دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز بیستم : افزایش وزن بعد از عید را با چالش رژیم مدیترانه ای جبران کنید

رژیم مدیترانه ای روز بیستم

افزایش وزن بعد از عید را با چالش رژیم مدیترانه ای جبران کنید – روز بیستم. در این چالش طی آخرین تحقیقات در زمینه بیماری چاقی فقط غذای با کیفیت می خورید بدون آن که نگران اندازه غذای تان باشید.

۵+

به رژیم مدیترانه ای روز بیستم خوش آمدید. احتمالا خیلی از ما سال نو را با افزایش وزن بعد از عید تجربه کرده ایم. روزهای آخر چالش را سپری می کنیم. روزهایی که با آخرین تحقیقات در زمینه بهترین روش های چاقی نیز در خدمتتان بوده ایم. علاوه بر ورزش های مفید و نحوه انجام درست فعالیت های بدنی، طی آخرین تحقیق منتشر شده هم اکنون مشخص شده است بهترین روش مبارزه با چاقی، رفع آن و داشتن تناسب اندام توجه به کیفیت غذا است و نه کمیت آن. با رژیم مدیترانه ای روز بیستم همراه نت نوشت باشید تا با کیفیت ترین غذاها همیشه ها انتخاب های مناسبی برای خوردن، لذت بردن از غذا خوردن باشد و سلامتی و طول عمر را تجربه کنید و از همه مهمتر افزایش وزن بعد از عید را جبران کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

رژیم مدیترانه ای روز بیستم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز بیستم

حالا دیگر انتخاب های متعددی در چالش رژیم مدیترانه ای دارید. عدسی را امتحان کنید. یا یک تکه نان چند غله ای همراه با کمی پنیر فتا و دو تا سه عدد گردو. اگر سالاد امشب را می خواهید آماده کنید از گردو برای صبحانه استفاده نکنید.

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز بیستم

سعی کنید از حالا به بعد از کمی آجیل، یا میوه به همراه یک دمنوش که می تواند چای معمولی کمرنگ باشد میل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هجدهم

ناهار رژیم مدیترانه ای روز بیستم

فیله مرغ را با روش امروز در رژیم مدیترانه ای روز بیستم آماده کنید. روشی که علاوه بر تنوع آماده کردن آن سریع است و از خوشمزگی آن لذت می برید بدون آن که نگران چاقی باشید. پیشنهاد می کنیم سعی کنید همیشه از فیله مرغ استفاده کنید چون از همه نظر سالم تر است. چربی کمتری دارد و در صورت استفاده از آنتی بیوتیک ها در مرغداری ها تنها قسمتی از مرغ که تزریق در آن صورت نمی گیرد فیله آن است.

مواد لازم:

  • فیله مرغ : ۳ تا ۴ عدد
  • آب لیموترش تازه : یک عدد
  • پیاز : خرد شده یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای : نصف خرد شده ( در صورت دلخواه)
  • زردچوبه و نمک : کمی
  • ماست کم چرب : ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : نصف فنجان
  • سماق : ۲ قاشق غذاخوری

فیله ها را به درازا برش بزنید. درست مثل جگر فروشی ها که جگر را برای به سیخ کشیدن قطعه می کنند. آن ها در یک ظرف ریخته و پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده، ماست و زردچوبه و نمک و یک قاشق غذاخوری زیتون را به فیله ها اضافه کنید. در صورتی که دوست دارید می توانید کمی هم زعفران اضافه کنید. آن ها را خوب به هم بزنید در ظرف را بپوشانید و برای چند ساعتی در یخچال بگذارید.

در صورت که شاغل هستید می توانید ناهار رژیم مدیترانه ای روز بیستم را از شب آماده کنید تا فردا که از کار برمی گردید غذای شما آماده طبخ باشد. حتی می توانید میزان بیشتری از این ماده غذایی را با همین روش تهیه کنید و برای مدت ۳ تا ۴ روز و حتی در طبقه بالای یخچال تا یک هفته نگهداری کنید تا هر روز غذای خوشمزه ای بتوانید با آن تهیه کنید.

موقع طبخ یک ماهیتابه کوچک گود بردارید و مثل تاکید همیشه روغن زیتون را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. فیله ها را از مایع خارج گرده و با جدا کردن پیازها و فلفل ها از آن کمی سماق روی آن ها بپاشید و به آرامی در ماهی تابه بگذارید تا بپزد. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غذای شما آماده است.

این غذا را می توانید با نان چند غله ای ، حدود ۵ قاشق برنج قهوه ای یا یک سالاد خوشمزه میل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز نوزدهم

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز بیستم

حتما از میوه هایی مثل موز و یک دمنوش گیاهی مثل بابونه استفاده کنید تا خواب راحت و پر آرامشی را تجربه کنید و صبح روز بعد شادتر باشید.

شام رژیم مدیترانه ای روز بیستم

رژیم مدیترانه ای روز بیستم

رژیم مدیترانه ای روز بیستم

برای شام امشب رژیم مدیترانه ای روز بیستم یک سالاد جدید برای تان تدارک دیده ایم.

مواد لازم:

  • گردوی خرد شده : ۱ پیمانه
  • جو دوسر پرک : ۱ پیمانه
  • گریپ فروت : ۱ تا ۲ عدد ( فقط گوشت آن را باید مصرف کنید) اگر رفلاکس معده دارید از مقدار کمی نارنگی استفاده کنید یا کلا دور مرکبات را خط بکشید.
  • پیازچه خرد شده : ۱ عدد
  • کاهوی خرد شده : ۲ برگ
  • جعفری و گشنیز و ریحان خرد شده : ۱ فنجان ( در صورت تمایل می توانید از سبزیجاتی مثل چند برگ اسفناج هم استفاده کنید)
  • لبو: ( در صورت تمایل) یک فنجان خرد شده
  • دانه انار: در صورت تمایل کمی

جوهای پرک شده را بشویید و همراه با آب و کمی نمک بپزید. مواد دیگر را به اندازه دلخواه خرد کنید.  پس از پختن؛ آب جوی پرک شده را گرفته، آنها را در یک ظرف با بقیه مواد مخلوط کنید. سس آن را می توانید از آب لیموی تازه، سس خردل، روغن زیتون، کمی نمک و فلفل و در صورت تمایل یک قاشق چایخوری عسل تهیه کنید.

مواد را به دلخواه خودتان تزیین کنید. سس را روی آن بریزید و نوش جان کنید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    Parastoo

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۳

    عالی بوده این رژیم تا حالا هیچکس رو ندیدم اینجوری به نتیجه رسیده باشه با رژیم

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا