رپرتاژ آگهی

آیا خرید موبایل های چینی به صرفه است؟ (زمستان ۹۷)

۰

با توجه به افزایش روز افزون قیمت گوشیهای برندهای معروف مانند سامسونگ ،اپل و … و در مقابل کاهش قدرت خرید کاربران گوشیهای هوشمند امروزه توجه بیشتر کاربران به سوی موبایلهای برند چینی جلب شده است .اما آیا خرید این گوشیها به صلاح ما است یا خیر ؟

همانطور که میدانید کمپانیهای اصیل چینی امروزه پیشرفتهای غیر قابل انکاری در تولید محصولات داشته اند و در حال حاضر تهدیدی برای به دست گرفتن بازار از برندهای معتبر در سطح دنیا میباشند.این شرکتها به علت هزینه های کم تولید توانسته اند جدیدترین فناوریها را باکمترین قیمت در تولیدات خود به کار ببرند و این محصول را با قیمت رقابتی به دست مشتری برسانند و در مهمترین عمل باعث شدند تمام اقشار جامعه قادر باشند از محصولات با کیفیت استفاده کنند و آنها فقط در انحصار اقشار پولدار جامعه نباشند.

در این راستا ما شما را با برند شیائومی یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین کمپانیهای اصیل چینی در تولید گوشی هوشمند در دنیا آشنا میکنیم. سال ۲۰۱۷  برای شیائومی سال خوبی بود و این شرکت ۱۰۰ میلیارد یورو درآمد داشت. این ابر شرکت چینی در سال گذشته میلادی بیشترین رشد را در میان پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان داشته است.  در هند، بزرگترین بازار این شرکت در خارج از چین ، xiaomi امروزه بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند  است. باید بگوییم که از دلایل موفقیت شیائومی، استراتژی تمرکز بر خارج از مرزهای چین و البته سرمایه‌گذاری در کشورهایی دیگر مانند هند و اندونزی است.این برند به علت کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت مناسب یکی از محبوبترین برندهای حال حاضر ایران شده است. .در اینجا به چند نمونه از جدیدترین و پر فروش ترین های این شرکت چینی اشاره میکنیم :

شیائومی می ۸ لایت :

بعد از معرفی دو پرچمدار تحت خانواده شیائومی می ۸ توسط  شرکت شیائومی ، نوبت به آن رسید تا یک گوشی میان‌رده نیز از همین خانواده رونمایی شود. شیائومی این گوشی را در کنفرانس خبری اخیر خود معرفی کرد. شیائومی می ۸ لایت را باید یک مدل تقلیل یافته و البته ارزان‌تر نسبت به مدل پرچمدار شیائومی می ۸ و شیائومی می ۸ اس ایدانست که  چند ماه پیش معرفی شده اند . این میان رده‌ی قدرتمند و خوش ساخت به عنوان بزرگترین و ارزان ترین عضو سری Mi 8 شناخته می شود.وجود دوربین دوگانه با قابلیت‌های هوش مصنوعی، ۶ گیگابایت رم و نمایشگر ۶٫۲ اینچی تنها بخشی از قابلیت‌های شیائومی می ۸ لایت هستند.

شیائومی می 8 لایت

نمایشگر :

نمایشگر این دستگاه از جنس IPS LCD با رزولوشن ۶٫۲۶ اینچ (فول اچ دی پلاس، ۲۲۸۰*۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ) بوده که نسبت به دیگر مدل های Mi 8 بزرگتر می باشد. حاشیه های این نمایشگر بسیار کوچک بوده و حتی حاشیه‌ی پایینی دستگاه هم نسبت به دیگر دستگاه های سری Mi 8 کوچکتر طراحی شده است، به طوری که نمایشگر Mi 8 Lite حدود ۸۲٫۵ درصد از سطح جلویی این اسمارت فون را می پوشاند که این عدد بسیار خوب است.

دوربین :

این گوشی با دوربین جلو ۲۴ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX576 همراه است که  از تکنولوژی ۴ در ۱ پشتیبانی میکند  و می تواند روشنایی تصویر را در  تاریکی افزایش دهد.در دوربین اصلی شیائومی می ۸ لایت نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد. در بخش دوربین عقب،شیائومی Mi 8 Lite با دوربین عقب ۱۲MP + 5MP همراه است. دوربین ۱۲ مگاپیکسل سنسور سونی IMX363 را دریافت می کند. این دوربین ها دارای حالت پشتیبانی AI است که می تواند صحنه را برای بهبود نتایج بیشتر شناسایی و بهینه سازی کند.

سخت افزار :

شیائومی می ۸ لایت دارای چیپست Snapdragon 660 AIE است . این پردازنده با تکنولوژی ۱۴ نانومتری دارای ۸ هسته با حداکثر سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز می باشد که برای انجام کارهای روزمره و حتی برخی از بازی های سنگین به خوبی می توانید بر روی آن حساب باز کنید. مسئولیت پردازش های گرافیکی آن هم بر عهده‌ی واحد پردازش گرافیکی Adreno 512 می باشد..شیائومی Mi 8 lite با ۴ گیگابایت یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می شود، که مشخصات آن مشابه شیائومی Mi 6X است .

Mi 8 Lite ارزان ترین عضو از خانواده Mi می باشد که به مانند دیگر محصولات شیائومی قطعا ارزش خرید بالایی دارد. این دستگاه زیبا و بزرگ بوده و دوربین جلوی آن در رده‌ی بهترین دوربین سلفی های دنیا قرار می گیرد. هرچند که شیائومی برای پایین آوردن قیمت این اسمارت فون مجبور شده تا برخی از ویژگی های موجود در دیگر دستگاه های سری Mi را از آن حذف کند، اما باز هم در قدرت بالای Mi 8 Lite شکی نیست. قطعا در این رنج قیمتی Mi 8 Lite می تواند یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار باشد.

شیائومی Mi 8 lite

شیائومی ردمی نوت ۵ Ai :

کمپانی شیائومی برای مدت زیادی هیچ تغییر اساسی در طراحی گوشیهای رد می نداده است . بنابر این گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ Ai نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدنه آن از فلز و پلاستیک ساخته شده است.کل قاب و صفحه پشتی دستگاه فلز هستند و در نتیجه بسیار سفت و سخت هستند. هیچ انعطاف پذیری وجود ندارد و با توجه به وسواس دنیای گوشی های هوشمند به نسبت ابعاد ۱۸: ۹ از صفحه نمایش. شیائومی نیز این موضوع را برای شیائومی Redmi Note 5  Ai گنجانیده است. با این حال، در شیائومی Redmi Note 5 Ai با توجه به صفحه نمایش بزرگتر، کلید های خازنی تبدیل به کلید های روی صفحه نمایش شده اند.

شیائومی نوت 5

نمایشگر :

نمایشگر بکار رفته در این گوشی از نوع ۵٫۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ بوده و وضوح تصویر فول اچ‌دی‌پلاس (یا ۲۱۶۰×۱۰۸۰ پیکسل) را به کاربر ارائه میکنند. همچنین از پنل IPS LCD در گوشی  شیائومی ردمی نوت ۵AI  استفاده شده است . تراکم پیکسلی هر دو گوشی ۴۰۳ppi بوده ۴۵۰ نیت درجه روشنایی در آنها ارائه شده است .

همانطور که قبلا ذکر شد،استفاده از صفحه نمایش FullHD برای بیشتر گوشی های مقرون به صرفه به صورت استاندارد در آمده است . همیشه خوب است که یک صفحه نمایش شارپ و خوش رنگ را  در یک تلفن کم قیمت مشاهده کنید.

دوربین :

شاید جالب باشد بدانید شیائومی ردمی نوت ۵AI اولین گوشی از سری Redmi Note 5AI است که از دو دوربین در پشت گوشی بهره می‌برد شیائومی Redmi note 5 به دوربین دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز  است و چینش دوربین‌ها به صورت عمودی است.در اولین نگاه، مدل چینش عمودی دوربین دوگانه در پشت گوشی و نحوه جای‌گیری فلاش LED بین سنسورها، طراحی دوربین اصلی آیفون ۱۰ اپل را در ذهن بیننده تداعی میکند. سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر درنظر گرفته شده است و بدین شکل، عکاسی با افکت بوکه امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن اینکه فبلت مذکور به یک دوربین سلفی فوق العاده  ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است که فلاش LED دارد. شیائومی مدعی است دوربین سلفی، می‌تواند فرآیند احراز هویت کاربران را ساده‌تر کند زیرا چهره کاربران را به منظور آنلاک کردن دستگاه تشخیص می‎دهد. به طور کلی، دوربین دوگانه شیائومی  Redmi Note 5 AI دارای پیش نیازهای لازم برای گرفتن عکس های قابل توجه  است.

سخت افزار :

شیائومی Redmi Note 5 AI اولین گوشی هوشمند است که  دارای جدیدترین پردازنده Snapdragon 636 Qualcomm است.اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام هشت هشته ای، برای آن درنظر گرفته شده است. تراشه مذکور از پردازنده Kryo 260 با هشت هسته پردازشی برخوردار است و  روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز عمل خواهند کرد. برای  محتوای گرافیکی شیائومی Redmi Note 5 ، اسنپدراگون ۶۳۶ از  پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۹ استفاده می‌کند. مدل «پرو» در دو نسخه با چهار یا ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ هر دو نسخه، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند.

برای خلاصه ، شیائومی  Redi Note 5 AI بدون شک بهترین گوشی هوشمند در این رنج قیمتی  است.  نمایشگر بزرگ را در ابعاد مرسوم، پردازنده قدرتمند، باتری عظیم و مجموعه های مناسب دوربین ها را دارا میباشد .بنابراین، اگر بخواهید بهترین گوشی  را دبا این قیمت  ​​داشته باشید، شیائومی رد می نوت ۵ ای آی،بهترین  انتخاب است.

شیائومی note 5

شیائومی رد می ۶ پرو :

همانطور که می دانید، در حال حاضر اکثر مارک های گوشی های هوشمند به سمت طراحی صفحه نمایش با یک شکاف بالای آن رو آورده اند .  به عنوان یک نتیجه ، Redmi یک بار دیگر با راه اندازی شیائومی Redmi 6 pro نقش یک پیشگام را بازی کرد. این اولین گوشی Redmi با چنین صفحه است . اما این گوشی نیز اولین گوشی با چنین صفحه نمایش  در جهان است و راه خود را از یک برند برتر به ارمغان می آورد.

شیائومی رد می 6 پرو

نمایشگر :

شیائومی رد می ۶ پرو  با صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی با صفحه نمایش با وضوح ۲۲۸۰ x 1080 و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۹: ۹ مجهز شده است . با توجه به اندازه مدل ، که معادل با تلفن سنتی ۵٫۱ اینچی است ،بسیار خوش دست به نظر میرسد . علاوه بر این ، این گوشی شیائومی از قابلیت استفاده در نور آفتاب ، صفحه نمایش دارای نور مناسب شب ، حالت حفاظت چشم و حالت سازگاری محیط هوشمند پشتیبانی می کند.در واقع، بالای صفحه نمایش سه جزء دارد : حسگر نور ، بلندگو و دوربین ۵ مگاپیکسلی . به همین دلیل شکاف بالای آن در مقایسه با شیائومی Mi 8 و شیائومی Mi 8 SE باریکتر است .

دوربین :

این دوربین از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده و شکل قرارگیری آن‌ها کنار یکدیگر، هر کاربری را به یاد آیفون ایکس می‌اندازد. حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی قرار داد.. از لحاظ تئوری، این اندازه پیکسل دارای نور بیشتری نسبت به رقبای خود است ، که اجازه می دهد عکس های شب  روشن تر و کم نویزتر باشد .

اما به لطف برخورداری از لرزشگیر Gyro – EIS یک سر و گردن بالاتر از سایر گوشی‌های مجهز به همین ستاپ قرار می‌گیرد. دلیل دیگر برتری شیائومی ردمی ۶ پرو نسبت به سایر گوشی‌ها در این رده، امکانات نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که تاثیری بسیار عالی بر روی عملکرد این گوشی در هر شرایطی گذاشته است. با شیائومی ردمی ۶ پرو حتی در نور کم هم می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنید. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسلی بوده و از دو قابلیت بازگشایی قفل هوشمند و حالت پرتره هوشمند پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار :

قدرت پردازش بالا، قیمت مناسب و مصرف باتری قابل قبول، دلیل علاقه شیائومی به استفاده از تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۶۲۵ است. این تراشه هشت هسته‌ای قابلیت پردازش تا ۲٫۰ گیگاهرتز را دارد و هسته‌های آن از نوع Cortex A-53 است. هرچند نمی‌توان این تراشه را بهترین تراشه میان‌رده بازار دانست، اما در این رده قیمتی بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها است. نسخه پایه گوشی شیائومی ردمی ۶ پرو دارای ۳ گیگابایت رم است و اگر کمی بیشتر بپردازید، می‌توانید نسخه ۴ گیگابایتی آن را تهیه کنید. در بخش فضای ذخیره سازی، شیائومی ردمی ۶ پرو دارای دو گزینه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی است و هر دو نسخه هم از قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در درگاه اختصاصی برخوردارند.

حتی نسخه ۳ گیگابایتی شیائومی ردمی ۶ پرو به لطف برخورداری از واحد پردازش گرافیکی Adreno 506 توانایی اجرای بی‌نقص اکثر بازی‌های موجود را دارد؛ اما پیشنهاد ما، تهیه نسخه ۴ گیگابایتی این گوشی است تا بتوانید تعداد بیشتری اپ را به صورت همزمان اجرا کنید.

البته این گوشی دارای ویژگی‌هایی است که خرید آن را برای برخی کاربران کاملا توجیه می‌کند. به عنوان نمونه با یک نگاه به تصاویر و نگاهی نزدیک به شیائومی ردمی ۶ پرو می‌توان به ظاهر شیک آن پی برد. پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان و همچنین امکان استفاده از کارت حافظه جانبی حین استفاده از دو سیم کارت از دیگر ویژگی‌های جذاب آن است خواهد کرد.

شیائومی Redmi 6 Pro

شیائومی رد می ۶ :

شیائومی رد می ۶ همراه با نسخه رد می ۶A  در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ ارائه شد . شیائومی Redmi 6 به عنوان یک نسخه معروف تر Redmi 5 قرار است مدعی بزرگی در بازار گوشیهای ارزان قیمت باشد و با وجود داشتن برخی از ویژگی های خوب مانند دوربین دوگانه و پردازنده جدید Helio P22 و قیمت مناسبی که دارد .  شیائومی رد می ۶ گوشی ارزان قیمتی است که به سادگی نمیتوان از آن گذشت.

شیائومی رد می 6

نمایشگر :

بدنه جمع و جور شیائومی Redmi 6 از آن یک گوشی خوش دست ساخته است حتی خوش دست تر از بیشتر از پرچمداران . اگر چه شیائومی رد می ۶ دارای بدنه ای ظریف است اما به صفحه نمایش ۵٫۴۵ اینچ (۱۴۴۰ x 720 پیکسل) ۱۸: ۹ تمام صفحه مجهز است ، که دارای میدان دید بیشتری نسبت به شیائومی رد می ۴ قبلی (۵ اینچ) است . البته ، کوچکتر از صفحه نمایش Redmi 5 (5.7 اینچ) است . لبه های صفحه نمایش  ، نسبتا بزرگ و قابل توجه هستند و در نتیجه نسبت صفحه به بدنه تقریبا برابر است . ۷۳٪ در ترکیب با لبه های بالا و پایین . نوآوری آن این است که بلندگو شیائومی رد می ۶ دیگر در پایین نیست و در پشت گوشی قرار دارد .

دوربین :

همانند بسیاری از گوشی های هوشمند برتر شیائومی گوشی رد می ۶ نیز یک دوربین دوگانه دارد . به طور خاص ، آن را با یک دوربین دوگانه ۱۲MP + 5MP با پیکسل ۱٫۲۵ میکرومتر مجهز کرده است و دارای یک دوربین ۵MP در جلو است . همچنین از حالت عمودی AI و زیبایی هوشمند پشتیبانی می کند و هیچ یک از ویژگیهای مدلهای بالای Xiaomi را از دست نمی دهد .

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 و سنسور سونی IMX486 و  دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 است. دوربین دوم تنها مسئول عمق میدان است. علاوه بر این، شیائومی Redmi 6 دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز و یک فلاش LED است. دوربین جلو دارای ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f / 2.2 است.

سخت افزار :

به عنوان جدیدترین گوشی رد می ، شیائومی  Redmi 6 از یک پردازنده جدید MediaTek Helio P22 استفاده می کند ، شیائومی مجددا MediaTek را پذیرفته و برای اولین بار برای بازار جهانی است .

MediaTek Helio P22 یک تراشه هشت هسته ای است که شامل چهار هسته A53 با سرعت ۲٫۰GHz و چهار هسته A53 با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز است. به طور خاص، باید اشاره کرد که MediaTek Helio P22 از فرآیند ۱۲nm استفاده می کند که مصرف بسیار کمتر از پردازنده  ۲۸nm را دارد .

در حقیقت، شیائومی رد می ۶ اولین تراشه ۱۲ نانومتری جهان است که اهمیت زیادی در صنعت دارد و باعث ارتقاء و تکرار هزاران تراشه خواهد شد.

شیائومی Redmi 6

خرید رپورتاژ آگهی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا