین نوشابه ها و حتی نوشیدنی های ورزشی بعد از تمرین باشند. آب نارگیل، چربی و کالری کمی دارد اما دارای مقدار قابل توجهی از فیبر است. ۲ الی ۳ فنجان در روز از آب نارگیل استفاده کنید. همچنین آب نارگیل دارای دارای پتاسیم و قند مناسبی است. برای آگاهی از خواص آب نارگیل برای کاهش وزن در ادامه با نت نوشت همراه شوید.

بیشتر بخوانید: خواص شکر نارگیل ، جایگزینی سالم و خوشمزه برای قند و شکر!

خواص آب نارگیل

درمان هیدراتاسیون با آب نارگیل

پیش از آغاز مرور خواص آب نارگیل باید گفت هیدراتاسیون به شرایطی گفته می شود که آب بدن به دلایلی مانند اسهال کم شده باشد. آب نارگیل یک الکترولیت طبیعی بی نظیر است که حاوی مقادیر بالایی پتاسیم می باشد. این ماده عالی کربوهیدرات کمی نیز دارد (غلظت ۴٫۵ % در ۱۰۰ گرم)! این در حالی است که نوشیدنی های ورزشی ۶ الی ۸ درصد کربوهیدرات دارند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ از سه گروه ورزشکار درخواست شد که هر کدام از این گروه‌ها بعد از انجام تمرینات شان آب، آب نارگیل و نوشیدنی ورزشی مصرف کنند. آب رسانی در هر سه گروه به طور مساوی بود اما گروهی که آب نارگیل مصرف کرده بودند حالت تهوع و احساس پری کمتری را گزارش کرده اند. البته فراموش نکنید که برای آب رسانی به بدن هیچ چیزی جایگزین آب نمی شود!

کاهش فشار خون

در ادامه مرور رژیم آب نارگیل و خواص آب نارگیل باید گفت به گفته انجمن قلب امریکا گنجاندن مقادیر مناسب از پتاسیم می تواند به پایین آمدن فشار خون کمک بزرگی کند. آب نارگیل حاوی پتاسیم است و می تواند با اثراتی که بر روی سدیم دارد موجب پایین آمدن سطح فشار خون شود.

در مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ مشاهده شد که نوشیدن و رژیم آب نارگیل به مدت دو هفته باعث پایین آمدن هر دو فشار سیستولیک و دیاستولیک به میزان ۷۱ و ۲۹ درصد در افراد نمونه می شود. در صورتی که با نوشیدن آب فشار خون تغییری نخواهد کرد!

بیشتر بخوانید: خواص شکر نارگیل ، جایگزینی سالم و خوشمزه برای قند و شکر!

کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

در آزمایشاتی که بر روی موش ها درباره خواص آب نارگیل انجام شده مشخص گردیده که نوشیدن آب نارگیل باعث کاهش کلسترول و LDL مخصوصا کلسترول قلب می شود.

همچنین نوشیدن و رژیم آب نارگیل باعث بهبودی سریعتر پس از حملات قلبی نیز می شود. محققان وجود الکترولیت های فراوان در این آب را برای حفظ سلامت قلب موثر می دانند. به طور کلی آب نارگیل می تواند در سلامت کلی بدن بسیار کلیدی باشد. البته باید بدانید که اعتدال در مصرف این ماده شگفت انگیز رمز دیگر سلامتی است. چرا که مقادیر بالای پتاسیم می تواند به سایر ارگان های بدن خساراتی وارد کند!

تنظیم PH خون

آب نارگیل

اگر PH خون اسیدی شود دروازه بدن بر روی بسیاری بیماری‌ها باز می شود. رژیم غذایی نقش حیاتی در تعادل سطح PH بدن دارد. تعادل سطح PH بدن یعنی اینکه تمام مایعات و سلول های بدن باید متعادل باشند. بدن برای این که زنده بماند سطح PH خون را در حالت کمی قلیایی به اندازه ۷٫۳۶۵ نگاه می دارد. کمی بر هم خوردن این تعادل می تواند ضرهای جبران ناپذیری بر بدن وارد کند.

متاسفانه رژیم غذایی اکثر مردم از مواد غذایی اسیدی و سمی مانند قندهای فرآوری شده، غلات تصفیه شده، موجودات اصلاح شده ژنتیکی و … است. این مواد غذایی نقش بسزایی در برهم خوردن تعادل سطح اسیدی و قلیایی بودن بدن دارد و بدن را به سمت یک سطح ناسالم از اسیدی شدن پیش می برد.

اسیدی شدن بدن نیز یعنی کمبود اکسیژن و در نهایت سرطانی شدن سلول ها! این سطح نامتعادل PH با بر هم زدن عملکرد و فعالیت سلول ها علاوه بر سرطان مشکلات جدی دیگری مانند مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، پوکی استخوان و … را به دنبال دارد.

آب نارگیل که در رژیم آب نارگیل نقش ویژه دارد یکی از خواص آب نارگیل است که به قلیایی شدن بدن کمک می کند. اگر می خواهید این همه بیماری که همگی ناشی از اسیدی شدن بدن است را تجربه نکنید رژیم و مصرف مداوم و ۲ هفته ای آب نارگیل را امتحان کنید.

افزایش انرژی بدن

لطفا نوشابه های انرژی زا مصرف نکنید! مضرات این نوشابه های غیر طبیعی بیشتر از فوایدشان برای بدن است. برای بالا بردن سطح انرژی بدن‌تان از آب نارگیل که دارای قند طبیعی و مقادیر فراوان پتاسیم است استفاده کنید. در فواید و مزایای رژیم آب نارگیل باید گفت که مصرف ۱۴ روزه و مداوم آب نارگیل که همراه با پتاسیم بالاست باعث بالا رفتن سطح انرژی تک تک سلول های بدن می شود!

خواص آب نارگیل برای کاهش وزن

  • کم کالری است.
  • دارای مقدار زیادی فیبر است.
  • چربی بسیار کمی دارد.
  • جایگزین طبیعی برای نوشیدنی های ورزشی است.

مایع شفافی که بعد از شکستن یک نارگیل بیرون می آید، بسیار لذت بخش و نیروزاست. و این نکته به تنهایی دلیلی کافی برای خواستن یک لیوان از آن است. همچنین جدا از لذت نوشیدن، بسیار سالم بوده و می تواند در کاهش وزن تان نیز به شما کمک کند.

همچنین دارای مقداری کلسیم، آهن، روی، ویتامین های گروه ب و ویتامین ث است و چربی زیادی ندارد. به عبارت دیگر آب نارگیل می تواند یک نوشیدنی کامل در بین نوشیدنی ها باشد و می تواند به عنوان یک نوشیدنی خنک و غنی از مواد مغذی، جایگزین یک لیوان آب ساده شود. همچنین می تواند جایگزین نوشیدنی های مغذی باشد که دارای قند و کالری زیادی هستند. دقیقا به همین دلیل است که نمی توان از خواص آب نارگیل برای کاهش وزن چشم پوشید.

کم کالری است.

هنگامی که شما سعی در کاهش وزن خود دارید، داشتن میان وعده و نوشیدنی های سالم، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر بخواهید از خواص آب نارگیل بدانید باید گفت به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد و کالری کم، امکان کاهش وزن را بسیار افزایش می دهد. هر لیوان آب نارگیل فقط حدود ۴۴ تا ۴۶ کالری انرژی دارد. آب میوه های تجاری مانند آب پرتقال حدود ۱۱۷ کالری در هر لیوان انرژی دارند و در روز، شما مقدار انرژی اضافی تر نیز دارید. آب نارگیل به کمبود کالری کمک می کند (حالتی کالری مصرفی شما کمتر از کالری است که شما می سوزانید). کمبود کالری به مقدار ۵۰۰ کالری در روز می تواند به از دست دادن مقدار ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن در هفته کمک کند.

بیشتر بخوانید: برنج را با روغن نارگیل بپزید تا هرگز چاق نشوید!

فیبر موجود در آب نارگیل برای تقویت بدن بسیار خوب است و شما را سیر نگه می دارد.

یک فنجان آب نارگیل که به تازگی از نارگیل گرفته اید، حاوی ۲٫۶ گرم فیبر غذایی است. این، به این معنی است که شما بعد از نوشیدن آب نارگیل به احتمال کمتری میان وعده غذایی بعد از آن خواهید خورد. محققان راجع به خواص آب نارگیل می گویند که فیبر اضافی، هنگامی که چاق هستید، می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای در کاهش وزن شما ایجاد کند. آب نارگیل های آماده ممکن است به دلیل جدا شدن فیبر هنگام بسته بندی، این مزیت را نداشته باشند. بنابراین برچسب  نوشیدنی را برای اطمینان بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: خمیر دندان خانگی و طبیعی بسازید ؛ خودتان به آسانی در منزل خمیردندان و استفاده کنید!

چربی کمی دارد.

برای کسانی که چربی و کالری اذیتشان می کند، خواص آب نارگیل یک موهبت خدادادی است. برخلاف ماست چرب، میلک شیک یا حتی نوشیدنی شکلاتی، آب نارگیل عملاً فاقد چربی است. هر فنجان آب نارگیل تازه به اندازه ۰٫۴۸ گرم چربی دارد. در حالتی مشابه، از سوی دیگر میلک شیک شکلاتی حدود ۸٫۱۰ گرم چربی دارد. بسیاری از آب نارگیل ها، بدون هر نوع شیرین کننده ای و بدون هر نوع چربی، موجود هستند که به این معنی است که شما بدون نگرانی از وجود چربی در آن ها، می توانید از نوشیدنشان لذت ببرید.

یک جایگزین سالم برای نوشیدنی های ورزشی است.

اگر شما تمرینات ورزشی شدیدی انجام می دهید یا بسیار عرق می کنید، نیاز به جایگزینی آب و الکترولیت های از دست رفته دارید. اکثر مردم از یک نوشیدنی مناسب که دارای تعادلی خوبی از آب و الکترولیت هاست، استفاده می کنند. با ذکر خواص آب نارگیل در اینجا به آسانی می توان دریافت که این مایع ارزشمند می تواند بسیاری از کمبود ها را مرتفع کند!

در یک مطالعه راجع به خواص آب نارگیل این نوشیدنی بعد از ورزش برای جایگزین کردن آب از دست رفته، موثر بود. مزایای دیگری نیز برای انتخاب آب نارگیل به عنوان این نوع نوشیدنی وجود دارد. برخلاف بعضی از نوشیدنی های ورزشی که موجب احساس ناراحتی و تهوع می شوند، آب نارگیل چنین اثرات نامطلوبی ندارد. این بدان معنی است که مردم به راحتی می توانند به عنوان جایگزین آب از دست رفته از آن استفاده کنند و البته این نکته نیز وجود دارد که آب نارگیل کاملاً طبیعی است.

تنها چیزی که باید راجع به خواص آب نارگیل و ورزش به یاد داشته باشید، این است که اگر شما تمرین های سخت انجام می دهید یا ورزشکار هستید، مهم است که الکترولیت های از دست رفته همراه با آب بدنتان را جایگزین کنید. با برنامه و با دقت نوشیدنی بنوشید و حتی اگر طبیعی هم باشد، نمک و مایع محتوی آن را بشناسید.

آب نارگیل را صبح‌ها ناشتا بنوشید و بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید!

آب نارگیل نوشیدنی است که این روزها زیاد از خواص و توصیه به مصرف آن صحبت می شود. تولید کننده ها هم دست به کار شده اند و فرآورده هایی را تولید کرده اند تا هر موقع از سال بتوان به آن دسترسی داشت. اگر فصل نارگیل باشد چه بهتر که از تازه آن استفاده کنیم و در مواقعی که دسترسی به تازه اش نداریم کمی به سراغ محصولات موجود در بازار برویم. در ادامه این متن به مرور خواص آب نارگیل خواهیم پرداخت که از مزایای مصرف آب داخل نارگیل در صبح خبر های خوبی برای ما دارد!

آب رسانی بدن

بدن برای انجام فعالیت های حیاتی به الکترولیت نیاز دارد تا ضربان قلب منظم شود و تبادل مواد بین سلول ها و محیط اطراف به بهترین شکل انجام گیرد. تبادلی که باعث خروج مواد سمی و مضر از سلول ها شده و مواد غذایی را به آن ها می رساند. از خواص آب نارگیل اینکه این مایع خوشمزه به عنوان تنظیم کننده الکترولیت ها و pH خون عمل می کند.

پتاسیم

بدن به طور متوسط  روزانه به ۳۰۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. با خوردن یک فنجان آب نارگیل به راحتی ۶۰۰ میلی گرم از این نیاز به بدن می رسد. درست مثل این که یک موز بزرگ میل کرده باشید. یک موز متوسط حدود ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد.

نشاط

یکی دیگر از خواص آب نارگیل رفع خستگی بعد از یک شب زنده داری و بی خوابی است. اگر خیلی سرحال نیستید یا شب قبل را مهمانی بوده اید می توانید صبح ناشتا با نوشیدن یک فنجان آب نارگیل سرحال شوید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل ، روغنی پرخاصیت که درست مصرف نمی شود !

انرژی

این آب درست مثل یک نوشابه انرژی زا عمل می کند. نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود شکر بهتر است از رژیم غذایی حذف شود. به جای آن می توانید از خواص آب نارگیل بهره ببرید. همچنین باعث می شود تمرکز مغز هم بیشتر شود.

چرا با کافئین؟

کافئین موجود در قهوه باعث رفع خستگی و افزایش سطح انرژی بدن می شود. ولی مشکل کافئین آن جاست که بدن را دهیدراته می کند. بنابراین اگر کمی آب نارگیل را همراه با قهوه خود بنوشید هم طعم جدیدی به آن داده اید و هم اثرات منفی دهیدراته کردن کافئین را از بین برده اید.

در مرور خواص آب نارگیل نباید این نکته را از قلم انداخت که از آن جا که آب نارگیل حالت اسیدی بسیار کمی دارد به راحتی می توانید آن را صبح ناشتا روی معده خالی میل کنید. با این کار شما از فواید آن یک جا استفاده می کنید.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا