تلفن همراه

آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ ضدآب تر است!

طبق خبری که در The Korea Herald منتشر شده قرار است آیفون بعدی در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار توانایی و قدرت بیشتری داشته باشد و همراه با گواهینامه IP68 روانه بازار خواهد شد.

۰

پیش از این در نت نوشت در بررسی آیفون ۷ به این مورد اشاره کردیم که این نسخه از iPhone از استاندارد IP67 بهره می برد. پرچمدار های دیگر از دیگر کمپانی های دیگر نظیر سامسونگ در این رفابت با قدرت بیشتری همراه با گواهینامه IP68 گوشی هایشان را ضدآب می خوانند و اکنون طبق خبری که در The Korea Herald منتشر شده قرار است آیفون بعدی در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار توانایی و قدرت بیشتری داشته باشد و همراه با گواهینامه IP68 روانه بازار خواهد شد.

پیش از این در مطلبی مفصل به بررسی تمامی کد های IPXX پرداختیم که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید.

همانطور که می دانید، IP68 معنای مشخصی دارد، هر یک از اعداد معنای خاص و دقیق دارند “۶” یک مفهوم و عدد “۸” اختصاصی برای خودش دارد، عدد اول یعنی ۶ به معنای توانایی و قدرت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار بوده و عدد دوم که ۸ است به معنای مقاوت کامل در برابر نفوذ آب است.

مثلا طبق همین استاندارد، Galaxy S7 دارای مقاوت در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری و مدت ۳۰ دقیقه است!

گواهینامه IP67 که برای آیفون ۷ ثبت شده بود در قدم اول نشان از توانایی مقاوت عالی و تمام کمال در برابر نفوذ گرد و غبار بود و در برابر نفوذ آب توانایی مقاوت بین ۱۵ سانتی متر تا ۱ متر متناوب بود. البته بنا بر تیزر های تبلیغاتی و گفته های اپل این گواهینامه تنها برای استفاده از گوشی در شرایط مرطوب اخذ شده است و این کمپانی هیچ گونه تعهدی در قبال دستگاه های آسیب دیده با آب را نداشته و نخواهد داشت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا