دانستنی‌های سلامتی

خواص عصاره های گیاهی ، این روغن های طبیعی را به خاطر بسپارید…

خواص عصاره های گیاهی

احتمالا دانستن خواص عصاره های گیاهی برای شما هم جالب است. خواص ضد باکتریایی، ضد درد، حتی آنتی بیوتیکی در این روغنهای گیاهی مشاهده می شود. این روغنهای طبیعی که به صورت اسانس یا به صورت عصاره در دسترس قرار می گیرند از عفونت ها جلوگیری کرده و مسکن خوبی برای دردها به شمار می روند. این بار در نت نوشت می توانید با خواص عصاره های گیاهی آشنا شوید.

۱+

آبگرم ها و انواع ماساژها و آروماتراپی روشهای پیشرفته و مناسبی برای بسیاری از دردهای بدن به شمار می روند. روغن های گیاهی که به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه می شوند در این روشهای درمانی کمک بسیاری انجام می دهند. احتمالا دانستن خواص عصاره های گیاهی برای شما هم جالب است. خواص ضد باکتریایی، ضد درد، حتی آنتی بیوتیکی در این روغنهای گیاهی مشاهده می شود. این روغنهای طبیعی که به صورت اسانس یا به صورت عصاره در دسترس قرار می گیرند از عفونت ها جلوگیری کرده و مسکن خوبی برای دردها به شمار می روند. این بار در نت نوشت می توانید با خواص عصاره های گیاهی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: درمان سردرد با روغن گیاهی ، لطفا مسکن های شیمیایی را دور بریزید!

خواص عصاره های گیاهی

عصاره پونه کوهی

پونه کوهی از جمله گیاهان بسیار معطری است که در پخت و پز کمتر استفاده می شود. این گیاه اثرات آنتی بیوتیکی فوق العاده ای دارد. اسانس پونه کوهی قادر به از بین بردن باکتری های مضر و کنترل عفونت در بدن است. اگر از خواص عصاره های گیاهی گیاه پونه کوهی بخواهیم بگوییم, این ضد عفونی کننده قوی می تواند قارچها و ویروسها  را نابود کند و خواص ضد التهابی دارد.

بیشتر بخوانید: گل بی مرگ یا هلیکروسوم ، یک مسکن طبیعی و فوق‌العاده

عصاره درخت چای

خواص عصاره های گیاهی در عصاره گیاه درخت چای شامل ضد باکتری و ضد ویروس قوی بودن آن است. بیشتر بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و حتی آکنه و زگیل را می توانید به کمک عصاره درخت چای درمان کنید. قارچهای پوستی نیز به کمک روغن درخت چای درمان می شود.

بیشتر بخوانید: خواص گیاه پنجه شیطان ، گیاهی معجزه‌گر که حتی می تواند آرتریت را درمان کند!

عصاره دارچین

Cinnamon

دارچین از ادویه های پرکاربرد و بسیار لذیذ است که در صنعت شیرینی پزی نیز بسیار طرفدار دارد. از خواص عصاره های گیاهی راجع به این ادویه محبوب اینکه چندین باکتری را نابود می کند. آنتی اکسیدان دارچین بالا بوده و خواص ضد باکتریایی این عصاره در بدن بسیار عالی عمل می کند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کندر ، با این روغن گیاهی تمامی درد هایتان را درمان کنید!

عصاره میخک

Clove extract

میخک به عنوان یکی از مبارزان قوی باکتری محسوب می شود. بیماری های پوستی ناشی از باکتری مانند آکنه توسط میخک درمان می شود. بیشتر عفونت ها را می توان توسط این عصاره درمان کرد.

بیشتر بخوانید: خواص گیاه بومادران در درمان بیماری‌ها شگفت‌انگیز است!

عصاره گریپ فروت

اسانس یا عصاره گریپ فروت خواص آنتی بیوتیک قوی دارد. گریپ فروت یک درمان کننده عفونت به شمار می رود. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که عصاره گریپ فروت در برابر بسیاری از باکتری ها از جمله استافیلوکوک موثر است. با این عصاره می توانید یک درمان قوی و موثر برای آکنه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن پالم یا روغن نخل متعجب تان می کند!

عصاره سنبل هندی

عصاره سنبل هندی یا به اصطلاحی علف لیمو از روغن های ضروری در درمان ضد باکتری محسوب می شود. این عصاره توانایی مهار کردن باکتری ها داخلی و خارجی را دارد. اگر از بیماری های پوستی رنج می برید با این عصاره می توانید آن را درمان کنید. در ضمن این عصاره در از بین بردن بوی نامطبوع پوست بدن بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: خواص گیاه قاصدک برای سم زدایی کبد، ریه ها و پیشگیری از سرطان کبد

عصاره رزماری

رزماری گیاه خوش عطر و بویی است که بیشتر جهت التیام زخم ها و درمان سر درد به کار می رود. التهابات عضلانی نیز توسط رزماری قابل درمان است. زخم های دهان ولثه را می توان با این عصاره درمان کرد. حتی در عفونت های ادراری  عصاره رزماری بسیار موثر است.

در انتهای مرور خواص عصاره های گیاهی باید گفت داشتن چندی از این عصاره ها  در منزل می تواند جایگزین مناسبی به جای کرمهای گران قیمت و یا داروهای شیمیایی باشد. این عصاره ها همگی از گیاهان کاملا طبیعی تهیه شده و به راحتی درمان کننده هستند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن گیاهی وتیور ، پوست را جوان، اضطراب را درمان و سیستم ایمنی را تقویت میکند!

بیشتر بخوانید: خواص خارمریم برای پاکسازی کبد

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا