دانستنی‌های سلامتی

مواد غذایی ضد التهاب بسیار قوی را بشناسید!

مواد غذایی ضد التهاب

شاید اگر بدانید که دور و برتان پر از مواد غذایی ضد التهاب و بسیار مفید است و شما از آن آن ها بی اطلاع هستید افسوس بخورید که چرا از این مواد غذایی ضد التهاب و ضد عفونت به جای داروهای شیمیایی استفاده نکرده اید.

۷+

شاید اگر بدانید که دور و برتان پر از مواد غذایی ضد التهاب و بسیار مفید است و شما از آن آن ها بی اطلاع هستید افسوس بخورید که چرا از این مواد غذایی ضد التهاب و ضد عفونت به جای داروهای شیمیایی استفاده نکرده اید. التهاب کلمه ای است که اغلب ما را می ترساند ولی معنای حقیقی و درست آن در علم پزشکی به معنای حفاظت بدن از آسیب بیشتر است. وقتی بدن بیمار یا مجروح می شود سیستم ایمنی شروع به فعالیت می کند و سلول های سفید در خون افزایش پیدا می کنند. این سلول ها به سمت منطقه مجروح و آسیب دیده حرکت می کنند و سبب تورم، گرما، قرمزی و حتی درد می شوند. در ادامه نت نوشت بهترین و قوی ترین مواد غذایی ضد التهاب را به شما معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی عفونت زا که هر روز استفاده می کنیم

چرا التهاب در بدن خوب نیست؟

در یک بدن سالم پاسخ سیستم ایمنی بدن به بیماری ها، التهاب در نقطه آسیب دیده می باشد. التهابات در بدن فقط جهت بهبود در ناحیه آسیب دیده مفید است و سبب آسیب دیدن دیگر نقاط بدن می شود. در افرادی که از بیماری های آرتریت، فیبرومیالژی، بیماری سلیاک و بیماری روده تحریک پذیر رنج می برند التهاب در دیگر نقاط بدن سبب ایجاد مشکل در نقاط ضعف بیماری شان می شود. در افراد مبتلا به دیابت تولید گلبول های سفید می تواند مقاومت در برابر انسولین ایجاد کند. با همه اینها این دسته از بیماران می توانند با ترفندی در رژیم غذایی خود و استفاده مداوم از سبزیجات و مواد غذایی سرشار از امگا ۳، احتمال آسیب التهابات در بدن خود را به کمترین میزان برسانند.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت بدن با مواد غذایی ضد عفونت

مواد غذایی ضد التهاب و ضد عفونت

آناناس

آناناس حاوی یک آنزیم گوارشی به نام بروملین است که به مبارزه با لخته شدن خون و کاهش التهاب می پردازد و یکی از بهترین مواد غذایی ضد التهاب به شمار می رود. بروملین کمک می کند که پاسخ سیستم دفاعی بدن در برابر آسیب ها منجر به التهاب نشود.

بیشتر بخوانید: خواص نقره کلوئیدی در پیشگیری و درمان عفونت ها

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان می تواند سلول های تخریب شده از التهاب را تعمیر کند و از مواد غذایی ضد التهاب به شمار می رود. همچنین حاوی منیزیم بسیاری است که اغلب در شرایط التهابی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: درمان عفونت سینوس ها با ماساژ ساده در خانه

ماهی های چرب

بیشتر آبزیان به خصوص ماهی های چرب شامل مقادیر بسیار زیادی اسید های چرب هستند. از جمله امگا ۳ که یکی از مفیدترین این اسید های چرب است. امگا ۳ یکی از مواد غذایی ضد التهاب شناخته شده جهت مبارزه با تورم می باشد. تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن التهابی ایفا می کنند. با این حال هنگام تهیه ماهی مطمئن شوید که ماهی پرورشی تهیه نمی کنید.

بیشتر بخوانید: خواص چای پونه کوهی در درمان سریع گلودرد ، آنفولانزا و عفونت سینوسی

سبزیجات تیره رنگ

سبزیجات سبز برگ از جمله منابع بزرگ ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم و آهن هستند. این سبزیجات شامل میزان قابل توجهی فیبر بوده که جهت تنظیم و کاهش التهاب موثر است. اگر خوردن سبزی برایتان سخت است آنها به شکل اسموتی در رژیم غذایی تان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی به نام موم عسل

زردچوبه

در زرد چوبه میزان زیادی کورکومین وجود دارد و یکی از مواد غذایی ضد التهاب به شمار می رود. این ماده بسیار کارآمد و مفید در بسیاری از داروهای شیمیایی از جمله آسپرین و ایبوپروفن به جهت خواص ضد التهابی به کار می رود.

بیشتر بخوانید: خواص زردچوبه و کورکومین موجود در آن را دست کم نگیرید

زغال اخته

زغال اخته هم از دسته میوه های سرشار از آنتی اکسیدان و از قوی ترین مواد غذایی ضد التهاب است. ماده ای به نام کورستین در آنتی اکسیدان ها وجود دارد که برای حفاظت بدن در برابر استرس و تورم بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: یک گیاه ضد عفونت همه کاره برای انواع عفونت ها

چای سبز

در چای سبز پلی فنل یافت شده است که به عنوان اپیگالوکتشین گالات یا EGCG معروف است. این ماده در برابر سلول های آسیب دیده بسیار فعالیت می کند و سبب کاهش التهاب در بدن می شود.

هنگام آسیب رسیدن به بدن چه در افراد سالم چه بیماران تنها راه مفید، سیستم دفاعی بدن است که موجب بروز التهاب در بسیاری از نقاط بدن می شود ولی با استفاده از این مواد غذایی ضد التهاب می توان مشکلات ناشی از مقابله بدن در برابر بیماری را به کمترین میزان رساند.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی قوی برای جنگ در برابر عفونت ها

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا