گردشگری

راهنمای سفر به ارواح سنگی در نزدیکی تهران

راهنمای سفر به ارواح سنگی در زندیکی تهران

دراین فصل که بیشترین آلودگی هوای سال را تجربه میکنیم قصد دارم به شما مکانی در نزدیکی تهران رو پیشنهاد کنم. جایی که بخاطر منطقه کوهستانی و مجاورت با بادهای کوهستانی هوایی بسیار تمیز و البته مرموز داره. روستاهایی از توابع کن در غرب استان تهران به نام واریش و وردیج که منطقه اسرارآمیز ارواح سنگی در اونجاست. توصیه میکنم برای سفر به این منطقه در این فصل حتما لباس گرم همراهتون باشه.

۱+

در این فصل که بیشترین آلودگی هوای سال را تجربه میکنیم قصد دارم به شما مکانی در نزدیکی تهران رو پیشنهاد کنم. مکانی که بخاطر منطقه کوهستانی و مجاورت با بادهای کوهستانی هوایی بسیار تمیز و البته مرموز داره. در راهنمای سفر به ارواح سنگی با روستاهایی از توابع کن در غرب استان تهران به نام واریش و وردیج که منطقه اسرارآمیز ارواح سنگی در آنجاست آشنا می شویم. توصیه میکنم برای سفر به این منطقه در این فصل حتما لباس گرم همراهتون باشه.

بیشتر بخوانید: امکان دیدنی اطراف تهران ، از پایتخت بیرون بزنید!

راهنمای سفر به ارواح سنگی

قبل از شروع راهنمای سفر به ارواح سنگی باید گفت وردیج و واریش در دره نسبتا تنگ و پر پیچ و خم کن قرار گرفته. مسیر دسترسی به هر دو روستا آسفالت بوده ولی بعلت شیب و پیچ های نسبتا تند و شانه خاکی نامناسب دسترسی به آنجا آسان نیست.

برای رفتن به ارواح سنگی از چه مسیری بریم؟

برای رفتن به این روستا با خودروی شخصی وارد اتوبان تهران-کرج شده و تا وردآورد تهران ادامه مسیر می دهیم سپس در بالای محله وردآورد (خیابان شهید اردستانی) یک جاده با منظره کوهستانی هست که در ابتدای آن نگهبانان شهرداری را خواهید دید وارد میشویم و پس از طی مسافت تقریبا ۱۰ کیلومتری به این مکان میرسیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تخت سلیمان ؛ زندان سلیمان یا دندان دیو، مکان‌هایی با اسراری مگو

مسیر دیگر دسترسی به این روستا انتهای اتوبان همت –بلوار پژوهش-خیابان شهید اردستانی است. در انتهای شمالی خیابان تابلویی با عنوان «روستای وردیج – روستای واریش» به چشم می‌خورد که ابتدای جاده کوهستانی وردیج و واریش را نشون میده.

مکانهای دیدنی در ارواح سنگی

در ادامه راهنمای سفر به ارواح سنگی یکی از جاهای دیدنی، منطقه ارواح سنگی است که بصورت صورتکهای سنگی دیده میشود و منظره ای بسیار خاص و عجیب ایجاد کرده است. مطمئن هستم با اولین نگاه به این قسمت حس شگفت انگیزی خواهید داشت که فقط باید شخصا تجربه بشه.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژئوپارک قشم ؛ ناکجایی حیرت انگیز در ایران

ارواح سنگی

ارواح سنگی

ارواح سنگی

ارواح سنگی

آبشار لت مال مکان دیگری است در این منطقه که آب آن از اواسط زمستان تا اواخر بهار جریان داره. این آبشار ۳۵ متری شامل دو آبشار کوتاهتر دیگه هم میشه، البته از لبه جاده اصلی تا آبشار یک ساعت پیاده روی باید کنید. باید در راهنمای سفر به ارواح سنگی اعتراف کنیم که شنیدن صدای این آبشار بسیار آرامش بخشه و همه خستگی راه رو فراموش میکنید.

بیشتر بخوانید: اماکن دیدنی اطراف کرج ، مروری بر جاذبه های دیدنی استان البرز

آبشار لت مال

آبشار لت مال

اگر اهل عبادت و زیارت هستید، در نزدیکی واریش زیارتگاه “بی بی زرین قمر” خواهر امام رضا (ع) قرار داره که میگن برای فرار از دست حاکمان وقت به این مکان پناه آورده بودند.

زیارتگاه "بی بی زرین قمر" خواهر امام رضا (ع)

زیارتگاه “بی بی زرین قمر” خواهر امام رضا (ع)

در طول یک روز میتوان مناطق دیدنی این ناحیه از استان تهران را از نزدیک ببینید و از هوای آن کمال استفاده رو ببرید. در راهنمای سفر به ارواح سنگی نباید از قلم بیفتد که اگر خواستید اقامتی چند روزه داشته باشید هتل ۴ستاره المپیک در جنب ضلع غربی استادیوم آزادی که نزدیکترین هتل به این منطقه است رو پیشنهاد میکنم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جنگل های دوهزار ؛ چشم اندازی بدیع به سواحل مازندران از ارتفاعات البرز

این هتل دارای امکانات اقامتی از قبیل : فروشگاه-پارکینگ-ماهواره-اتاق عقد-آرایشگاه مردانه-تاکسی سرویس-رستوران (غذای این رستوران از ۷۰هزار تومان به بالا میباشد)- کافی شاپ۲۴ساعته-چایخانه سنتی-استخر و سونا-فضای ورزشی- اینترنت و…)

ضمنا هزینه هر شب اقامت در این هتل بسته به نوع اتاق از ۴۷۰۰۰۰ تومان  تا ۶۰۰۰۰۰ تومان است.

هتل المپیک

هتل المپیک

اگر صرفه جویی درهزینه اقامت برای شما مهم است هتل ۳ستاره پژوهش تهران رو پیشنهاد میکنم. این هتل در نزدیکی وردآورد در کنار دانشکده کشاورزی و تربیت مدرس قرار داره. امکانات این هتل شامل:پارکینگ-دستگاهATM-رستوران-سالن همایش-سالن کنفرانس-کافی نت-اینترنت-نمای فضای سبز.

قیمت اتاقهای این هتل از ۱۸۰۰۰۰تومان شروع میشه.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک ؛ جایی برای تنفس

سفر و گردش خوبی پیش رو داشته باشید …

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    جاهای دیدنی کیش

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۱

    ممنون از مطلب بسیار خوبتون. من تعطیلات قصد دارم که حتما به این مکان شگفت انگیز برم.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا