رپرتاژ آگهی

انتخاب مبلمان اداری مناسب

۰

هنگام خرید مبلمان اداری باید به نکات خاصی توجه کرد که از آن جمله می‌توان به قیمت، طراحی، دوام، فضا، راحتی، ظاهر، بهداشت و نحوه تمیز کردن مبل، وزن، امنیت، احتمال آتش‌سوزی و چند احتمال کاربردی بودن، اشاره کرد.

بودجه

بودجه‌ای که برای خرید مبلمان اداری در اختیار دارید یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات است. با وجود اینکه باید حتما به راحتی کارمندان نیز توجه شود اما باید حتما به بودجه خود دقت کرده و بیش از ان خرید نکنی. بنابراین سعی کنید تا حد امکان میان راحتی کارکنان و بودجه خرید مبل و میز و صندلی اداری توازن و تعادل ایجاد کنید.

 طراحی و سبک مبل

وقتی قصد خرید مبلمان اداری را دارید باید به نکاتی نظیر ارتفاع، اندازه، اندازه رویه میز، تعداد کشوها و فاکتورهایی از این دست نیز توجه کنید. میز و صندلی اداری باید در کنار داشتن این امتیازات، از ظاهر مناسبی نیز برخوردار بود و روکش و کاور مبل از جنس مرغوبی انتخاب شود که با سبک و طراحی فضای داخلی نیز هماهنگی داشته باشد.

دوام

یکی دیگر از جنبه‌های با اهمیتی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر گرفته شود دوام و پایداری آن است. این دوام هم شامل روکش و کاور مبل و هم ساختار مبل می‌شود. معمولا اغلب صاحبان مشاغل به خرید مبل های استیل روی می‌آورند که اغلب روکش و کاور مبل از جنسی شبیه به چرم است زیرا دوام آن‌ها به مراتب از مبلمان چوبی بیشتر است.

فضا

اغلب دفاتر و شرکت‌ها فضا و جای زیادی در اختیار ندارند بنابراین باید هنگام خرید مبلمان اداری حتما بهینه‌سازی فضا و استفاده از حداکثر فضای شرکت را نیز در نظر بگیرید. چیدمان صحیح مبلمان در شرکت  در جهت بهینه‌سازی فضا، باعث افزایش کارآیی و بازدهی بالای کارکنان خواهد شد و نتیجه مطلوبی هم برای کارفرما و هم برای کارکنان و در نهایت شرکت در بر خواهد داشت.

راحتی

شکی نیست که برای رسیدن به بازدهی هر چه بهتر و بیشتر کارکنان، باید قبل از هر چیز احساس راحتی آن‌ها در محل کار تامین شود. لذا به هیچ عنوان نباید این عامل مهم، یعنی راحتی مبلمان، را هنگام خرید نادیده گرفت. برای مثال صندلی‌های کارمندان باید برای نشستن کاملا راحت بوده و بدن در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

ظاهر و زیبایی

مسلما اولین مسئله‌ای که هنگام خرید مبلمان اداری به آن توجه می‌کنید، کارایی و عملکرد ان‌ها است. حال آنکه در این میان نباید عنصر زیبایی و ظاهر شکیل و خوشایند مبل‌ها را نیز فراموش کرد. برای این منظور باید هم  ساختار و بدنه مبلمان و هم طراحی و روکش و کاور مبل را نیز در نظر بگیرید تا بدین وسیله محیط کار زیبا و دلنشین شود.

بهداشت و تمیز کردن مبل ها

یکی از مسائل مهمی که نباید فراموش شود سهولت تمیز کردن مبل و صندلی‌ها و مدت زمانی است که باید برای تمیز کردن آن‌ها صرف شود. این عامل نیز به جنس پارچه و کاور مبل بستگی دارد و باید حتما در نظر گرفته شود.

وزن

یکی از نکاتی که صاحبان مشاغل در خرید مبلمان اداری به آن توجه دارند این است که این میز و صندلی‌ها به اندازه کافی سبک باشند تا بتوان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد. زیرا گاهی لازم است در چیدمان میز و صندلی‌ها یا در جایگاه نشستن کارمندان در شرکت تغییراتی ایجاد شود و وقتی صندلی‌ها سبک وزن باشند، جابجایی آن‌ها خیلی راحت‌تر است.

امنیت

اغلب افراد از خرید میزهای شیشه‌ای و یا صندلی‌های شکننده و ظریف پرهیز می‌کنند زیرا اغلب مواقع ممکن است در محیط کار مشکل آفرین شوند.

قابلیت اشتعال و ریسک آتش‌سوزی

قبلا در اکثر دفاتر و شرکت‌ها از مبلمان چوبی استفاده میشد اما امروزه اکثر شرکت‌ها به دلیل جلوگیری و کاهش احتمال آتش‌سوزی به ندرت از مبلمان و صندلی‌های چوبی استفاده می‌کنند و این نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.

 

قابلیت انطباق و چند کاره بودن

میزی که برای محل کار خریداری می‌کنید، باید دارای فضای کافی برای قرار دادن تلفن، کامپیوتر، کازیه و فایل‌‌‌‌‌‌‌ها باشد. بنابراین هنگام خرید مبلمان اداری باید به قابلیت انطباق آن‌ها با فضا و در ضمن به چند کاربردی بودن آن نیز توجه داشته باشید.

در هر حال انتخاب مبلمان به ویژه مبلمان اداری کار مشکلی است زیرا علاوه بر ظاهر و بودجه، سلامت جسمانی تمامی کارکنان را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. بنابراین در نظر داشتن تمامی این نکات می‌تواند در خریدی مناسب به شما کمک کند.


ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصص‌های مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا