آموزشی

آموزش دستیار صوتی گوگل , چگونه با گوگل حرف بزنیم ؟

آموزش دستیار صوتی گوگل

اگر به تازگی به استفاده از Google Assistant روی آورده اید، ممکن است کار کردن با آن برای شما مشکل باشد.حال در این پست، قصد داریم به شما بگوییم که چگونه با گوگل حرف بزنیم و آموزش دستیار صوتی گوگل را به شما ارائه دهیم، با نت نوشت همراه باشید.

۵۲+

دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant  علاوه بر اینکه بر روی بسیاری از دستگاه های اندرویدی در دسترس بوده، به تازگی نیز برای آیفون منتشر شده است. شما میتوانید با استفاده از Google Assistant، بسیاری از وظایف مورد نظر خود را تنها با یک فرمان انجام دهید. اگر به تازگی به استفاده از Google Assistant روی آورده اید، ممکن است کار کردن با آن برای شما مشکل باشد.حال در این پست، قصد داریم به شما بگوییم که چگونه با گوگل حرف بزنیم و آموزش دستیار صوتی گوگل را به شما ارائه دهیم، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با تمام دستور های صوتی Google Now آشنا شوید

آموزش دستیار صوتی گوگل

چگونه دستیار صوتی گوگل را فرا بخوانیم؟

دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل

برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل ، ابتدا کلید home گوشی را فشار داده و اندکی نگه میداریم. (در بعضی از گوشی ها، میتوانید این فرمان را با گفتن “Ok Google” نیز اجرا نمایید.) پس از آن، دستگاه صفحه ای جدید را مقابل شما باز کرده و باید دستورات لازم برای فعالسازی را در آن انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش Google Duo ، تماس ویدیویی کارآمدی که همه جا کار می کند!

دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل

در بار اول، کاربران باید گزینه “ادامه” را انتخاب کرده و اجازه دسترسی به ایمیل و سایر برنامه ها را برای دستیار صوتی فراهم کنند. بعد از آن باید تعدادی فرمان صوتی را اجرا کرده و در بعضی موارد جمله “Ok Google” را بر زبان بیاورید.

به خاطر داشته باشید که دستیار صوتی گوگل تنها  برای استفاده با یک “اکانت گوگل” بهینه شده و چنانچه تعداد اکانت های بیشتری را بر روی گوشی وارد نموده اید، قبل از اجرای فرمان صوتی، مطمئن باشید که در حال استفاده از اکانت خود میباشید.

هر موقع که خواستار “تغییر اکانت” بودید، کافی است “کلید هوم” را تا ظاهر شدن منوی دستیار صوتی نگه داشته و سپس اکانت مورد استفاده را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش گوگل کیپ ، بهترین و کاملترین اپ یادداشت برداری

چگونه از دستیار صوتی سوال بپرسیم؟

دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل

در ادامه آموزش دستیار صوتی گوگل بعد از به اتمام رساندن تنظیمات، زمان امتحان کردن دستیار صوتی فرا میرسد. Google Assistant پاسخ سؤال های شما را به صورت پیامی بر روی نمایشگر نشان میدهد. شما میتوانید سؤال مورد نظر خود را به صورت صوتی از دستیار پرسیده یا آن را تایپ کنید. اگر پیش از این، سابقه استفاده از دستیارهای صوتی را داشته اید، حتماً میدانید که این دستیارها، توانایی پاسخ به انواع خاصی از سؤال ها را دارند، سؤال هایی از قبیل:

  • آب و هوای امروز چگونه است؟
  • جدیدترین خبرها در زمینه کسب و کار چیست؟
  • نتیجه مسابقات ورزشی امروز چگونه بوده است؟
  • شما چند ساله هستید؟

برای دانستن اینکه دستیار صوتی گوگل، میتواند به چه سوالات دیگری پاسخ دهد، به این لینک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: Android One چیست؟ همه چیز راجع به Android One و ایده کاربرپسند گوگل!

دستیار صوتی گوگل چگونه به سایر برنامه ها متصل شده و با آنها ارتباط برقرار میکند؟

اگرچه پرسیدن سؤالات مختلف از دستیار صوتی گوگل گزینه ای جالب میباشد، اما کارایی مفیدتر این دستیار، نحوه تعامل آن با دیگر برنامه ها و اجرای فرامین شماست!

از جمله این موارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دستیار بخواهید که در روز و ساعت خاصی، یک رویداد خاصی را به شما یادآوری کند.
  • از آن بخواهید که ایمیل هایی که حاوی پیام های خاصی از قبیل، قرارهای ملاقات، رویدادهایی خاص و… میباشند را به شما نشان دهد.
  • از آن بخواهید تا تقویم را پیش روی شما قرار داده تا برنامه های مد نظر برای آن روز را به شما یادآوری کند.
  • موسیقی را پخش کند.
  • برنامه خاصی را اجرا نماید.
  • و چندین موارد دیگر.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی اکسل ، با این نکات از پس هر کاری در Excel بر خواهید آمد!

خبرها را سفارشی نمایید.

علاوه بر اینها، Goolge Assistant گزینه ای به نام “My Day” را به شما پیشنهاد داده که تعدادی از خبرها را به صورت خلاصه به شما نشان میدهد. شما میتوانید این خبرها را سفارشی کنید.

برای این منظور، “کلید هوم” را فشار دهید تا پنجره مربوط به دستیار صوتی ظاهر شود. سپس “آیکون منو” که در قسمت بالا و راست صفحه قرار دارد را فشار دهید. پس از آن به “تنظیمات” و سپس گزینه “My Day” مراجعه کنید. در “My Day” گزینه های زیادی از قبیل نمایش آب و هوا، یادآوری رویدادهایی خاص و… را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: با ۱۱ ترفند گوگل مپ آشنا شوید!

هر کدام از موارد را که مد نظر داشتید انتخاب کرده و پس از آن، اطلاعات مربوط به آن را روزانه دریافت خواهید نمود. پس از آن کافی است که دستور “Tell About My Day” را به دستیار صوتی داده تا اطلاعات را به شما نمایش دهد.

دستیار صوتی گوگل را در تنظیمات شخصی سازی کنید.

در ادامه آموزش دستیار صوتی گوگل باید به شما بگوییم که دستیار صوتی به شما اجازه میدهد که تعدادی از خصوصیات آن را شخصی سازی کنید. از جمله موارد ممکن برای شخصی سازی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: چگونه از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنیم ؟

چگونه “صدای دستیار” را تغییر دهیم؟

دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل

بیشتر بخوانید: آموزش گوگل کیپ ، بهترین و کاملترین اپ یادداشت برداری

در منوی مربوط به صدا، میتوانید صدای دستیار صوتی را خاموش کرده، یا این اجازه را به او دهید که در حالت آفلاین نیز فعال باشد.

خبرها را از سایت های مد نظر خود دنبال کنید.

در تنظیمات مربوطه، به بخش “News” و سپس “Customize” مراجعه کنید و وبسایت مورد نظر خود برای دریافت خبرهای روزانه را انتخاب نمایید. هر موقع که خواهان فراخوانی این فرمان بودید، کافی است دستور “Listen To News” را به دستیار خود فرمان دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش Google Form راهکاری آسان برای جمع آوری اطلاعات

دستیار صوتی شما را با چه نامی صدا کند؟

در تنظیمات به بخش “Personal Info” مراجعه کنید و تعیین کنید که دستیار صوتی شما را با چه نامی صدا بزند! این ها مواردی از کاربردهای این دستیار صوتی بوده و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

در این مطلب به آموزش دستیار صوتی گوگل پرداختیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید با ما در دیدگاه در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: خاموش کردن صفحه نمایش با فشردن دکمه پاور در ویندوز ۱۰ +ویدیو

بیشتر بخوانید: اجرای Google Chrome OS از روی USB و اجرا روی انواع کامپیوتر

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ali

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۲:۱۹

    یه سایته ایرانی هست به نام تایپ فا برای تایپ صوتی فارسی ک یکی از دوستام معرفی کرد و من ازش استفاده میکنم رایگانه دقیق هم هست.کار منو که راه میندازه میتونین ازش استفاده کنین.
    http://www.typfa.ir

    ۴+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا