روانشناسی و موفقیت

چگونه جذاب باشیم؟ انسانهای جذاب چگونه رفتار می کنند؟

چگونه جذاب باشیم؟ انسانهای جذاب چگونه رفتار می کنند؟
۲+

تا به حال به این فکر کرده اید که که چگونه جذاب باشیم؟ اعتماد به نفس یکی از صفات انسان‌های موفق و جذاب است. شوخ طبعی، مودب بودن، مهربانی و بسیاری از صفات دیگر نیز هستند که رمز جذابیت برخی افراد محسوب می‌شوند. افراد جذاب نوعی رفتارهای عادی را انجام می‌دهند که بیشتر اطرافیان جذب خلق و خوی و اعمال و کردار آنها می‌شوند.

طبق گفته دانشمندان ویژگی‌های مشخصی وجود دارد که از جذابیت شما کم می‌کند. نوع نگرش, زبان بدن و رفتار کاری نقش مهمی در درک دیگران از شما دارد. این بار در نت نوشت چند عادت مشترک انسانهای جذاب را برایتان آورده ایم تا بدانیم که چگونه چگونه جذاب باشیم؟

چگونه جذاب باشیم؟

قدرت لامسه را دست کم نگیرید

دست دادن هنگام دیدار یکی از قدرتمند ترین ابزارها در انتقال انرژی محسوب می‌شود. همیشه وقتی به یکدیگر می‌رسید دست بدهید. دست دادن به خصوص با استحکام و قوت میزان اعتماد به نفس شما را بر طرف مقابل نمایان می‌کند.

هنگام دست دادن قوی باشید و با دستی لرزان به سمت هیچ کس دست ندهید. شاید دست دادن یک حرکت بسیار کوتاه و ظریف باشد ولی قدرتی بالاتر از کلمات دارد.

برای جذابیت شنونده خوبی باشید

وقتی با کسی در حال گفتگو هستید، گوش سپردن شما تاثیر بسیاری در میزان صمیمتان خواهد داشت.

لبخند بزنید و خوب گوش بدهید. تائید کردن تمام حرفها نیازی نیست، ولی تائید کنید که خوب متوجه منظورش می‌شوید.

با دقت گوش سپردن جذابیت شما را بیشتر می‌کند. این کار سبب می‌شود طرف مقابلتان روی شما بیشتر حساب کند.

بیشتر بخوانید: زنان جذاب چه ویژگی‌هایی دارند؟ مردان جذب چه زنانی می‌شوند؟

نام‌ها را به خاطر بسپارید

شاید شما مشغله فکری بسیاری داشته باشید یا اینکه نام شخصی را که اولین ملاقات با او را دارید به خاطر نیاورید.

بکوشید نام افرادی که با آنها ملاقات می‌کنید را خوب به خاطر بسپارید تا در مواقع لزوم به کار ببرید. این کار سبب می‌شود شخص مقابلتان حس خیلی بهتری نسبت به شما داشته باشد.

برای جذابیت اعتماد به نفس داشته باشید

به رفتارهای مختلف خودتان برچسب احمقانه نزنید. آنچه که شما انجام می‌دهید و رفتار می‌کنید نشانه شخصیت شماست و نیازی نیست که خود را بیش از حد نقد کنید. خود واقعی را صادقانه نشان دهید و در اعمال رفتارهایتان راحت و صادق باشید.

ویژگی‌های خود را دوست داشته باشید، چرا که این ویژگی‌ها برای افراد احترام می‌آورد.

پاسخگوی سوالات مربوط به خود باشید

برای جذابیت نقاب نزنید

برای جذابیت نقاب نزنید

ممکن است در پایان یک گفتگو سوالات شخصی از شما شود. افراد جذاب این سوالات را جواب می‌دهند. بی پرده باشید و در مورد افشای اخلاقیات خودتان راحت سخن بگویید.

شاید بسیاری از افراد باشند که بخواهند بدانند چه اندیشه‌ای در ذهن شماست یا چه تصمیمی گرفته اید؟ جواب بدهید بدون آنکه در مورد خودتان ذره‌ای تردید داشته باشید.

به دنبال زمینه‌های مشترک باشید

هیچ دو انسانی وجود ندارد که با یکدیگر تفاوتی نداشته باشند. نقاط مشترکتان را در گفتگو‌ها بیان کنید. بی شک این رفتار میزان نزدیکی و صمیمت شما را بیشتر می‌کند.

حرکات و حالات صورت را دریابید

افراد دوست داشتنی قدرت بالایی در بیان احساسات خود به هر زبانی را دارا هستند. انتقال حالات مثبت و منفی از طریق چهره و یا حرکات بدن شما کاملا امکان پذیر است.

با حرکات دست و بدنتان احساسات فوق العاده خوب به دیگران منتقل کنید. ریز ترین حرکات شما در یاد دیگران می‌ماند. پس بکوشید مثبت باشید و انرژی‌های منفی خود را منتقل نکنید.

برای جذابیت بیشتر بدجنس نباشید

در سال ۲۰۱۴ گروه داوطلبی از افراد گردآوری شدند تا به تصاویر مختلف از مردم امتیاز دهند. چهره‌‌ افراد در تصاویر حالت خنثی داشته و هیچ حسی را منتقل نمی‌کرد. گرچه صورت حالت حنثی و بی تفاوتی داشت اما در زیر هر تصویر توصیفی نوشته شده بود. محققین دریافتند افرادی که به عنوان شخص بدجنس توصیف شده بودند جذابیت کمتری برای این داوطلبین داشتند.

استرس را از خود دور کنید

استرس نمی‌گذارد جذاب به نظر برسید

استرس نمی‌گذارد جذاب به نظر برسید

طبق تحقیقات انجام شده کسانی که سطح کورتیزول در بدن آنها بیشتر است از نظر آقایان جذابیت کمتری دارند. سطح بالای این هورمون می‌تواند موجب خستگی, کمردرد, کاهش میل جنسی, آکنه, بی خوابی و زودرنجی شود.

به زبان بدن تان توجه کنید

مطالعات نشان داده است که زبان بدن در شرایطی برای دیگران جالب نیست. دست به سینه بودن و یا قوز کردن شانه‌ها و دیگر حرکات انقباضی در هنگام صحبت کردن برای دیگران جذاب و خوشایند نیست.

برای جذاب بودن دروغگویی ممنوع

دروغ یکی از مهم ترین عواملی است که می‌تواند از جذابیت شما کم کند. محققین دریافته اند که حتی کوچکترین دروغ می‌تواند مردم را از شما دور کند. بهتر است با این حقیقت مواجه شوید که: هیچکس واقعا نمی‌خواهد که با یک دروغگو دوست باشد.

تنبلی دشمن جذابیت

رفتار کاری شما فقط برای کارفرما مهم نیست. جالب است بدانید که محققین دانشگاه ویسکانسین آمریکا دریافتند که افراد تنبل به نظر دیگران کسل کننده هستند که این ویژگی باعث جذابیت کمتر در آنها می‌شود.

تنبلی جذابیت را از بین می‌برد

تنبلی جذابیت را از بین می‌برد

کم خوابی

اگر شما از خواب کافی برخوردار نیستید در حق جسم خود ظلم می‌کنید. طبق یافته‌های دانشمندان سوئدی افرادی که زمان کمتری را در روز به خواب اختصاص می‌دهند, افراد جذابی نیستند زیرا کم خوابی موجب: اختلالات حافظه و تفکر, سردرگمی, پارانویا و تغییرات رفتاری می‌شود.

برای جذابیت بیشتر کمی شوخ طبع باشید

طبق یافته‌های روانشناسان دانشگاه اولستر اگر شما نمی‌توانید حتی خودتان را بخندانید برای دیگران جذاب نیستید. فرقی نمی‌کند که مرد یا زن باشید, حس شوخ طبعی می‌تواند شما را در نظر دیگران جذاب تر کند.

بوی خوب بدهید

محققین دانشگاه مکزیک متوجه شده اند افرادی که بوی مشابهی دارند جذب یکدیگر نمی‌شوند زیرا به صورت ناخودآگاه فکر می‌کنند که به آن شخص وابسته هستند.

با بسیاری از این نکات می‌توانید شخصیت مثبت خود را در ذهن دیگران جا بگذارید.

بیشتر بخوانید: از نظر زنان این مردها جذاب هستند؛ هیکل عضلانی راز جذابیت مردان نیست

بیشتر بخوانید:درونگرا کیست؟ ۴ تیپ درون‌گرا و ویژگی‌های این افراد را بشناسید!

منبع + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا