آموزشی

آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰

غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ ابزار قدرتمندی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید میزان تاثیر این برنامه ها را روی عملکرد سیستم ببینید و همچنین غیر فعال کردن برنامه ها را به آسانی در اختیار داشته باشید. با آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰ همراه نت نوشت باشید.

۸+

به نظر می رسد هر توسعه دهنده نرم افزار شخص ثالث اصرار دارد که هر بار که شما کامپیوتر خود را روشن می کنید، برنامه های آنها بلافاصله اجرا گردند. ویندوز ۱۰ ابزار قدرتمندی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید میزان تاثیر این برنامه ها را روی عملکرد سیستم ببینید و همچنین غیر فعال کردن برنامه ها را به آسانی در اختیار داشته باشید. با آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰ همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: هک مودم وایرلس خانگی با اپ اندروید + راهکار ارتقاء امنیتی

هر بار که کامپیوتر شما استارت می شود، ویندوز بیش از ده مکان را چک می کند تا ببینید چه برنامه ای باید به طور اتوماتیک اجرا شود. این برنامه های اتو استارت می توانند برای اجرا در رجیستری ویندوز، scheduled tasks, Group Policy یا حتی فایل Win.ini تنظیم شده باشند.

اغلب برنامه های اتو استارت کارآمد و مفید هستند. بطور مثال بهتر است ابزارهای ذخیره سازی کلود مثل OneDrive و Dropbox بعد از استارت شدن ویندوزتان شروع به کار کنند تا تغییرات و فایل های جدید بطور اتوماتیک به آنها اضافه گردند.

بعضی از توسعه دهنده ها، برنامه های خود را در startup قرار می دهند که کارایی لازم را برای شما ندارند و حتی شما ممکن است از آنها به ندرت استفاده کنید. پس بهتر است این برنامه ها در startup غیر فعال گردند تا بیهوده منابع سیستم شما را درگیر خود نکنند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی از وایرلس من استفاده می کنند و چگونه آنها را بلاک کنیم؟

در نسخه های قدیمی تر ویندوز، شما احتمالا با استفاده از ابزار Msconfig به مدیریت و کنترل این برنامه های مزاحم ها می پرداختید. ولی ویندوز ۱۰ به شما پیشنهاد می دهد طیف وسیعی از این برنامه ها را بطور مستقیم از Task Manager کنترل کنید.

آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰

برای شروع، کلید های Ctrl + Shift + Esc را هم زمان فشار دهید تا Task Manager باز گردد سپس روی تب Startup کلیک کنید. (اگر Startup را نمی بینید، روی لینک More details در پایین کلیک کنید تا Task Manager بطور کامل در اختیار شما قرار گیرد)

بیشتر بخوانید: چگونه به راحتی امنیت مودم وایرلس خانگی را بالا ببریم؟

task manager ویندوز 10

task manager ویندوز ۱۰

در این تب شما می توانید لیستی طولانی از برنامه هایی که با روشن شدن کامپیوترتان استارت می شوند ببینید. به تصویر بالا دقت کنید در ستون Startup Impact، تاثیر عملکر هر ورودی با Low ،Medium یا High مشخص شده است.(در قسمت بالایی راست کلیک کنید و Disk I/O یا Cpu را انتخاب کنید تا جزییات بیشتر را ببیند)

بیشتر بخوانید: آموزش نرم‌ افزار Lastpass ، تنها یک رمز کافیست!

برای جلوگیری از شروع برنامه به طور اتوماتیک و غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰ روی ورودی آن در لیست کلیک کرده و سپس دکمه Disable را در پایین انتخاب کنید یا برای فعال کردن آن دکمه Enable را انتخاب کنید.(با راست کلیک کردن روی هر برنامه نیز می توانید این کار را انجام دهید)

اگر می خواهید بعد از غیرفعال کردن یک برنامه، آن را دیگر حتی در لیست startup بالا نبینید، باید از یک اپ installer اورجینال (با فرض اینکه توسعه دهنده با آن سازگار باشد) استفاده کنید یا از ابزار AutoRuns بخشی از مجموعه Microsoft Sysinternals استفاده کنید. لازم به ذکر است که غیر فعال کردن یا حذف یک برنامه از لیست startup به معنای uninstall کردن آن نمی باشد و شما هر زمانی بخواهید می توانید آن را اجرا کنید. در این مطلب آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰ را برای شما شرح دادیم، در صورتی که سوال یا پیشنهادی داشتید با ما در دیدگاه ها در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: مهمترین کارهای قبل از فروش کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ ؛ نکات ضروری و کلیدی

بیشتر بخوانید: اتصال به وایرلس بدون پسورد در ویندوز ۱۰ اینگونه ممکن است!

بیشتر بخوانید: با ویژگی Near Share در ویندوز ۱۰ به آسانی فایل‌ها را بین کامپیوتر‌های اطراف جابجا کنید!

بیشتر بخوانید: چرا باید وب کم لپ تاپ تان را بپوشانید!

بیشتر بخوانید: پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست!

بیشتر بخوانید: چگونه سرویس های ویندوز ۱۰ را متوقف، اجرا و یا Restart کنیم؟

۵ دیدگاه

5 دیدگاه

  1. Avatar

    ای فری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۱:۰۱

    ممنونم ازتون مطلب مفیدی بود آموز بخش msconfig و مدیریت سرویس های استارت آپ هم بزارید عالی میشه

    ۲+
  2. Avatar

    یاس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ at ۲۱:۴۱

    مرسی ازت

    ۲+
  3. Avatar

    Khosravi

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۰:۲۴

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من می‌خواستم یه بازی رو بدون اینکه حذف بکنم جوری که آیکن بازی توی ویندوز باقی بمونه غیر فعال بکنم میخواستم بدونم برای این کار راهی هست یا نه ؟

    ۳+
  4. Avatar

    بینظیر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۶:۲۵

    لطفا چطوری میتونم برنامه پرینت را غیر فعال کنم

    ۰
  5. Avatar

    مهتاب

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲ at ۲۱:۱۶

    سلام وقت بخیر. علت اینکه وقتی میخوام اسپات پلیر رو باز کنم خطا میده لنترن رو بسته سپس دوره رو باز کنید چی میتونه باشه؟ من حتی برنامه لنترن رو غیرفعال کردم بازم خطا میده

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا