تلفن همراه

همه آنچه اندرویدی ها حتما باید از iPhone 7 بدانند!

iphone 7

این بار با شما هستیم با آنچه که کاربران اندروید باید از توانمندی و امکانات آیفون ۷ بدانند، خوب یا بد باید اعتراف کرد که همیشه محصول پرآوازه اپل توانسته با امکانات هرچند محدود تغییرات و الزاماتی را به محصولات اینده و حتی پیش روی تولیدکنندگان اندرویدی اجبار کند، اپل با باز طراحی های خودش و حتی ایده هایی که برای اولین بار آنها را پیاده می کند همیشه استاندارد های طراحی گوشی های تلفن را جابجا کرده است. هرچند که اینبار خبری از توانایی های خارق العاده نیست.

۱+

دو شب پیش اپل طی مراسمی آیفون جدیدش را معرفی کرد و خوشبختانه در کانال تلگرام  نت نوشت همراه شما بودیم با گزارش زنده و لحظه به لحظه این آیفون تازه وارد. از صبح فردا معرفی این آیفون ۷ تمامی خبرگزاری های تکنولوژی و فناوری با سروصدای فراوان به معرفی این محصول پرداختند و ما هم در نت نوشت برایتان از بررسی دقیق تغییرات آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶S نوشتیم.

این بار با شما هستیم با آنچه که کاربران اندروید باید از توانمندی و امکانات آیفون ۷ بدانند، خوب یا بد باید اعتراف کرد که همیشه محصول پرآوازه اپل توانسته با امکانات هرچند محدود تغییرات و الزاماتی را به محصولات اینده و حتی پیش روی تولیدکنندگان اندرویدی اجبار کند، اپل با باز طراحی های خودش و حتی ایده هایی که برای اولین بار آنها را پیاده می کند همیشه استاندارد های طراحی گوشی های تلفن را جابجا کرده است. هرچند که اینبار خبری از توانایی های خارق العاده نیست.

فضای بیشتر برای ذخیره سازی

یکی از مواردی که باعث دلخوری کابران آیفون بوده است هزینه و مبلغ بالای این دستگاه ها در مقابل ظرفیت پایین حافظه آنها بوده است، این در حالی است که کاربر در آیفون امکان افزایش حافظه را نیز نداشته و ندارد.

اینبار اپل با توجه به هر انچه که در بالا گفتیم برای ارائه محصول جدیدش کمی تغییرات لحاظ کرده و کمترین میزان حافظه برای iPhone 7 میزان ۳۲ گیگابایت است.

با قطعیت می توان گفت که تمامی رده بالا هایی که امسال معرفی شدند، همگی دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بودند، این در حالی است که تقریبا در تمام انها کاربر توانایی افزایش حافظه را با اتصال کارت MicroSD را دارا می باشد.

درست است که اپل در آیفون هایش امکان اتصال کارت حافظه MicroSD را لحظا نکرده اما اینبار با ارائه نمونه های ۲۵۶ گیگابایتی سعی کرده است دل کاربران را بدست بیاورد.

fdahdfh-w782

دوربین iPhone 7؛ یک استاندارد تازه

دوربین در گوشی های آیفون در مرتبه و جایگاه خوبی قرار دارد، تمامی دستگاه های معرفی شده توسط اپل در زمان و رده خودشان از توانایی خوبی در بخش دوربین برخودار بوده اند، اما اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، اندرویدی های و پرجمدارهایشان این سالها با دوربین هایشان توانسته اند کاربران را کاملا راضی نگاه دارند.

به عقیده بسیاری دوربین های تعبیه شده در گوشی های بالارده Samsung, HTC, Sony, Lenovo و LG همگی از دوربین iPhone 6s Plus توانمند بوده و هستند.

این بار iPhone 7 با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دارای لنز ۶ قسمته همراه با گشادگی دیافراگم ۱٫۸ و لزرشگیر اپتیکال به میدان آمده است. دوربین جلوی دستگاه هم دارای ۷ مگاپیکسل بوده و امکان مکالمه تصویری HD را به شما خواهد داد. تا اینجای کار همه چیز عادی است، احتمالا دوربین iPhone 7 Plus برای کاربران اندرویدی هیجان انگیز تر باشد، جایی که ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی یک برای تصویر برداری واید و دیگری دارای لنز تله فوتوی ۵۶cm است. هدف اپل از استفاده از دو لنز به گفته خودش امکان زوم نرم افزاری است، آن هم به میزان ۱۰ برابر. همچنین dual-lens به عکاس اجازه تمرکز های جالب و ویژه ای را در زمانی که آبجکت در مقابل لنز است خواهد داد که از جمله انها محو شدن پس زمینه است.

اگر از اهالی اندروید باشید خوب میدانید که سالها پیش سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان اندرویدی امکان بلور کردن پس زمینه را فراهم آورده بودند، نکته جالب اینکه همین چند وقت پیش هم در LG G5 و Huawei P9 شاهد استفاده از این تکنولوژی بودیم، چیزی که تازه اپل آن را تایید، کشف و در تنها یکی از محصولاتش استفاده کرده است.

جک هدفون ۳٫۵ mm، خدا نگهدار

بعد از شایعه های فراوان بالاخره به صورت علنی شاهد حذف این قابلیت اتصال در اپل هستیم، قابلیتی که شما را در بسیازی از موارد محدود تر خواهد کرد، اپل قول داده که هدفون های بسیاری با قابلیت اتصال از طریق Lightening connector روانه بازار خواهند شد، حتی AirPod جدیدی را معرفی کرده که به صورت بیسیم شما را برای گوشی دادن به موسیقی یاری خواهد کرد، اما راستش را بخواهید در نگاه اول این خدفون بیسیم برای ما تداعی ترس بسیار از گم شدنش را زمزمه می کرد!

این AirPod با کمک جعبه زیبایش شارژ می شود و تا ۵ ساعت به صورت مداوم می توانید با ان موسیقی گوش دهید، مکالمه کنید و به سیری فرمان دهید.

iphone-7-camera-w782

مقاومت در برابر نفوذ آب به آیفون هم آمده

بالاخره اپل در رونمایی است اعلام کرد که آیفون ۷ را با گواهینامه IP67 روانه بازار کرده و نباید بابت خیس شدن و افتادن این گوشی در آب نگران باشید. خوب میدانیم که بیش از ۳ سال از اولین گوشی هایی که توسط سونی و سامسونگ با قابلیت ضد آب بودن روانه بازار کردند می گذرد، اکنون در سال ۲۰۱۶ اولین آیفون ضدآب روانه بازاز خواهد شد که طبق آخرین اخبار ایجاد مشکالات در برابر ورود آب به این دستگاه شامل گارانتی نیز نخواهد شد!

قدرت نمایی آیفون ۷ با A10 Fusion

اپل، آیفون ۷ را با یک ۶۴ بیتی که ۴ هسته هم دارد معرفی کرد. اپل ادعا می کند که A10 از A9 تا ۴۰ درصد سرعت بیشتر دارد. بدون شک و شبهه به شما می گوییم که اگر سرعت و هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری برایتان مهم است، به سراغ اپل و آیفون هایش بروید، نرم افزاری که تنها برای این سخت افزار ساخته شده و از تمامی توانمندی پردازنده موجود در دستگاه با بالاترین کیفیت بهره خواهد برد شما را نا امید نخواهد کرد!

اسپیکر استریو برای آیفون ۷

در حین رونمایی آیفون ۷ درست زمانی که مشغول مخابره آن در کانال تلکرام نت نوشت بودیم، نوبت به سیستم صوتی تعبیه شده در دستگاه و اسپیکر استریو رسید ناخوداگاه یاد HTC One 7 افتادیم، اتفاقی که سالها پیش در اندرویدی ها مرسوم بوده و هست و اکنون می توانیم در آیفون ۷ آن را ببینیم.

apple-iphone-7-disponibilidade-w782

قیمت و ورود به بازار

به گفته اپل آیفون ۷ در تاریخ September 16 روانه بازار خواهد شد. آیفون ۷ به قیمت پایه $۶۴۹ در رنگ های silver, gold, rose gold و jet black قابل خرید می باشد. اگر در خارج از ایران هستید به صورت قراردادی می توانید با پرداخت ماهیانه ۲۷ دلار iPhone 6S Plus و یا iPhone 7 داشته باشید، برای iPhone 7 Plus هم ماهیانه ۳۲ دلار می تواند شما را آیفون دار کند.

 

خیلی ها مثل ما انتظار های بسیار بیشتری از اپل بابت ارائه محصول تازه ای چون iPhone 7 داشتند، متاسفانه مثل روال این چند سال باز هم شاهد عدم معرفی محصولی انقلابی بوده و هستیم، باز هم باید صبر کرد و دید که چه خواهد شد، آیا iPhone 8 خواهد توانست ما را هیجان زده کند یا خیر؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا