ارز دیجیتال

ارز دیجیتال DogeCoin با شوخی استارت خورد، اکنون بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش دارد!

داج کوین یا دوج کوین DogeCoin

داج کوین یا دوج کوین نام ارز دیجیتالیی است که با بحث و کنایه پیرامون یک یادداشت اینترنتی در مورد سگ شیبا اینو (یک نوع سگ ژاپنی) شروع شده بود، اکنون در بازار ارز های دیجیتال ارزش بازاری ( Market Cap) بیش از ۱.۲ میلیارد دلار را داراست. پس از یک دوره طولانی رکود، ارزش داج کوین یا داگ کوین و یا حتی دوج کوین در ماه گذشته بیش از پنج برابر افزایش یافته، دلیلش هم ساده است، بازار ارز های دیجیتال علاقه مندان زیادی را به خودش جلب کرده است! این افزایش سریع نشان دهنده هیجانی است که ارز های دیجیتالی را فرا گرفته و حتی خالق داج کوین را نگران کرده است.

۱+

داج کوین یا دوج کوین با در اصل DogeCoin نام ارز دیجیتالیی است که با بحث و کنایه پیرامون یک یادداشت اینترنتی در مورد سگ شیبا اینو (یک نوع سگ ژاپنی) شروع شده بود، اکنون در بازار ارز های دیجیتال ارزش بازاری ( Market Cap) بیش از ۱.۲ میلیارد دلار را داراست. پس از یک دوره طولانی رکود، ارزش DogeCoin و یا حتی دوج کوین در ماه گذشته بیش از پنج برابر افزایش یافته، دلیلش هم ساده است، بازار ارز های دیجیتال علاقه مندان زیادی را به خودش جلب کرده است! این افزایش سریع نشان دهنده هیجانی است که ارز های دیجیتالی را فرا گرفته و حتی خالق داج کوین را نگران کرده است.

جکسون پالمر در گفتگویی با ” Coindesk” (یک وب سایت که اخبار و قیمت های مربوط به ارز دیجیتال را دنبال می کند) می گوید: او به تیم توسعه ایی که در پشت DogeCoin هستند ایمان دارد، اما به طور کلی می گوید که چگونه ارزش یک ارز با تصویر یک سگ بر روی آن، و اینکه نرم افزار آن بیش از دو سال به روز رسانی نشده، به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است! او اضافه می کند، این یک واقعیت است که بیشتر مکالمات رایج درباره ارزهای دیجیتال در رسانه ها، مربوط به سرمایه گذاری و پتانسیل آن برای کسب درآمد می باشد، که این، “توجه هات را از تکنولوژی و اهدافی که این جنبش بر آن تمرکز دارد، دور می کند.”

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای توجه خاص به دوج کوین DogeCoin در بازار ارزهای دیجیتال!

داج کوین (Dogecoin) در سال 2013 ایجاد شد ولوگوی آن با تصویر سگی که در مرکز قرار دارد و عنوان های درهمی که روی آن نوشته شده، شناخته می شود.

DogeCoin در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد ولوگوی آن با تصویر سگی که در مرکز قرار دارد و عنوان های درهمی که روی آن نوشته شده، شناخته می شود.

Dogecoin در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و لوگوی آن با تصویر سگی که در مرکز قرار دارد و عنوان های درهمی که روی آن نوشته شده، شناخته می شود.

در اوایل این ارز و این نماد به عنوان راهی برای کنایه زدن به رشد بیش اندازه ارزهای دیجیتال مطرح شده بود. اما امروز می بینیم که تغییر رویه داده و در آخرین تحولاتش شاهد پیشرفت چشم گیری بوده است. وب سایت رسمی ارزهای دیجیتال می گوید: “DogeCoin ارزی دیجیتال، متن باز با شبکه همتا به همتا (peer-to-peer)، و در حال حاضر با تصویر” شیبا اینو” در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. از آقای پالمر به همراه “Shibetoshi Nakamoto”، و یک نام مستعار به نام “Satoshi Nakamoto” که از آن به عنوان بنیانگذار بیت کوین هم یاد می شود، می توان به عنوان سازندگان این ارز یاد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

بنا بر گزارش ها همه توسعه دهندگانی که بر روی این ارز کار می کنند، به طور داوطلبانه این کار را انجام می دهند. “مکس کلر” یکی از اعضای این تیم، به “Coindesk” می گوید ; کار بر روی نرم افزاری که یک شبکه میلیارد دلاری را در اختیار دارد، کمی ترسناک است.

وی افزود: “این مسئولیتی بسیار سنگین است. با این حال، من به آنچه که به دست آورده ایم افتخار می کنم. و خدا را شاکرم، که بخشی از چنین جامعه بزرگی هستم.”

بیشتر بخوانید: تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست؟

بیت کوین در چهارم دسامبر ۲۰۱۸  در بین ارزهای دیجیتال هنوز هم در مرکز توجه قرار گرفته، زیرا ارزش آن در سال جاری بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است. اما ارزش آن به میزان قابل توجهی، به وسیله ی رقبای کوچکتر ( DogeCoin و ریپل) که در طی سه هفته گذشته ارزش آن ها افزایش پیدا کرده، کمتر شده است.

ارز دیجیتال “XRP” که توسط  شرکت “Ripple” ایجاد شده، بهترین عملکرد را در بین ارزهای الکترونیک در سال ۲۰۱۷ ، داشته است. اکنون کریس لارسن خالق آن، در بالای فهرست ثروتمندترین افراد جهان است(دارایی دیجیتال). بر اساس گزارش مجله “فوربز”، آقای لارسن صاحب ۵٫۱۹ میلیارد دلار نشان های XRP می باشد. به این معنی که او، ۱۲٫۸۲ میلیارد دلار (۹٫۴ میلیارد پوند) دارایی دارد.

بیشتر بخوانید: آلت کوین های پولساز! با بهترین مشتقات بیت کوین جهت سرمایه گذاری آشنا شوید

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا