تلفن همراه

اپل صفحه نمایش آیفون را اینگونه به سنسور اثر انگشت مجهز خواهد کرد!

آیفون سنسور اثر انگشت تمام صفحه

پتنت به ثبت رسیده با نام “سنسور اثرانگشت همراه با لنز الکترواستاتیک” شامل لنز الکترواستاتیکی است که توانایی شناسایی اثر انگشت از طریق اجزای مختلف گوشی مثل صفحه نمایش را خواهد داشت.

۰

اطلاعات و اخبار هیجان انگیز این روز ها در دنیای وب بسیار به چشم می خورد. با توجه به شکست خوردن رقیب اپل در ارائه محصولی توانمند به نام Galaxy Note 7 این روز ها کمپانی اپل با قدرت هرچه تمام تر در حال جولان دادن است. محصولات این کمپانی علی رغم اینکه قیمت بالایی دارند به خوبی به فروش می روند و حتی در ایران با توجه به بحث های مختلفی که راجع به رجیستر شدن محصولات اپل هر از گاهی به گوش می رسد، باید گفت بازار عرضه و تقاضا همچنان با تمام قوا به مسیرش ادامه می دهد و کسی حتی بابت این گونه تهدید ها گمان و خیالی نخواهد داشت!

۱۸۵۱۵-۱۷۴۹۹-۱۶۱۰۰۴-finger-l

از مقدمه پر حاشیه و طولانی بالا که بگذریم اینبار و طبق اخبار مخابره شده از ثبت پتنت هایی که توسط اپل صورت گرفته در نسل آینده محصولات این شرکت احتمالا شاهد گوشی های تقریبا بدون لبه خواهیم بود که صفحه نمایش به صورت کامل صفحه را خواهند پوشانید و در آن واحد توانایی تشخیص اثر انگشت را نیز خواهند داشت!

پتنت به ثبت رسیده با نام “سنسور اثرانگشت همراه با لنز الکترواستاتیک” شامل لنز الکترواستاتیکی است که توانایی شناسایی اثر انگشت از طریق اجزای مختلف گوشی مثل صفحه نمایش را خواهد داشت.

به عقیده ما این یک برگ برنده و اتفاق بزرگ برای اپل در ارائه محصولات پر فروشش با عنوان آیفون است. از سال ۲۰۰۷ که اپل اولین آیفون را روانه بازار کرد شاهد قرار گیری دکمه Home در قسمت پایینی صفحه نمایش هستیم و به عقیده کارشناسان در سال ۲۰۱۷ درست ۱۰ سال بعد شاهد حذف دکمه هوم و صفحه نمایش های نسل جدید با قابلیت های مثل سنسور اثر انگشت و تمام صفحه شدن نمایشگر آیفون خواهیم بود.

۱۸۵۱۵-۱۷۵۰۰-۱۶۱۰۰۴-finger-2-l

فناوری به ثبت رسیده می تواند یک نقطه عطف باشد، هم در سیستم های مبتنی بر نمایشگر و هم امنیت کاربران، چرا که لنز های الکترواستاتیک با ترکیب تازه طراحی شده توانایی و قدرت تشخیصی بسیار بیشتر از سنسور های اثر انگشت کنونی داشته و می توانند حتی در نمایشگر های خمیده و حتی زوایایی خاص از اثر انگشت به خوبی کار کنند.

حق اختراع به ثبت رسیده توسط اپل نقطه پایان نیست، مشخص می کند که این کمپانی در حال تحقیق و توسعه این تکنولوژی بوده و با توجه به محتاط بودن بیش از اندازه اپل در محصولات نهایی هنوز راه زیادی تا گفتمان قطعی راچع به محصول آینده این شرکت وجود دارد.

ما شدیدا امیدواریم در آیفون نسل آینده اپل که iPhone 8 نام خواهد داشت شاهد این تکنولوژی باشیم،

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا