تلفن همراه

افزایش عمر باتری آیفون و گوشی اندرویدی به ساده ترین روش!

امروزه تلفن های همراه توانسته اند خود را به عنوان بخشی جداناپذیر از زندگی روزمره معرفی کنند، با این وجود باتری های آنها جواب نیازهای پرکاربرد کاربران را نداده، و اکثر کاربران از باتری تلفن همراهشان دل خوشی ندارند.

۳+

امروزه تلفن های همراه توانسته اند خود را به عنوان بخشی جداناپذیر از زندگی روزمره معرفی کنند، با این وجود باتری های آنها جواب نیازهای پرکاربرد کاربران را نداده، و اکثر کاربران درگیر افزایش عمر باتری بوده و از باتری تلفن همراهشان دل خوشی ندارند. شرکت های تولید کننده نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارند، اما به جای اینکه تمرکز خود را روی این موضوع بگذارند، تمام رقابت را معطوف به باریک تر کردن گوشی هایشان کرده اند! به نکات گفته شده باید این نکته را نیز بیافزایم، که در بیشتر گوشی های رده بالا قادر به تعویض باتری نخواهیم بود. راه های بسیار ساده ای برای افزایش عمر باتری آیفون و گوشی های اندرویدی وجود دارد که در زیر به این روش های ساده می پردازیم با نت نوشت همراه باشید.

افزایش عمر باتری

کاهش نوتیفیکیشن ها

اگرچه نوتیفیکیشن ها، بسیار مفید و کاربردی بوده و ما را از اطلاعات گوناگونی با خبر میکنند، اما ما به همه ی آنها نیازی نداریم. خاموش کردن موردهایی که ضروری نیستند باعث افزایش عمر باتری میشود.

برای خاموش کردن نوتیفیکیشن ها دستورالعمل زیر را دنبال کنید:
اندروید: Settings <- Apps
آیفون: Settings <- Notifications

بیشتر بخوانید: کالیبره کردن باتری لپ تاپ به صورت دستی برای افزایش کارایی و عمر باتری

افزایش عمر باتری

غیر فعال کردن همگام سازی خودکار

تعدادی از برنامه ها نظیر ایمیل و شبکه های اجتماعی حتی زمانی که شما آنها را اجرا نمی کنید، در پس زمینه در حال اجرا هستند و سبب می شوند باتری شما زودتر خالی شود. از آنجایی که این گزینه بسیار کاربردی است، جهت افزایش عمر باتری پیشنهاد ما به شما این است که هنگامی که شارژ کمی دارید آن را خاموش کنید.

برای خاموش کردن همگام سازی دستورالعمل زیر را دنبال کنید:
اندروید: Settings <- Accounts -> گزینه Menu
آیفون: Settings <- General and Background App Refresh

بیشتر بخوانید: چرا گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند ؟

افزایش عمر باتری

خاموش کردن موقعیت یاب

Gps نقشی بزرگ را در خالی کردن باتری شما بر عهده دارد و برنامه های بسیار زیادی از موقعیت شما برای دادن اطلاعات بیشتر استفاده میکنند. جهت افزایش عمر باتری و برای خاموش کردن سرویس موقعیت یاب دستورالعمل زیر را دنبال کنید:
اندروید: Settings <- Location
آیفون: Settings <- Privacy and Location Services

بیشتر بخوانید: روش صحیح شارژ موبایل ، تاکنون گوشی هوشمند خود را اشتباه شارژ کرده‌اید!

افزایش عمر باتری

روشنایی صفحه نمایش

روشنایی صفحه نمایش، بیشترین نقش را بر روی عمر باتری دارد. اگرچه تنظیم خودکار روشنایی راه حل مناسبی به نظر میرسد، اما اغلب روشنایی را به سطحی بالاتر از آنچه نیاز داریم افزایش میدهد. پیشنهاد می کنیم برای افزایش عمر باتری روشنایی خودکار را خاموش کنید، آن را پایین آورده و هر موقع که احساس به نیاز بیشتر روشنایی کردید، به صورت دستی آن را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح باتری لپ تاپ , آیا لپ تاپ همیشه باید به برق متصل باشد؟

افزایش عمر باتری

حذف کردن برنامه های غیرضروری

بعضی از برنامه ها، به میزان بیشتری از انرژی باتری استفاده میکنند و چه بسا شما اصلاً به آن برنامه نیازی نداشته باشید! به عنوان مثال اپلیکیشن فیسبوک میزان زیادی از انرژی باتری را میگیرد! راه حل پیش روی شما این است که این اپ را حذف کرده و به جای آن از مرورگر برای رفتن به فیسبوک استفاده نمایید.

در اندروید و آیفون، شما میتوانید به Settings و سپس Battery مراجعه کرده و مشاهده کنید که کدام برنامه ها، بیشترین استفاده از باتری را در گوشی شما دارند.

بیشتر بخوانید: شارژ گوشی شب تا صبح خطری برای باتری شما ندارد!

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

غیر فعال کردن دستیار گوشی

دستیارهای قابلیت های بسیاری را دارند. و هر چند شما از آنها استفاده کنید یا نکنید، همیشه برای شنیدن صدای شما آماده هستند. برای افزایش عمر باتری و غیرفعال کردن دستیار صوتی دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

اندروید: Settings <- Google <- Search <- Voice <- Ok Google
آیفون: Settings <- Siri -> فعال کردن Allow Siri

بیشتر بخوانید: شارژ صحیح باتری گوشی را بیاموزید!

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

غیرفعال کردن لرزش

لرزش گوشی (Vibrating) گزینه ای کاربردی است و با این حال سبب میشود به مقدار، شارژ گوشی زودتر تخلیه شود. در صورت عدم نیاز، میتوانید آن را غیرفعال کنید.

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

خاموش کردن اتصالات

زمانی که به Wi-Fi متصل میشوید، داده ی همراه خود را خاموش کنید و بالعکس. همچنین به یاد داشته باشید که Bluetooth و NFC را در هنگامی که استفاده نمیکنید، خاموش نمایید.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل خالی شدن باتری آیفون + راه حل

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

حالت هواپیما (AirPlane)

قابلیت حالت هواپیما، تنها برای زمانی که در هواپیما حضور دارید نمیباشد. چنانچه میبینید برای مدتی نیاز به شبکه تلفن همراه، یا اتصال به اینترنت ندارید، میتوانید گوشی را روی این گزینه قرار داده و بنابراین در مصرف باتری گوشی صرفه جویی کنید.

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا