آموزشی

اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ ؛ کامل ترین روش یکپارچه سازی دو سیستم عامل!

اتصال اندروید با ویندوز 10

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و در عین حال گوشی تلفن همراه شما از سیستم عامل اندروید بهره می برد پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نحوه دریافت اعلان های (Notification) تماس های دریافتی و دیگر توانایی های جالب در گوشی اندرویدی را در محیط ویندوز ۱۰ ببینیم. اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ بسیار ساده است، اگر بدانید چه کنید!

۰

ویندوز ۱۰ از برترین سیستم عامل های ارائه شده توسط مایکروسافت به حساب می آید. علی رغم سادگی و سبک بودن بسیار کارا بوده و با بروز رسانی های به جای می تواند خیال کاربران را آسوده نگاه دارد. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و در عین حال گوشی تلفن همراه شما از سیستم عامل اندروید بهره می برد پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نحوه دریافت اعلان های (Notification) تماس های دریافتی و دیگر توانایی های جالب در گوشی اندرویدی را در محیط ویندوز ۱۰ ببینیم. اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ بسیار ساده است، اگر بدانید چه کنید!

بیشتر بخوانید: کد مخفی اندروید ؛ همه چیز را کاملا تحت کنترل بگیرید!

اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ واقعا ساده است

اگر ویندوز ۱۰ دارید، کورتانا را از یاد نبرید!

برای اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ باید اپ Cortana را که یک دستیار صوتی و نام آشنا در ویندوز ۱۰ به حساب می آید را روی دستگاه اندرویدیتان نصب کنید. (برای دانلود اپ کورتانا اینجا کلیک کنید.) پس از باز کردن اپ باید با نام کاربری مایکروسافت وارد آن شوید، توجه داشته باشید در این قسمت نام کاربری مورد استفاده در ویندوز ۱۰ را که مربوط به اکانت مایکروسافت شما می باشد را باید مرقوم بفرمایید. در ادامه کورتانا برای شما امکانات تنظیمات اعلان ها را فراهم خواهد کرد که با هم به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لطفا این ۵ اپ بی فایده را همین الان از روی گوشی موبایلتان حذف کنید!

بیشتر بخوانید: کارت حافظه microSD چیست و کدام مدل برای گوشی اندرویدی شما مناسب است؟

تنظیمات امکانات مورد نیاز در اپ اندرویدی کورتانا

تنظیمات امکانات مورد نیاز در اپ اندرویدی کورتانا

کورتانا را اجرا کنید و در ادامه به Settings > Sync Notifications رفته و Missed Call Notification و Call Notification را فعال کنید. همچنین می توانید با فعال کردن Low battery notifications در صورتی که باتری دستگاهتان رو به اتمام بود در ویندوز ۱۰ از این رویداد هم مطلع شوید.

نکته جالب و ارزشمند اینکه با فعال کردن گزینه App notifications خواهید توانست تمامی اعلان هایی که مربوط به اپ های مختلف در گوشی اندرویدتان خواهد بود رانیز در محیط ویندوز ۱۰ دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ اشتباه متداول در استفاده از گوشی اندرویدی

نکته مهمی که در اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ به روش فوق نباید فراموش شود اینکه حتما در محیط ویندوز ۱۰ بررسی کنید که آیا می توانید اعلان ها را ببینید یا خیر! برای این منظور

  Settings > System > Notifications & actions

را باز کرده و حتما باید نام گوشی تلفن شما به عنوان دستگاه ارسال کننده اعلان در لیست روبریتان قابل مشاهده باشد. در این قسمت می توانید تنظیمات مختلفی چون نمایش اعلان ها در صفحه قفل، امکان پخش صدا حین نمایش اعلان ها و … را نیز تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای اجرای انواع فرمت ها در اندروید

نحوه نمایش پیام ها پس از اتصال اندروید با ویندوز ۱۰

نحوه نمایش پیام ها پس از اتصال اندروید با ویندوز ۱۰

از این پس هرگاه تماسی تلفنی داشته باشید در صفحه نمایش کامپیوتر شخصی خود خواهید توانست اعلان آن را مشاهده و به راحتی در صورتی که نمی توانید پاسخ دهید با تایپ متنی تماس را ریجکت کنید! این امکان در جلسات کاری بسیار برای کاربران مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حذف برنامه های غیرقابل حذف اندروید بدون روت

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل حذف History در مرورگرهای iPhone و اندروید

با هم رسمی ترین روش اتصال اندروید با ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم، اگر در این زمینه سوالی داشتید حتما در کامنت ها با ما درمیان بگذارید.

۴ دیدگاه

4 دیدگاه

  1. Avatar

    مهرداد

    ۸ مهر ۱۳۹۷ at ۱۶:۰۹

    سلام.
    اول تشکر میکنم بابت اطلاعات خوبی که در اختیار همه میزارین.
    سوالم اینه که آیا برای این کار کامپیوتر باید به اینترنت متصل باشه؟

    ۰
    • علی پوربافرانی

      علی پوربافرانی

      ۸ مهر ۱۳۹۷ at ۲۰:۴۷

      کورتانا امکانی هستش که برای فعالیت نیاز به اینترنت داره، به همین علت پاسخ شما بله هستش!

      ۰
  2. Avatar

    نیما

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۰:۱۳

    با سلام من اموزشی ک گذاشتیم رو دقیق انجام دادم و تو برنامه کورتانا هم اعلانات رو روشن کردم اما الان تو Notification لب تابم گوشیم نیست.
    باید چیکارش کنم؟

    ۰
  3. Avatar

    امیر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ at ۱۹:۵۸

    سلام من تلاش زیادی کردم تا برنامه cortana رو از اپ استور بگیرم ولی اجازه نمیده

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا