دانستنی‌های سلامتی

ارتباط ماه تولد با بیماری و سلامتی افراد شگفت انگیز است!

ارتباط ماه تولد با بیماری

روزی روزگاری از طالع بینی و ارتباط ماه تولد با بیماری برای درمان بیماری‌ها استفاده می شد. پزشکان معتقد بودند که حرکت اجرام آسمانی و تغییر فصل ها بر سلامت انسان ها تاثیر دارد و می توان با استفاده از ماه تولد فرد بیماری های افراد را پیش بینی نمود. اما علم جدید این تئوری ها را رد کرد. طب مدرن این فرضیه را قبول نداشت تا اینکه در یک مطالعه گسترده این تئوری قدیمی مجددا جان تازه ای گرفت و دانشمندان را مجبور ساخت تا تحقیقاتی بر روی آن انجام دهند.

در دانشگاه پزشکی کلمبیا یک مطالعه گسترده در مورد ارتباط ماه تولد با بیماری بر روی ۱٫۷۵ میلیون بیمار از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفت. به طرز عجیبی مشخص شد که بیماری هایی مانند ADHA (اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی) و قدرت باروری با ماه تولد افراد ارتباط دارد.
با هم در نت‌نوشت نگاهی به نتایج این مطالعه جالب و عجیب درباره ارتباط ماه تولد با بیماری وسلامتی می اندازیم:

۴+

روزی روزگاری از طالع بینی و ارتباط ماه تولد با بیماری برای درمان بیماری‌ها استفاده می شد. پزشکان معتقد بودند که حرکت اجرام آسمانی و تغییر فصل ها بر سلامت انسان ها تاثیر دارد و می توان با استفاده از ماه تولد فرد بیماری های افراد را پیش بینی نمود. اما علم جدید این تئوری ها را رد کرد. طب مدرن این فرضیه را قبول نداشت تا اینکه در یک مطالعه گسترده این تئوری قدیمی مجددا جان تازه ای گرفت و دانشمندان را مجبور ساخت تا تحقیقاتی بر روی آن انجام دهند.

در دانشگاه پزشکی کلمبیا یک مطالعه گسترده در مورد ارتباط ماه تولد با بیماری بر روی ۱٫۷۵ میلیون بیمار از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفت. به طرز عجیبی مشخص شد که بیماری هایی مانند ADHA (اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی) و قدرت باروری با ماه تولد افراد ارتباط دارد.

با هم در نت‌نوشت نگاهی به نتایج این مطالعه جالب و عجیب درباره ارتباط ماه تولد با بیماری وسلامتی می اندازیم:

نوزادان تابستان سالم ترند!

این اطلاعات در مجله Heliyon منتشر شده است.

نوزادانی که از ماه ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) متولد می شوند وزن بالایی به هنگام تولد دارند. دیرتر به بلوغ رسیده و معمولا در بزرگسالی قد بلندتری دارند. در مقابل نوزادانی که از ماه دسامبر تا فوریه (اواسط آذر تا اواسط اسفند) متولد می شوند وزن شان در هنگام تولد پایین تر است و بلوغ شان زودتر و قد کوتاه تری در بزرگسالی دارند.

محققان معتقدند که علت این پدیده، وجود ویتامین D در ماه های تابستانی است!

بهار

نوزادان اواسط بهار کمترین خطر ابتلا به بیماری را دارند!

متولدین ماه می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) کمترین نرخ بیماری را دارند و درمقابل متولدین اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) بیشترین میزان ریسک ابتلا به بیماری!

پاییز

کودکان پاییز اغلب مبتلا به آسم هستند!

با توجه به نتایج یک تحقیق که در یکی از  ژورنال های تخصصی پزشکی در سال ۲۰۰۸ آمریکا منتشر شد افراد متولد پاییز ۳۰ درصد بیشتر از سایر افراد مبتلا به آسم هستند.

محققین معتقدند که علت این امر این است که نوزادان متولد سپتامبر تا نوامبر (اوسط شهریور تا اواسط آذر) اولین سرما خوردگی و آنفولانزا را زمانی تجربه می کنند که فقط حدود ۴ ماه سن دارند!

متولدین نوامبر(۱۰ آبان-۹ آذر) بیشترین میزان بیماری های قلبی را دارند!

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ که در مجله تخصصی قلب آمریکا منتشر شد نشان داده که از میان ۶ میلیون مرگ و میرناشی از امراض قلبی بیشترین آمار مربوط به متولدین نوامبر است.

بی بی چک

دختران تابستان فرزندان کمتری دارند!

نتایج تحقیقات در سال ۲۰۰۳ نشان داد که زنان متولد ماه‌های ژوئن تا اوت (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) فرزندان کمتری نسبت به متولدین ماه های دیگر دارند!

متولدین ژانویه (۱۱ دی-۱۱ بهمن) بیشترین میزان مشکلات سلامت روان را دارند!

تحقیقات در سال ۲۰۱۲ نشان داده که بیشترین آمار بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی در ماه ژانویه است. این میزان ۱۷ درصد بیشتر از متولدین ماه ژوئن که کمترین نرخ افراد مبتلا به این دو بیماری را دارند، می باشد.

۱ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا