شبکه‌های اجتماعی

آمار استفاده از اینستاگرام در ایران ؛ ایرانی ها و تنها شبکه اجتماعی بین المللی قابل استفاده!

آمار و ارقام اینستاگرام در ایران

اینستاگرام محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در ایران است که احتمالا بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد. در این پست ما قصد داریم نگاهی بر عملکرد کاربران اینستاگرام در ایران بیندازیم.

۰

اینستاگرام محبوب ترین پلت فرم در میان  شبکه های اجتماعی در ایران است که احتمالا بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد. در این پست قصد داریم نگاهی بر عملکرد کاربران اینستاگرام در ایران بیندازیم. اینستاگرام یک برنامه اینترنتی در گروه رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر است که در سال ۲۰۱۰ جهان را مانند یک طوفان در بر گرفت. اینستاگرام تنها در مدت دو ماه پس از راه اندازی، یک میلیون کاربر به دست آورد و برای ۱۰ میلیون کاربر بیش از یک سال صبر نکرد. بیایید نگاهی به رشد اینستاگرام در طول سالها داشته باشیم:

  • یک میلیون کاربر ثبت شده در دسامبر ۲۰۱۰
  • ده میلیون کاربر ثبت شده در سپتامبر ۲۰۱۱
  • هشتاد میلیون کاربر ثبت شده در ژوئیه ۲۰۱۲
  • صد و سی میلیون کاربر ثبت شده در ژوئن ۲۰۱۳
  • صد و پنجاه میلیون کاربر ثبت شده در سپتامبر ۲۰۱۳
  • سیصد میلیون کاربر ثبت شده در دسامبر ۲۰۱۴
  • چهارصد میلیون کاربر ثبت شده در سپتامبر ۲۰۱۵
  • پانصد میلیون کاربر ثبت شده در ماه ژوئن ۲۰۱۶
  • ششصد میلیون کاربر ثبت شده در دسامبر ۲۰۱۶
  • هفتصد میلیون کاربر ثبت شده در آوریل ۲۰۱۷

تعداد کاربران فیس بوک در آستانه شانزدهمین سالگردش به ۴۳۱ میلیون کاربر می رسد، در حالی  که اینستاگرام در ششمین سال پس از حضورش ۶۰ میلیون کاربر به دست می آورد. توجه داشته باشید که فیس بوک در ماه مارس ۲۰۱۲ اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار به صورت نقد و سهام خریداری کرده است. تعداد کاربران فیس بوک در ماه مارس ۲۰۱۷ به چیزی نزدیک به ۲ میلیارد نفر رسید.

اینستاگرام ؛ محبوب ترین رسانه های اجتماعی در ایران

ایران یک رابطه پیچیده (خاص خودش) با پلت فرم های رسانه های اجتماعی دارد. همانطور که ممکن است بدانید، فیس بوک و توییتر توسط حکومت ایران مسدود شده اند، با این حال اکثر اعضای کابینه دولت روحانی در این دو پلت فرم اجتماعی علی الخصوص توییتر فعال هستند. اینستاگرام تنها پلت فرم از رسانه های اجتماعی می باشد که در ایران  هنوز مسدود نشده.

در حال حاضر هیچ آمار دقیقی در مورد کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد، اما اگر تعداد دانلود های اینستاگرام در کافه بازار (محبوب ترین بازار اندروید ایران) را مشاهده کنیم، متوجه می شویم که بیش از ۱۶ میلیون بار این برنامه دانلود شده است. با توجه به اینکه تعداد زیادی از دریافت ها از Google Play می باشد (چیزی در حدود ۶ میلیون)، و این که ۷ میلیون گوشی iPhone در ایران وجود دارد (که به احتمال زیاد اینستاگرام روی آنها نصب می باشد)، باید بیش از ۲۰ میلیون کاربر اینستاگرام در داخل ایران وجود داشته باشد. این باعث می شود که ۲٫۸۵ درصد از کاربران اینستاگرام ایرانیان باشند. و با توجه به ۴ تا ۵ میلیون نفر ایرانی پراکنده در جهان، قطعا این مقدار به ۳ درصد خواهد رسید.

سلبریتی های ایرانی و سریال Game of Thrones

پارامترهای دیگری برای نشان دادن محبوبیت اینستاگرام در ایران وجود دارد. اگر به صفحات افراد مشهور ایرانی مانند مهناز افشار (بازیگر مشهور ایران) نگاه کنید، می بینید که او ۶ میلیون فالوور دارد. بر اساس تحقیقات ما، در حال حاضر مهناز افشار بیشترین تعداد فالوورهای اینستاگرام در ایران را در اختیار دارد.

یکی دیگر از صفحات مورد علاقه ایرانیان که ما در اینستاگرام پیدا کردیم، صفحه اختصاصی سریال Game of Thrones بود. برای دیدن چگونگی تعامل این مجموعه تلویزیونی HBO در داخل ایران در مقایسه با جهان، همین قدر کافیست که بگویم تعداد فالورهای این صفحه در ایران صد و هشت هزار نفر (۱۰۸K)، درحالی که صفحه رسمی این سریال سه میلیون (۳٫۱M) فالوور دارد. که این تعداد فالوورها در ایران، ۳٫۴ درصد از کل طرفداران سریال Game of Thrones را تشکیل می دهند.

 

منبع: techrasa.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا