اخبار تکنولوژی

ویژگی جالب اندروید ۸ اورئو؛ رنگ‌آمیزی پس‌زمینه نوتیفیکیشنها

اندروید اورئو، نسخه جدید سیستم‌عامل محبوب اندروید در بخش اعلانها خانه‌تکانی اساسی داشته است. تصور کنید در هنگام پخش یک آهنگ، ترکیبی از کاور آهنگ و رنگ برنامه را در بخش اعلانها مشاهده کنید. جالب است، نه؟

۰

گوگل در نسخه جدید اندروید (Oreo)، تغییراتی اساسی در بخش اعلانها ایجاد کرده است. صرفنظر از علائم و نشانهای جدید این بخش، قابلیت تغییر رنگ پس‌زمینه نوتیفیکیشنها بیش از همه خودنمایی میکند.

رنگ پس‌زمینه به توسعه‌دهندگان اجازه میدهد تا با رنگی کردن نوتیفهای مهم، کاربران را در پیدا کردن اعلانهای مهم در بین تعداد زیادی نوتیفیکیشن یاری کنند. البته گوگل بارها تاکید کرده است که این قابلیت فقط بایستی برای وظایف جاری مهم که نیاز فوری به رسیدگی کاربر و جلب توجه وی دارند استفاده شود. اعلانهایی همچون تماسهای تلفنی، دکمه‌های کنترل موسیقی، خبرهای مهم و فوری …

حتی گوگل پا را فراتر نهاده و به جای اینکه مثلا فقط از رنگ برنامه برای آهنگ در حال پخش در بخش اعلانها استفاده کنیم، این امکان را داریم که  از ترکیب نرم کاور آهنگ و رنگ اعلان بهره ببریم. وظیفه ادغام تصویر و رنگ پس‌زمینه بر عهده اندورید است و این کار را به زیبایی انجام میدهد. این قابلیت هنگامی که اعلانها در لاک‌اسکرین نمایش داده میشود بسیار جذاب و دیدنی است چرا که هماهنگی زیادی بین کاور آلبوم و نوتیفیکیشن مشاهده خواهید کرد. در واقع این ویژگی همان چیزی است که اپلیکیشن گوگل پلی موزیک در صفحه ویجتها انجام میداد ولی اکنون در بخش اعلانها و لاک‌اسکرین نیز قابل مشاهده است.

 

اندروید ۸

البته کارآمدی این قابلیت زمانی آشکار خواهد شد که توسعه دهندگان طبق شیوه‌نامه گوگل فقط برای اعلانهای خاصی این کار را انجام دهند تا یک اعلان مهم در بین حجم انبوه نوتیفیکیشنها که اغلب آنها خاکستری هستند، متمایزتر و زیباتر دیده شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا