ارز دیجیتال

فراز و نشیب‌های ارزش ریپل‌ ؛ احتمالا Western Union از ریپل XRP، برای نقل و انتقال پول استفاده کند!

ارزش ریپل

ارزش ارز دیجیتالی ریپل (XRP) در پی گزارش تایید نشده ایی مبنی بر اینکه “وسترن یونیون” قصد دار از تکنولوژی این ارز استفاده کند، حدودا ۲۰ درصد پایین آمده، اما به نظر می رسد که ارزش ریپل طبق روند قبلی و صعودی دوباره روندی صعودی داشته باشد.

۰

ارزش ارز دیجیتالی ریپل (XRP) در پی گزارش تایید نشده ایی مبنی بر اینکه “وسترن یونیون” قصد دار از تکنولوژی این ارز استفاده کند، حدودا ۲۰ درصد پایین آمده، اما به نظر می رسد که ارزش ریپل طبق روند قبلی و صعودی دوباره روندی صعودی داشته باشد. در حساب رسمی توئیتر Ripple همین جمعه اعلام شد که این شرکت قبلا سند همکاری با سه شرکت (از پنج شرکت بزرگ انتقال پول در جهان) را امضا کرده است. و اینکه “وسترن یونیون” روز جمعه را با ۵٫۹٪ افزایش ارزش سهام به پایان رساند.

به دنبال یک گزارش تایید نشده که اعلام می کند شرکت خدمات و مالی وسترن یونیون از تکنولوژی بلاک چین این ارز دیجیتال برای انتقال پول استفاده می کند. ارزش ریپل “XRP” نسبت به چند روز قبل تا حدودی پایین آمده است.

کاهش ارزش ریپل XRP

کاهش ارزش ریپل XRP

اولین خبر از این همکاری درست قبل از ساعت ۳ صبح روز جمعه گزارش شد. که بعد از آن Ripplenews.tech، مدت کوتاهی آفلاین شد، و به دنبال آن، قیمت XRP با ۲۰٪ کاهش به پایین ترین ارزش در چند روز اخیر رسید. بعد از این گزارش سهام وسترن یونیون هم ۵٫۹ درصد افزایش یافت.

یک سخنگوی Ripple این خبر را کاملا رد کرده و می گوید شرکت «نمیتواند درباره شایعه یا حدس و گمان توضیحی بدهد». کمپانی وسترن یونیون هم این اظهار نظر را رد کرده است. این دو شرکت قبلا در یک برنامه آزمایشی برای پروتکل های توزیع پرداخت در سال ۲۰۱۵ با هم همکاری داشته اند.

در حساب رسمی توئیتر “ریپل” همین جمعه اعلام شد که این شرکت قبلا سند همکاری با سه شرکت از پنج شرکت بزرگ انتقال پول را امضا کرده است.

به نظر می رسد که  این توییت، در پاسخ به ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز باشد که گفته بود شرکت ریپل نمی‌تواند صحت تعداد زیادی از مشتریان خود را تأیید کند.

شرکت ریپل که با تکنولوژی بلاک چین ارز دیجیتال خودش یعنی XRP را ایجاد و حفظ کرده، از ماه دسامبر تا به امروز ارزش ریپل به عنوان یک ارز دیجیتال به بیش از ۳۷،۰۰۰ درصد افزایش یافته است. و در حال حاضر کل ارزش آن در بازار جهانی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار می باشد. که بعد از بیت کوین به عنوان دومین ارز دیجیتال شناخته می شود.

چنین دستاورد عظیمی، گماشته دست بنیان گذار مشهور آن است. “کریس لارسن” (Kris Larsen)، که در سال ۲۰۱۲ شرکت Lipple Labs را تاسیس کرد (شرکت بعدا پسوند آن را حذف کرد)، دارای ۵٫۱۹ میلیارد نشانه XRP است. با قیمت های جمعه، ارزش دارایی وی بیش از ۱۴ میلیارد دلار می باشد. (تا زمانی که او بتواند راهی برای فروش آن پیدا کند).

اتحادیه وسترن یونیون، که در سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار را بین مشتریان خود انتقال داده ، ممکن است به لیست رو به رشد شرکت هایی که از خدمات Ripple  برای سرعت بخشیدن به انتقال پول بین افراد، بنگاه ها و بانک ها استفاده می کنند، افزوده شود. یک کنسرسیوم (ائتلاف تجاری) از بانک های ژاپنی دارند این خدمات را ارزیابی می کنند، و محض اطلاع، شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری استاندارد چارترد بریتانیا (Britain’s Standard Chartered)، سهامدار Ripple می باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا