آموزشی

اتصال آیفون به ویندوز ۱۰: از رفع مشکلات نرم افزاری تا راهنمای نصب درایور

مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰
۲+

حتما برای شما هم پیش آمده که برای اتصال آیفون با ویندوز ۱۰ و استفاده از برنامه iTunes دچار مشکل شده باشید.، باید بگوییم هیچ راه حل مطمئنی برای حل این مسئله وجود ندارد، ولی چند راه حل ساده و اصلاحی هست که می‌تواند در حل مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ کمک کند. در این مطلب تمامی راه حل‌های مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ را برای شما شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پورت شارژ آیفون را به روش صحیح بیاموزید!

 اتصال آیفون به ویندوز 10

اتصال آیفون به ویندوز ۱۰

مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰

قبل از پرداختن به راه حل‌های پیشنهادی برای اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ ، ابتدا بهتر است بدانید که محصولات اپل که عمدتا شامل آیفون، آیپد و مک بوک می‌شوند، با ویندوز ۱۰ مایکروسافت بسیار خوب عمل نمی‌کنند، از این رو هر زمان که این دو به هم متصل می‌شوند، به راحتی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

همانطور که گفتیم راه حل مشخصی برای حل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ وجود ندارد. ولی کسانی که به طور جدی به دنبال حل آن هستند، باید از روش آزمون و خطا استفاده کنند و موارد ذیل را یکی یکی چک کنند تا مشکلشان حل گردد.

بیشتر بخوانید: مشکل پر شدن حافظه آیفون را اینگونه حل کنید! ۹ روش استاندارد و کاربردی

آیفون و کامپیوتر را ریبوت کنید.

سعی کنید آیفون و همچنین کامپیوتر را ریبوت کنید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. بله، این اولین و ساده ترین راه حلی است که ممکن است کار کند. در صورتی که مشکلتان حل نگردید به سراغ موارد بعدی در فهرست پایین بروید.

یک پورت USB دیگر را امتحان کنید.

این مسئله همچنین می‌تواند به علت یک پورت USB ناقص یا آسیب دیده در کامپیوتر شما ایجاد شود. در بسیاری از موارد برای حل مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ ، آیفون را به یک پورت USB دیگر متصل کنید.

Autoplay را فعال کنید.

آیفون را به کامپیوتر خود وصل کنید، کنترل پنل را باز کنید و Autoplay را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه Use Autoplay for all media and devices فعال باشد. سپس دستگاه آیفون را جستجو کرده و از منوی کشویی کنار دستگاه، گزینه Ask me every time را انتخاب کنید. آیا این کمک می‌کند؟

همه آپدیت‌های مهم ویندوز را نصب کنید.

اطمینان حاصل کنید که سیستم شما آخرین آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را دریافت و نصب کرده است. شما می‌توانید برای نصب آپدیت ها، به سادگی  به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update a بروید و  آپدیت‌ها را از اینجا دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خالی کردن حافظه آیفون و آیپد برای آپدیت !

برای اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ آخرین نسخه iTunes را نصب کنید.

یکی از دلایل عدم شناسایی آیفون و مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ ممکن است استفاده از نسخه قدیمی iTunes باشد. بنابراین، مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes را نصب کرده اید.

همیشه “Trust” را انتخاب کنید.

هر زمان که یک دستگاه iOS به کامپیوتر متصل می‌شود، یک پیام سریع نمایش داده می‌شود : «?Trust This Computer». کاربران همیشه باید بر روی “Trust” کلیک کنند، زیرا این گزینه مناسب ترین گزینه برای حل این مشکل در اکثر موارد است.

بررسی کنید آیا سرویس Apple Mobile Device Support نصب شده است.

یکی دیگر از موارد حل مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ این است که آیا سرویس Apple Mobile Device Support نصب شده است یا خیر.  می‌توانید با رفتن به Control Panel> Uninstall a program آن را بررسی کنند. اگر آن نصب نبود، iTunes را باید دوباره نصب کنید. همچنین درایور دستگاه خود را بررسی کنید که آپدیت شده باشد.

VPN را حتما غیرفعال کنید.

بعضی از کاربران نیز می‌گویند وقتی VPN  دستگاه آیفون روشن است  قادر به اتصال آن با کامپیوترهای شخصی ویندوز ۱۰ نیستند. در صورتی که با این مورد مواجه شدید، VPN را بر روی دستگاه آیفون خود غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن آن، روش زیر را دنبال کنید:

  • Settings را روی دستگاه iPhone باز کنید
  • روی General و سپس VPN ضربه بزنید
  • بر روی Delete Profile ضربه بزنید
  • برای تایید دوباره روی Delete ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: تعویض ایمیل اپل ایدی بدون از دست دادن خرید‌ها و اپ ها

کاربران ویندوز ۱۰ نسخه N یا KN

اگر از ویندوز ۱۰ نسخه N یا KN استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که  Media Feature Pack را نصب کرده اید. شما می‌توانید آن را از مایکروسافت دانلود کنید.

برای اکثر کاربران حداقل یکی از راه حل‌های فوق، مشکل را حل کرده است. اگر با تست موارد بالا هنوز ویندوز۱۰ شما قادر به شناسایی آیفون نیست، ممکن است شما یک درایور یا نرم افزار شخص ثالث داشته باشید که با iTunes و سرویس‌های اپل تداخل داشته باشد. شما می‌توانید با اجرای ویندوز در حالت Clean Boot، این مشکل را عیب یابی کنید.

برای اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ درایور آیفون را چگونه نصب کنیم؟

یکی از دلایلی که ویندوز ۱۰ قادر به شناختن آیفون و دیگر محصولات اپل نیست، عدم نصب صحیح درایورهای این محصولات بر روی ویندوز ۱۰ می‌باشد. در ادامه روش صحیح نصب درایور آیفون در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش می‌دهیم. با نت نوشت همراه باشید.

اساسا در ویندوز ۱۰، به محض اتصال آیفون یا آیپد به سیستم، یا با دانلود نرم افزار iTunes بر روی سیستم، درایورهای آیفون یا آیپد باید به طور اتوماتیک بر روی ویندوز نصب شوند. اگر این اتفاق نیفتاد، دو مورد زیر را بررسی کنید:

  • آیفون شما باید روشن بوده و قفل آن هم باز باشد.
  • آخرین ورژن از iTunes بر روی سیستم شما نصب باشد.
اساسا در ویندوز ۱۰، به محض اتصال آیفون یا آیپد به سیستم، یا با دانلود نرم افزار iTunes بر روی سیستم، درایورهای آیفون یا آیپد باید به طور اتوماتیک بر روی ویندوز نصب شوند.

اساسا در ویندوز ۱۰، به محض اتصال آیفون یا آیپد به سیستم، یا با دانلود نرم افزار iTunes بر روی سیستم، درایورهای آیفون یا آیپد باید به طور اتوماتیک بر روی ویندوز نصب شوند.

درایور آیفون در ویندوز ۱۰

اگر همچنان درایور و اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ به طور خودکار بر روی سیستم نصب نمی‌شوند، پس باید آن‌ها را به طور دستی نصب نمایید:

رفع مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ در حالتی که شما iTunes را از Microsoft Store نصب کرده باشید

آیفون یا آیپدتان را از سیستم (کامپیوتر یا لپ تاپ) جدا کنید. مطمئن شوید که قفل گوشی شما باز باشد و سپس آن را دوباره به سیستم وصل کنید. در صورتی که اپلیکیشن iTunes باز شد، آن را ببندید.

دکمه‌های ترکیبی Win + R را فشار دهید تا run ویندوز باز شود. دستور devmgmt.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا Device Manager باز شود. درایورهای آیفون را باید در زیر قسمت Portable Devices یا unspecified ببینید.

بر روی درایورهای آیفون راست کلیک کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریستارت کرده و ببینید که دستگاه اپلی شما به سیستم وصل می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید: میانبر مخفی آیفون برای مرتب سازی آیکون‌های چیده شده در صفحه نمایش +ویدیو

رفع اشکال اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ در حالتی که شما iTunes را از وبسایت اپل نصب کرده باشید

برای نصب درایورهای آیفون بر روی ویندوز ۱۰ در این حالت، ابتدا آیفون یا آیپدتان را از سیستم جدا کنید. قفل آن را باز کرده و سپس آن را دوباره به سیستم وصل کنید. در صورتی که اپلیکیشن iTunes باز شد، آن را ببندید.

دکمه‌های ترکیبی Win + R را فشار دهید تا RUN ویندوز باز شود. دستور زیر را تایپ کرده و سپس اینتر را بزنید تا وارد فولدر درایورهای آیفون یا آیپد خود شوید:

ProgramFiles%\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers%

یکی از دو فایل زیر را در این فولدر پیدا کنید:

usbaapl64.inf  یا  usbaapl.inf

بر روی فایلی که پیدا کردید راست کلیک کرده و گزینه Install را انتخاب کنید. دقت کنید که در این فولدر، فقط فایل‌هایی که دارای پسوند inf. هستند را پیدا کنید، زیرا تعداد بسیار زیادی فایل با نام‌های usbaapl64 یا usbaapl وجود دارند که پسوند آن‌ها inf. نیست.

درایور و اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ شناسایی نمی‌شوند و یا نمایش داده نمی‌شوند!

در این حالت برای اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ و نصب درایور آیفون در ویندوز ۱۰ ابتدا همان طور که در بالا توضیح دادیم Device Manager را باز کرده و بر روی گزینه Universal Serial Bus Controllers دبل کلیک کنید.

به دنبال نام Apple Mobile Device USB Driver در این لیست باشید. اگر گزینه‌ای با این اسم در لیست مربوطه پیدا نکردید، یا سیم اتصال آیفون به کامپیوتر را عوض کنید و یا از یک پورت usb دیگر برای اتصال استفاده کنید.

اگر گزینه‌ی مذکور را یافتید، ولی بر روی آن علامت خطا (نشانه‌ی زرد رنگ) وجود داشت، باید Apple Mobile Device Service را ریستارت کنید. برای این کار Service Manager را باز کنید و به دنبال Apple Mobile Device Service بگردید. بر روی service کلیک راست کرده و گزینه Restart service را انتخاب کنید. سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا مشکل شما حل شود.

پی نوشت: برای باز کردن Service Manager باید ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید تا RUN ویندوز باز شود. سپس دستور services.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

امیدواریم که این مطلب برای حل مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ شما کافی بوده باشد. موفق باشید!

بیشتر بخوانید: مشکل خالی شدن باتری آیفون را با این روش‌ها حل کنید!

منابع: + +

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    طاها

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۵:۰۸

    سلام مرسی بابت مطالب کارمو راه انداخت مرسی

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا