تلفن همراه

بررسی Easy Projection در Mate 10 pro ، وقتی میت ۱۰ پرو یک کامپیوتر رومیزی می‌شود

Easy Projection در Mate 10 pro

هواوی با استفاده از قابلیت Easy Projection در Mate 10 pro  قصد دارد گوشی میت ۱۰ پرو را به عنوان جانشینی برای کامپیوتر رومیزی شما معرفی کند. من این قابلیت را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دادم و فکر می کنم که پتانسیل زیادی برا موفقیت خواهد داشت ولی می توان گفت که هنوز از خیلی جهات به طور کامل پیاده سازی نشده است. در ادامه با بررسی Easy Projection در Mate 10 pro با نت نوشت همراه باشید.

۰

هواوی با استفاده از قابلیت Easy Projection در Mate 10 pro  قصد دارد گوشی میت ۱۰ پرو را به عنوان جانشینی برای کامپیوتر رومیزی شما معرفی کند. من این قابلیت را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دادم و فکر می کنم که پتانسیل زیادی برا موفقیت خواهد داشت ولی می توان گفت که هنوز از خیلی جهات به طور کامل پیاده سازی نشده است. در ادامه با بررسی Easy Projection در Mate 10 pro با نت نوشت همراه باشید.

Easy Projection در Mate 10 pro

ما برای این تست از Mate 10 Pro  با نسخه نرم افزاری  C432  استفاده کردیم که بعد از کنفرانس مطبوعاتی ۱۶ اکتبر عرضه شد. ما آن را با استفاده از آداپتور Matebook X به یک مانیتور Full HD سامسونگ( SyncMaster S22B350 ) متصل کردیم , شارژر مورد استفاده ما در این تست  Anker PowerPort +5 بود.

بیشتر بخوانید: راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی ؛ بررسی مشکل و راه‌کار قطعی رفع آن

برداشت اول

شما بعد از وصل کردن کابل تصویر، در ابتدا همان تصویر مرسوم  یک به یک را می بینید که طی آن  صفحه نمایش گوشی شما روی مانیتور نمایش داده می شود، اما بعد از چند ثانیه Mate 10 مانیتور را شناسایی کرده و اپ Easy Projection در Mate 10 pro را اجرا می کند.  در مرحله بعدی Mate 10، برنامه Touchpad مناسب را بار گذاری می کند.

ممکن است استفاده از تاچ پد به جای موس و صفحه کلید لمسی گوشی به جای صفحه کلید اصلی برای استفاده از بعضی اپ های خاص مثل ارائه یک پروژه یا نمایش یک گالری عکس کافی باشد. اما برای کارهایی مثل تایپ کردن متن، بهتر است که  از وسایل جانبی خود کامپیوتر استفاده کنیم و به لطف نسخه های جدید سیستم عامل اندروید، ما می توانیم تقریبا از هر وسیله جانبی استفاده کنیم.

اگر برای مدتی صفحه نمایش را لمس نکنید خاموش می شود که این ویژگی مفیدی است و از  آسیب دائمی  به نمایشگر AOMLED شما جلوگیری میکند.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون ۸ پلاس ؛ ظاهری کلاسیک با نگاهی به آینده!

Easy Projection هواوی

خاموش شدن خودکار صفحه نمایش AOMLED شما از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

مشکلات کار با صفحه کلید Easy Projection در Mate 10 pro

اگر شما قصد تعویض زبان صفحه کلید فیزیکی را داشته باشید تنظیمات مربوط به این کار به شکل یک اخطار برای شما ظاهر می شود. جالب این است که برای تعویض زبان کیبورد بلوتوث، باید زبان صفحه  کلیدهای Gboard و Swiftkey را در گوشی تغییر دهید.

سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده که بتواند به راحتی با موس و صفحه کلید، کار کند اما هواوی می توانست این قابلیت را بهبود ببخشد. مثلا تنظیمات مربوط به تعویض زبان یا تنظیم سرعت حرکت موس ،می توانست با راحتی بیشتری در دسترس کاربر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های پیکسل ۲ ، نکاتی که حتما باید درباره گوشی های جدید پیکسل گوگل بدانید!

Easy Projection هواوی

صفحه نمایش شما تبدیل به یک تاچ پد می شود ولی شما کماکان می تونید به کار با آن ادامه دهید

اگر من می توانستم تغییری ایجاد کنم …؟

اگر من می توانستم تغییری ایجاد کنم دوست داشتم که Easy Projection در Mate 10 pro منوی تنظیمات مخصوص به خودش را داشت. من با استفاده از این منو میانبرهای صفحه کلید را تغییر می دادم و یا نوار منو را از محل فعلی اش به جای دیگری منتقل می کردم. من همچنین تعیین می کردم که چه نوع اخطار هایی برای من ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Razer Phone ، صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz با اسپیکر‌هایی بی‌نظیر برای بازی‌خور‌ها!

تا ما داریم درباره آرزوهای مان صحبت می کنیم، من بهتر است یک کارت ریدر Micro SD ، یک درگاه USB 3 و یک ورودی صوتی چهار پین برای هدست های ۳٫۵ میلیمتری هم به آنها اضافه کنم.

هواوی بهتر است در طولانی مدت به دنبال راهی برای اضافه کردن پشتیبانی از یک صفحه نمایش دوم هم در Easy Projection در Mate 10 pro باشد. در این صورت بهتر از پشتیبانی از پروفایل های کاربری را هم به Easy Projection اضافه کنند تا همانطور که کاربران اصلی با استفاده از Easy Projection در Mate 10 pro صفحه نمایش را کنترل می کنند کاربران دیگری هم بتوانند با استفاده از خروجی HDMI به تصاویر دسترسی داشته باشند.

Easy Projection هواوی

شما می توانید در هنگام استفاده از Easy Projection به تماسها پاسخ دهید.

عملکرد چند وظیفه ای امکان پذیر اما کند است

برنامه مدیریت پنجره در اپلیکیشن Easy Projection در Mate 10 pro از امکان عملکرد چند وظیفه ای به خوبی پشتیبانی می کند ولی این کار می توانست به شکل بهتری انجام شود. مثلا با کشیدن پنجره به گوشه های صفحه نمایش هیچ اتفاقی نمی افتد در حالی که سیستم عامل های دیگر با تغییر سایز پنجره به نصف صفحه نمایش، به این کار پاسخ می دهند.

بیشتر بخوانید: بررسی Meizu M6 Note ، میان رده ای با حالت پرتره و سنسور اثر انگشت فقط با ۱۶۶ دلار!!

هواوی در Easy Projection صفحه نمایش خارجی را به طور مستقل کنترل می کند و شما می توانید ضمن اینکار از گوشی تان مثل قبل استفاده کنید، ولی شما تنها می توانید یک نسخه از هر اپ را در آن واحد اجرا کنید. مثلا اگر گوگل کروم در یکی از صفحه نمایشها فعال باشد شما برای استفاده از آن در صفحه نمایش دیگر، باید آنرا ببندید.

اخطارها در گوشی با Easy Projection در Mate 10 pro به راحتی قابل مشاهده اند اما در صفحه نمایش بزرگتر به صورت یک نقطه قرمز کنار نشانگر ساعت ظاهر می شوند.

Easy Projection هواوی

نقطه قرمز کنار ساعت به معنی این است که هشدار دارید

عملکرد اپلیکیشن های اندروید در محیط دسکتاپ

اپلیکیشن های پلی استور گوگل برای صفحه نمایشهای کوچک بهینه سازی شده اند و روی مانیتور های بزرگ به درستی کار نمی کنند. خیلی از آنها دستورات موس و کیبورد را نادیده می گیرند. من بخصوص از مرورگر کروم انتظار بیشتری داشتم. لیست بوک مارک ها و تبهای علامت گذاری شده حذف شده اند زیرا مرورگر برای کار با تبلت ساخته شده است و نه سیستمهای رومیزی.

حتی اپ لانچر آن هم زیاد جالب نیست. برای مثال چرا هواوی به جای اینکه به کاربر اجازه دهد تا خودش اپ ها را دسته بندی کند، باید یک پوشه برای اپ های خارجی داشته باشد ( که شامل همه اپ ها می شود)؟ و چرا اپ هایی مثل Play Store،  Slides یا Google Calendar در صفحه اصلی وجود ندارند؟ البته در Easy Projection در Mate 10 pro شما می توانید این برنامه ها را از طریق کلیک کردن روی یک لینک یا یک اخطار اجرا کنید . شما همچنین می توانید آنها را در لیست پایین صفحه برای دسترسی راحت تر ذخیره کنید .

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی سرعت وان پلاس ۵ ، نوت ۸ و پیکسل ۲XL

Easy Projection هواوی

خیلی از اپ های گوگل از صفحه اصلی بدون هیچ دلیلی حدف شده اند

عملکرد Easy Projection در Mate 10 pro در چه سطحی است؟

اگر قرار باشد که تلفن همراه شما جای کامپیوتر رومیزی شما را بگیرد، باید آنقدر سریع باشد که ار عهده وظایف مورد نیاز ما بر بیاید. این آزمایش محدود به مرورگر کروم و چند Google Sheet بود. پس نیازهای ما در این آزمایش، حافظه کافی و یک اتصال اینترنت سریع بود. در این آزمایش حتی از نصف ۶ گیگابایت حافظه گوشی هم استفاده نشد و کیفیت اتصال بی سیم هم که همیشه در گوشی های هواوی فوق العاده است. بهر حال هر چه باشد آنها تولید کننده اصلی خیلی از قطعات در روترهای امروزی هستند.

اما عملکرد سریع در صورتی مفید است که به راحتی بتوان آن را به کار برد. هنوز مشکلات زیادی با برنامه مدیریت پنجره در Easy Projection، کار نکردن مناسب اپ ها با موس و کیبورد و همچنین با صفحه نمایشهای قدیمی است.

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی آیفون ۸ پلاس و پیکسل ۲ XL !

Easy Projection هواوی

نغییر سایز اتوماتیک پنجره هنگام رسیدن به لبه ها می تواند در مانیتورهای قدیمی مفید باشد

برنامه های تحت وب را می توان با کلیک کردن روی آیکون آنها در دسکتاپ اجرا کرد ولی هنوز تعداد زیادی از اپ ها وجود دارند که دسترسی به آنها نه از طریق دسکتاپ و نه از طریق وب یا پلی استور، امکان پذیر نیست. هواوی برای رقابت با “Linux on Galaxy” سامسونگ مجبور است از قابلیت دسترسی از راه دور و یا نرم افزارهای مجازی سازی استفاده کند.

عملکرد Easy Projection در Mate 10 pro برنامه های چند رسانه ای

خیلی از برنامه های چند رسانه ای مانند Netflix هنگام اتصال آنها به مانیتور خطاهای ناجوری نشان می دهند. البته ویدیو ها به راحتی روی موبایل اجرا می شوند. هنگام استفاده از Easy Projection در Mate 10 pro صدا از طریق رابط HDMI به مانیتور منتقل می شود و در صورتی هم که مانیتور بلندگو نداشته باشد صدا از طریق Mate 10 قابل شنیدن است. اگر کیبورد شما دکمه های چند رسانه ای داشته باشد به راحتی می توان از آنها برای کنترل پخش تصاویر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه صفحه نمایش آیفون X و آیفون ۸ پلاس !

حکم نهایی در مورد قابلیت Easy Projection در Mate 10 pro

من می توانم یک روز کامل از گوشی Mate 10 هواوی به جای کامپیوترم استفاده کنم، اما برای کارهایی مثل ویرایش عکسها، تایپ اسناد  متنی و خواندن یک کارت حافظه تنها راه حل استفاده از کامپیوتر است. تعداد بسیار زیادی از برنامه ها هیچ جایگزینی در اندروید ندارند به نظر هم نمی رسد که این وضعیت به این زودی ها تغییر کند.

اما اگر شما بیشتر کارهایتان از طریق برنامه های تحت وب و مرورگرهایی مثل کروم انجام می دهید، قابلیت Easy Projection در گوشی های هواوی می تواند یه عنوان یک جایگزین خوب برای کامپیوتر رومیزی شما عمل کند. هواوی باید مشکل عدم پشتیبانی برنامه مدیریت پنجره از مانیتور های با DPI پایین را حل کند و همچنین باید به تمام اپ ها این امکان را بدهد که در صفحه اصلی نمایش داده شوند.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    کاربر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۵

    این قابلیت تقلیدی اندروییدی پروجکشن ،در واقع بازسازی محیط ویندوزی در محیط اصلی اندروید هست.چیزی که شما با زحمات زیادی که تقبل نموده و نشان دادید چیزی شبیه ویندوز پی-ایی هست که نسخصه تقلید شده ویندوزهای قابل بوت بر روی سی دی /دی وی دی یا فلش مموری است.ولی بهر حال همیشه پی سی در دسترس نیست و فقط وقتی مجبوریم با گوشی به نت وصل بشویم این قابلیت نمود پیدا میکند.خود من گوشی هوآوی دارم و کیفیت صفحه نمایش آن قابل مقایسه با گوشی های هم رده _میان رده_ برندهای دیگر نیست.پیشنهاد نهایی من برای کاربری های پرتابل ، یک تبلت ویندوزی از برندهای چینی است که یک نمونه اش را خودم دارم و فقط میشه گفت کار راه انداز است.(برای سرچ-دانلود-کارهای سبک فتوشاپی-اتصال های شبکه و ..)اگر هم پول زیادی داشتین خوب تبلتهای ویندوزی مایکروسافت هم بهترین گزینه کارهای پرتابل هستند.سیستم اندروید هنوز در حد بازی و سرگرمی و سرچ و چت صوتی/تصویری است و کار حرفه ای را جوابگو نیست و در همه گوشیها این معضل وجود دارد.و برند خاص اندروییدی برتر از دیگری نیست.حتی آیفون هم تقریبا هم معضل واره را دارد…

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا