رپرتاژ آگهی

در انتخاب شرکت تعمیرات مبل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۴+

امروزه با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی بسیاری از افراد به دنبال تعمیرات مبل و تغییرات فضای دکوراسیون منزل با محیط کار هستند. با پیشرفت تکنولوژی، خانه های قدیمی و همچنین وسایل و اثاث داخل منزل نیز دست خوش تغییر قرار گرفت. بدین گونه که علاوه بر تغییر نما و معماری خانه های قدیمی، در اسباب و اثاث آن ها نیز تغییراتی ایجاد شد که از جمله این تغییرات می توان به جایگزینی مبل به جای پشتی ها و تکیه های قدیمی اشاره کرد. چیزی که سبب استقبال عموم مردم از مبل شد، راحتی زیاد و همچنین عمر مفید آن ها بود همچنین توصیه های پزشکان نیز در گسترش استفاده از مبل ها چندان بی تاثیر نبوده است. البته قیمت بالای مبل ها را می توان یکی از اصلی ترین معایب آن ها دانست. شانا مبل به عنوان شرکت مستقر در تهران در زمینه تعمیرات مبل تهران و شهرستان آماده ارائه خدمات است. به این نکته توجه داشته باشید که حتی بهترین و گران قیمت ترین مبل ها نیز روزی فرسوده می شوند و باید تعویض شوند اما همانطور که در فوق ذکر شد برای تعویض مبل ها باید هزینه ی بسیاری پرداخت کرد. پس در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی چه باید کرد؟ آیا باید هزینه های سنگین تعویض مبل را متقبل شویم؟ پاسخ: خیر، شما می توانید با تعمیر مبل های خود سالیان سال از آن ها در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. گاهی ممکن است با شنیدن عبارت “تعمیرات مبل” با خود فکر کنید که حتما باید مبل ها فرسوده شوند تا نیاز به تعمیر داشته باشند اما این تفکر کاملا اشتباه است زیرا گاهی ممکن است شخص پس از خرید مبل و با گذشت مدت زمان کوتاهی از خرید خود پشیمان شود، در چنین موقعیتی شخص به سراغ تعویض مبل هایش نمی رود بلکه آن را تعمیر می کند و با اعمال تغییراتی بر روی مبل ها، می تواند با ظاهری متفاوت استفاده دوباره و چند باره از آن ها داشته باشد. شما با سپردن مبل خود به شرکت تعمیرات مبل راحتی یا چرم یا استیل می توانید به راحتی رویه مبل خود را تعویض کنید. حال اگر شما نیز قصد تعمیر مبل خود را دارید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به تعمیرات مبل را با یکدیگر بررسی کنیم.

نکات انتخاب شرکت تعمیرات مبل

پیش از آن که بخواهید برای تعمیر مبل خود اقدام کنید باید به یاد داشته باشید که همه مبل ها ارزش تعمیر ندارند به همین دلیل باید در تصمیم گیری برای تعمیر مبل خود همواره به دو نکته توجه کنید:

  • توجه به کلاف مبل در تصمیم گیری شما بسیار اهمیت دارد. اگر مبل شما دارای کلاف خوبی است و هیچ گونه شکستگی در آن دیده نمی شود، پس تعمیر مبل بسیار هوشمندانه و به صرفه خواهد بود. در چنین مواردی بدون هیچ نگرانی می توانید برای پارچه مبلی خود هزینه خوبی پرداخت کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد زیرا پس از تعمیر آن، یک مبل نو و سالم در اختیار دارید که می توانید چندین سال از آن استفاده کنید.

اما اگر مبل شما دارای کلاف خوبی نیست تا جای ممکن از پرداخت هزینه های گزاف برای پارچه مبلی خود خودداری کنید.

  • توجه به رنگ چوب و بدنه مبل دومین نکته ای است که باید پیش از تعمیر مبل خود به آن توجه کنید. زمانی تعمیر مبل به صرفه است که پرداخت چوب و رنگ آن سالم باشد. به یاد داشته باشید که پرداخت چوب نباید آسیب های جدی دیده باشد چرا که در تعمیر مبل به راحتی می توان سطوح خراشیده را با هزینه بسیار کم تعمیر کرد. اما در صورتی که مبل دارای آسیب های جدی باشد، برای تعمیر لازم است تمام رویه و پارچه مبل درآورده شود و پس از صیقل دادن آن با دستگاه های مخصوص، چوب آن دوباره پرداخت و رنگ شود به همین دلیل است که در چنین شرایطی تعمیر مبل به صرفه نبوده و باید هزینه های پرداختی برای تعمیر آن بسیار زیاد خواهد بود.

با توجه به نکاتی که در فوق ذکر کردیم اگر مبل شما شرایط لازم را برای تعمیر دارد پس به نکاتی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم توجه کنید تا بدانید که مبل های خود را به چه شرکت هایی تحویل دهید:

  • شرکت هایی را برای تعمیر مبل های خود انتخاب کنید که معتبر هستند.
  • پیش از آن که مبل خود را به تعمیر کار واگذار کنید تمامی نمونه کار های آن ها را ببینید.
  • یادداشت نوع خدمات، جنس و رنگ پارچه و چوب در فاکتور نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.
  • همیشه به سراغ شرکت هایی بروید که خدماتش را تضمین می کند.
  • قبل از اینکه تصمیم نهایی را درباره سپردن مبل خود به تعمیرکار بگیرید، از تعمیر کار یک پیش فاکتور دقیق دریافت کنید که حاوی تمامی مشخصات مبل و کالاهایی که می خواهید باشد.
  • اگر فقط اسفنج و فنر مبل آسیب دیده و دیگر قسمت های مبل مانند بدنه و پارچه آن سالم است از تعمیرکار بخواهید پارچه های مبل را با دقت باز کند و پس از تعمیر مبل و تعویض فنر ها از همان پارچه برای رویه کوبی استفاده کند.

ویژگی شانا مبل در تعمیرات مبل

ممکن است گاهی خود فرد تشخیص ندهد که آیا کلاف مبل او برای تعمیر مناسب است یا خیر؟ یا گاهی در تشخیص قسمت هایی از مبل که نیاز به تعمیر دارد دچار مشکل می شود همچنین در بعضی موارد نیز فرد برای تصمیم گیری بهتر نیاز به مشورت با یک شخص کاربلد و ماهر دارد. به همین دلیل شخصی که قصد تعمیر مبل خود را دارد می تواند با مراجعه به شانا مبل از تمامی خدمات آن در جهت تصیم گیری بهتر بهره مند شود. در ادامه به برخی از ویژگی ها و خدمات ویژه شانامبل می پردازیم:

  • خدمات حمل و نقل رایگان: اغلب اوقات حمل و نقل مبل یکی از دغدغه های ذهنی مشتریان است اما مشتریانی که به شانامبل مراجعه می کنند دیگر نباید نگران باشند چرا که سرویس های مبل توسط کادری مجرب از درب منزل و محل کار آن ها بارگیری می شود و پس از تعمیر و بازسازی به صورت رایگان بازگردانده می شود.
  • ارائه خدمات نجاری و تعمیرمبل هایی که دچار شکستگی، در رفتگی یا لق شدن کلاف و… هستند به راحتی در این مجموعه توسط کادری مجرب نجاری و ترمیم می شوند.
  • ارائه پارچه مبلیشاید این ویژگی یکی از بهترین و دل انگیز ترین ویژگی ها از نظر مشتریان باشد چرا که مجموعه شانامبل ارائه دهنده انواع پارچه های مخملی، ساتنی، چرم، چرم پارچه و… ایرانی و خارجی است.
  • مشاوره رایگانیکی از خدماتی است که بی شک همه مشتریانی که قصد تعمیر مبل خود را دارند به آن نیاز دارند که شانامبل این ویژگی را دارد. همانطور که در فوق ذکر شد گاهی مشتریان نمی دانند آیا مبل آن ها نیاز به تعمیر دارد یا خیر؟ و یا آیا اصلا مبل آن ها قابل تعمیر است یا تعمیر آن کاری بیهوده است؟ و هزاران سوال دیگر که در ذهن مشتریان وجود دارد در مجموعه شانامبل به صورت رایگان پاسخ داده می شود و بهترین راهنمایی ها در اختیار مشتریان قرار داده می شود.
  • رنگ کاری: از مهمترین ارکان ترمیم مبلمان رنگ کاری است. اگر رنگ کلاف مبل به خاطر ضربه و فرسایش صدمه دیده باشد مجموعه شانامبل با تنوع در رنگ کاری، ورق کاری به بازسازی آن می پردازد.
  • رویه کوبی: در مجموعه شانامبل امکان تعویض پارچه انواع مبل های استیل، کلاسیک، راحتی و همچنین انواع صندلی ها فراهم آمده است. توجه کنید که مشتری می تواند پارچه و چرم مورد نظر خود را در همان مجموعه انتخاب کند و دیگر نیازی به خریداری رویه مبل توسط خود مشتری نیست و رویه کوبی از صفر تا صد انجام می شود.

نحوه تعمیرات مبل از صفر الی ۱۰۰

  • هنگامی که مبلی برای تعمیر تحویل تعمیر کار داده می شود، تعمیر کار رویه مبل را از خود بدنه مبل جدا می کند.
  • پس از جدا سازی رویه مبل باید خیاط پارچه های جدیدی که برای رویه مبل انتخاب شده است را برش دهد.
  • در این مرحله باید فوم و یا ابر های مبل ها مورد بررسی قرار داده شوند تا مشخص شود که آیا فوم و ابر ها نیاز به تقویت و یا تعویض دارند یا خیر.

دو نوع فوم وجود دارد: فوم سرد و فوم گرم. فوم سرد نرم تر و دارای حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به فوم گرم است به همین دلیل از لحاظ قیمت نیز از فوم گرم گران تر است. به این نکته توجه کنید که نوع فوم ها در قیمت تعمیر مبل بسیار موثر است.

  • مرحله بعدی نوبت بررسی کیفیت کلاف توسط تعمیر کار است. در این مرحله تعمیر کار به دقت کلاف مبل را مورد بررسی قرار می دهد و اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر داشته باشد اقدامات لازم را انجام می دهد.

به این نکته توجه کنید که اگر مبل در حال انجام کار دچار مشکل جدی شود، پیمان کار موظف است به کارفرما اطلاع دهد. تشخیص وجود مشکل و یا عدم وجود مشکل بر عهده تعمیر کار است. اما بعضی از تعمیر کاران به خوبی مبل و کلاف آن را مورد بررسی قرار نمی دهند به همین دلیل مبل پس از مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهد. اما نگران نباشید چرا که در شانامبل بررسی کلاف مبل یک اصل محسوب شده و بررسی های دقیقی روی آن انجام می شود.

  • مرحله نهایی رنگ آمیزی و تعمیر بدنه مبل است. تعمیر کار آن را با کارفرما در میان می گذارد و اگر کارفرما با تعمیر بدنه موافق بود پس تعمیر کار تعمیر بدنه را آغاز می کند. اگر بدنه نیاز به رنگ کاری داشته باشد توسط رنگ کار این مرحله انجام می شود.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    الهه

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ at ۰:۵۳

    واقعا پیدا کردن شرکت مناسب برای تعمیر مبل سخته

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا