آموزشی

دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی

از منحصر بفرد بودن در اندروید لذت ببرید؛ دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی
۰

از مهمترین ویژگی های اندروید امکان دلخواه سازی و توانایی شما در دستکاری قسمت های مختلف گوشی تلفن همراه یا تبلت شماست، به آسانی می توانید قسمت ها و بخش های مختلف را تغییر دهید و آن ها را به دلخواه ترین حالت ممکن نزدیک کنید. اگر گوشی سامسونگ سری Galaxy داشته باشید حتما با دکمه Home آشنایی دارید، تنها دکمه فیزیکی روی صفحه نمایش که در تمامی نسخه های گلکسی سامسونگ قابل مشاهده است. با شما در این مطلب به راه حل ساده ای خواهیم پرداخت که امکان دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی را خواهد داد.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه از گوگل پلی ، راهنمای دانلود بدون محدودیت اپ از Google Play

دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی

تا قبل از گلکسی S6 و اندروید Lollipop دکمه Home در صفحه ۳ عملکرد داشت، با یکبار فشردن صفحه اصلی لانچر یا همان خانه را می دیدیم، با دوبار فشار S Voice ظاهر می شد و با فشار به صورت ممتد Google Now. در نسخه های گلکسی بعد از S6 با دومرتبه فشار شاهد اجرای دوربین هستیم.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته آموزشی developer options , منوی مخفی اندروید!

samsung_galaxy_s6-5-w782

برای دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی در قدم اول برنامه Home2 را از فروشگاه گوگل پلی دانلود می کنیم. (در صورت بروز مشکل با دانلود از google Play اینجا را مطالعه کنید)

AndroidPIT-customize-home-button-home2-shortcut-touchwiz-galaxy-s6-1-w782

بعد از نصب برنامه Home2 با فرآیند بسیار ساده تعبیه شده در این برنامه می توانید برای double-tap ، long press و single tap دستور اجرای یک اپ خاص را فراخوانی کنید تا از این به بعد، بعد از اعمال فشار بر روی دکمه Home دستور برنامه مورد نظر شما اجرا شود.

AndroidPIT-customize-home-button-home2-shortcut-touchwiz-galaxy-s6-2-w782

بیشتر بخوانید: با توانایی های هدفون آیفون آشنا شوید؛ ۱۱ موردی که نمی دانید!

توجه داشته باشید همانطور که پیش از این گفتیم، در نسخه های S6 به بعد با دوبار فشار دکمه Home دوربین فعال می شود، برای اینکه بتوانید دستور دلخواه خودتان را اجرا کنید باید دستور اجرای دوربین را غیر فعال کنیم، برای این کار به Setting برنامه دوربین بروید و Quick launch را غیر فعال کنید.

هرچند به نظر من اجرای دوربین با دو بار فشار دکمه Home بسیار کاربردی است. حتما پیشنهاد میکنم در گوشی های قدیمی تر از S6 با کمک برنامه Home2 این امکان را برای اجرای دوربین فعال کنید.

در این مطلب سعی شد دلخواه سازی دکمه Home در گوشی های اندرویدی را به شما بیاموزیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید حتما در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید: ۸ ویژگی اندروید ۶ که نمی‌دانید !

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت USB بوت ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی حل مکعب روبیک ؛ قهرمان راز سرعت در این بازی را به شما آموزش می‌دهد!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا