تلفن همراه

آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی شما را رصد می کند!

آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی

اپل ادعا می کند که رصد اطلاعات کاربران تنها به دلیل ارائه سرویس بهتر برای آنان صورت می گیرد. توجه داشته باشید که شما امکان غیر فعال کردن هر یک از مواردی را که در زیر اشاره می کنیم را دارا هستید، با ما همراه باشید:

۰

امنیت اطلاعات شخصی از مهمترین مواردی است که در دوران کنونی کاربران سرتاسر دنیا برایش توجه بسیاری قائل هستند و بدون شک آن را به خیلی از موارد دیگر ترجیح می دهند. جالب است بدانید که آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی شما را رصد می کند! در ادامه به لیستی از اطلاعات شخصی شما خواهیم پرداخت که در آیفون به صورت پیش فرض مورد بررسی و رصد قرار می گیرد و شما ناخواسته این اطلاعات را در اختیار اپل یا هر ارگان امنیتی احتمالی دیگر قرار می دهید!

اپل ادعا می کند اینکه آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی کاربران را رصد می کند تنها به دلیل ارائه سرویس بهتر برای آنان صورت می گیرد. توجه داشته باشید که شما امکان غیر فعال کردن هر یک از مواردی را که در زیر اشاره می کنیم را دارا هستید، با ما همراه باشید:

بیشتر بخوانید: سنسور های موبایل خود را بشناسید؛ چه هستند و چگونه کار میکنند؟

آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی ما را رصد می کند!

۱ – موقعیت شما

خیلی واضح می گوییم که آیفون شما طوری طراحی شده که علاقه بسیار زیادی برای رصد موقعیت کنونی شما در لحظه دارد. چند وقت پیش بود که به علت پرسش های مداوم کاربران از اپل بابت اینکه آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی و موقعیت کاربران را رصد می کند پاسخی مبنی بر اینکه این رصد تنها برای ارائه امکانات ویژه در موقعیت های متداول برای کاربران صورت میگیرد مواجه شدیم.

برای مشاهده frequent locations به قسمت Setting رفته و Privacy را انتخاب کنید، سپس روی Location Services تپ کنید و  System Services را در انتهای لیست بیابید. در این قسمت  Frequent Locations را خواهید یافت. برای غیر فعال کردن این گزینه تنها کافی است دکمه تعبیه شده را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی های اندرویدی واقعا به ۸ گیگ رم نیاز دارند؟

۲ – تعداد گام شما

این گزینه چندان امنیتی به نظر نمی رسد اما تنها اطلاعاتی که می تواند تغذیه کننده اپ Health باشد تعداد گام های شما در طول روز است. از اولین روزی که آیفون را خریداری میکنید آیفون بدون اجازه شما قدم های شما را می شمرد. آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی مربوط به قدم زدن شما را حتی وقتی که آیفون را در جیبتان بگذارید بررسی می کند، اگر دستگاه را در کیفی همراه خود داشته باشید از تکان خوردن های متفاوت آیفون متوجه می شود که گوشی همراه شما نیست وقدم شمار کار نخواهد کرد.

برای دسترسی به این گزینه اپ Health را باز کنید به قسمت Health Data رفته و Activity را بیابید و در قسمت انتهایی Steps یا Walking + Running Distance بیابید.

غیر فعال کردن این گزینه کار چندان امنیتی یا غیر امنیتی به حساب نمی آید و تماما به شما و تعامل و سطح توقعتان از دستگاه همراه بستگی دارد!

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

۳ – رسانه هایی که با مخاطبین به اشتراک می گذارید

آیا به خاطر دارید که ۶ ماه پیش چه تصاویری را برای خواهرتان فرستادید؟ آیفون شما خوب به خاطر دارد! همانطور که گفتیم آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی را رصد می کند و تصویر و یا هر نوع فایلی که به صورت attachment همراه پیام های متنی برای مخاطبینتان ارسال می کنید به صورت اتوماتیک رصد می شود و دستیابی به آنها واقعا آسان است!

برای بررسی این گزینه گفتگویی که با یکی از مخاطبین داشته اید را باز کرده و روی گزینه اطلاعات که در بالا سمت راست قرار دارد تپ کنید.

با تپ روی این گزینه لیست باقی تنظیمات اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد. در قسمت انتهایی خواهید توانست انواع و اقسام فایل هایی که برای افراد ارسال کرده اید را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی ویروس آیفون چیست؟ لطفا دنبالش نگردید!

شما به آسانی می توانید فایل ها را دوباره مشاهده، ارسال مجدد و یا در باقی اپ ها اجرا کنید. این فایل ها بدون محدودیت در ای قسمت برای شما در دسترس خواهند بود!

۴ – عادات شما!

همگی ما از روش کار بسیار عالی و بدون ایراد Siri مطلع هستیم و به صورت روزانه بسیاری از اطلاعات و کارهایمان را با این دستیار هماهنگ می کنیم. این ابزار همانطور که خوب یاد میگیرد، خوب هم به خاطر خواهد سپرد!

طبق مواردی که اشاره کرده و گفتیم که آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی شما را رصد می کند حتما متوجه شده اید که سیری عادات شما را خوب به خاطر می سپارد، مثلا شما اگر بلافاصله پس از اتصال هدفون از اپ موسیقی مورد علاقه تان استفاده می کنید پس از چند بار به صورت هوشمندانه این اپ به شما رد صفحه قفل پیشنهاد خواهد شد!

بیشتر بخوانید: ترفند های ۳D Touch در آیفون! ۹۸% کاربران آیفون از این توانایی‌ها اطلاعی ندارند!

این اتفاق در موارد و شرایط متفاوت، متفاوت خواهد بود. آیفون به صورت دقیق نحوه تعامل و کار شما با اپ هایتان را رصد می کند تا در سر بزنگاه بهترین پیشنهاد را برای شما داشته باشد.

۵ – Metadata های شما

وقتی که با آیفونتان عکسی میگیرد، اطلاعات زیادی همراه با تصاویر مورد نظر شما در لحظه ثبت می شود. این اطلاعات عمدتن EXIF  نامیده می شوند و ماهیت آنها به اطلاعات و مشخصاتی خلاصه می شود که مربوط به تصاویر شماست، و همانطور که گفتیم آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی شما را ضبط می کند، مثلا زمان و روز دقیق ثبت عکس، موقعیت مکانی و … تاثیر این اطلاعات را می توانید در Memories که در اپ Photos قابل مشاهده است ببینید.

بیشتر بخوانید: انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس

۶ – کدام اپ باتری شما را بیشتر می خورد!

وقتی این اطلاعات به درد شما می خورد که بخواهید بدانید که چرا باتری شما با سرعتی بیشتر از قبل تخلیه می شود. آیفون به صورت اتوماتیک میزان استفاده اپ ها از منابع را کنترل کرده و مواردی که نیاز داشته باشید را به شما اطلاع خواهد داد.

به Settings بروید و روی Battery تپ کنید و برای مشاهده اطلاعات بیشتر Battery Usage را باز کنید. در این بخش می توانید اطلاعات مصرف باتری در ۲۴ ساعت یا ۷ روز گذشته را مشاهده کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا