اخبار تکنولوژی

اختاپوس یا باز هم شیرینی؛ نسخه بعدی اندروید چه نامی خواهد داشت؟

اختاپوس

شاید وقت آن رسیده است تا گوگل نیز با نامگذاری اندروید ۸ به اختاپوس، زمینه را برای نامگذاری نسخه‌های بعدی به اندروید ۹ پاندا، اندروید ۱۰ کوئوکا و اندروید ۱۱ کرگدن آماده کند.

۰

اختاپوس یا باز هم شیرینی؟! احتمالا انتخاب نامی مناسب، کم‌اهمیت‌ترین موضوع در زمان ارائه نسخه جدیدی از اندروید است. با این حال همه ساله گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با انتخاب نام مستعار برای نسخه جدید اندروید وجود دارد. با توجه به اینکه گوگل به ویژه، هیروشی لاخیمر به عنوان یکی از کارشناسان برجسته‌اش علاقه اعتیادآوری به شیرینی دارد، قبل از معرفی رسمی نام نسخه جدید میتوان پیش‌بینی‌هایی در این زمینه ارائه داد طوری که معمولا با ارائه پیش‌نمایش نهایی اندروید، نام آن را میدانیم.

با این حال در سال جاری هیچ اعلامیه‌ای مبنی بر انتخاب نامهایی که در پیش‌بینی‌های فضای مجازی مطرح شده، منتشر نشده است. (نامهایی همچون Oreo-نوعی بیسکویت آمریکایی، Oatmeal Cookie یا بیسکویت جو و Ontbijtkoek یا شیرینی زنجفیلی).  این موضوع میتواند معانی مختلفی داشته باشد. شاید Nabisco (صاحب محصول oreo) در معامله سختی قرار گرفته و توافق بر سر نام  Android Oreo مدتی طول کشیده است، شاید گوگل میخواهد دهانمان را بیشتر آب بیندازد! و شاید دوران انتخاب نام شیرینیها به سر آمده و انتخاب نام حیوانات با شروع نامگذاری از اختاپوس (هشت‌پا) آغاز شده است!

اختاپوس

جدیدترین و احتمالا آخرین ویژگی مخفی(اصطلاحا Easter Egg) یافت شده در اندروید O تصویری از یک سرپا (شبیه یک اختاپوس) را نشان میدهد. مطمئنا اندروید O نسخه ۸ خواهد بود و گمانه‌زنی در مورد اختاپوس به دلیل وجود هشت پای آن مطرح شده است.

اگر قرار باشد گوگل برای نامگذاری نسخه O از Oreo استفاده نکند تنها یک انتخاب باقی میماند و آن هم Oatmeal Cookie است. اندروید P میتواند Pancake یا Popsicle باشد، اما در مورد Q یا U نظرتان چیست؟ اگر گوگل به همین منوال ادامه دهد احتمالا در پایان دهه اخیر بایستی دنبال نامهای عجیب و غریبی باشد.

اما ورود به قلمرو حیوانات این مشکل را حل خواهد کرد و همچنین گزینه‌های جالب دیگری را در رابطه با نام تجاری و مجسمه‌ سازی و برندینگ، پیشروی گوگل قرار میدهد. مجسمه فعلی واقع در محوطه ساختمان ۴۰ گوگل سمبلی از لوگوی bugdroid اندروید بر روی یک پایه مثلثی است. چه کسی دوست ندارد مجسمه یک هشت‌پای غول پیکر جایگزین این سمبل خسته کننده شود؟

اندروید

اپل با شروع عرضه نسخه ۱۰٫۹ سیستم عامل OS X با نامگذاری گربه سانان بر روی این محصول خداحافظی کرد و رویه جدیدی را آغاز کرد. با توجه به این موضوع شاید وقت آن رسیده است تا گوگل نیز با نامگذاری اندروید ۸ به اختاپوس، زمینه را برای نامگذاری نسخه‌های بعدی به اندروید ۹ پاندا، اندروید ۱۰ کوئوکا و اندروید ۱۱ کرگدن آماده کند. و یا میتوانیم ۵ سال آینده صبر کنیم تا در نهایت نام تمامی کیکها به پایان برسد. تصمیم گوگل هرچه باشد تا اواخر ماه اوت باید منتظر باشیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا