خودرو

اولین اتومبیل تمام برقی مازراتی به نام آلفیری تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آید

آلفیری مازراتی

خودروساز ایتالیایی برای تولید اولین خودرو برقی، بر داشته­ های خود متکی است

۰

اخیراً شرکت مازراتی اعلام کرده بود که اولین خودرو برقی خود را در سال ۲۰۲۰ به فروش خواهد رساند و اکنون به طور دقیق می­دانیم که این خودرو قرار است به چه شکلی باشد (تصاویر و اطلاعات بیشتر در وبسایت مازراتی). این شرکت تنها اظهار کرده بود که یک مدل برقی از خودرو آلفیری تولید کرده که دارای دو صندلی می­باشد و اولین پرده ­برداری از آن در نمایشگاه اتومبیل جنوا در سال ۲۰۱۴ انجام شد. پیتر دنتون، مدیرکل مازراتی در اروپا، درباره آلفیری تولید شده با موتور ۶ سیلندر گفته است که این خودرو برای رقابت با مازراتی مدل ۹۱۱ طراحی شده ، اما کمی بزرگتر و بیشتر به اندازه یک جگوار سری F خواهد بود.

جگوار سری F

جگوار سری F

مازراتی اعلام کرده مدل بنزینی این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می ­شود که به خوبی عرضه قبلی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. در ابتدا به نظر می­ رسید که این خودرو دارای موتوری ۸ سیلندر باشد، اما تصمیم شرکت بر آن شد تا در راستای محافظت از محیط زیست، موتور کوچک­تری به کار گرفته شود. هنوز جزئیات بیشتری درباره عملکرد یا قیمت مدل برقی وجود ندارد، اما با توجه اصالت ایتالیایی آن، این انتظار می­رود که عملکرد ممتاز  و دوامی مناسب داشته باشد.

سرجیو مارکیونه، مدیر عامل شرکت فیات، شریک مازراتی، که تمایل چندانی به حضور در صنعت خودروهای برقی ندارد، به مجله اتومبیل گفته است که «من نمی­دانم چگونه مدل اقتصادی تسلا را به کار بگیرم»، همچنین وی اضافه کرده است که چیزی وجود ندارد که ایلان ماسک (مدیرعامل شرکت تسلا موتورز) قادر به انجام آن باشد و فیات یا مازراتی نتوانند آن را انجام دهند. به هر حال این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه گردد و تا آن زمان احتمال تغییرات زیادی وجود دارد. به عنوان نمونه، کمترکسی تصور می­کرد که سه سال قبل، تسلا نزدیک ۴۰۰,۰۰۰ پیش­فروش برای خودرو برقی داشته باشد و یا فولکس واگن از خودروهای سنگین دیزلی به سمت برقی شدن تغییر مسیر دهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا