دانستنی‌های سلامتی

بخور اکالیپتوس: اکالیپتوس را به دوش حمام آویزان کنید تا شگفت زده شوید

خواص بخور اکالیپتوس

یکی از خواص بخور اکالیپتوس این است هنگام بخور اکالیپتوس برگ های این گیاه از طریق حرارت تحریک شده و روغن های مفید در برگها از طریق بخار تبخیر می شوند. و شما هنگامی که استحمام می کنید از این بخور استنشاق می کنید و تمامی دستگاه تنفسی تان را تمیز می کنید.

۵+

یکی از خواص بخور اکالیپتوس برای پاکسازی دستگاه تنفسی است. اکالیپتوس یک گیاه قدرتمند که در درمان مشکلات تنفسی بسیار سودمند و مورد استفاده است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند التهابات ناحیه بینی و گلو را از بین ببرد. هنگام استحمام اگر یک شاخه از این گیاه را در حمام داشته باشید به سادگی بخور اکالیپتوس را استنشاق خواهید کرد. اکالیپتوس غذای مورد علاقه کوالاهاست اما در ایران درختان اکالیپتوس به فراوانی یافت می‌شود. احتمالا برایتان پیش آمده که مادر یا مادربزرگ تان برگ‌های این درخت را در زمستان کنده و در قابلمه روی بخاری گذاشته اند تا با بخور اکالیپتوس هوای خانه و حال و روز بچه‌های سرما خورده بهتر شود. این همان بخور اکالیپتوس بوده که امروز در این مقاله در نت نوشت شما را با خواص بخور اکالیپتوس آشنا خواهیم کرد تا با استفاده از آن جان تازه‌ای به دستگاه تنفسی تان بدهید.

خواص بخور اکالیپتوس

خواص بخور اکالیپتوس

هنگام بخور برگ‌های این گیاه از طریق حرارت تحریک شده و روغن‌های مفید در برگها از طریق بخار تبخیر می‌شوند. و شما هنگامی که  استحمام می‌کنید از این بخور استنشاق می‌کنید و تمامی دستگاه تنفسی تان را تمیز می‌کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های سم زدایی در حمام

دوش اکالیپتوس بسازید

به عطاری محل بروید و اکالیپتوس تازه Eucalyptus تهیه کنید. البته خوشبختانه در ایران این درخت تقریبا به فراوانی در تمام کوچه و خیابان‌ها وجود دارد!

یک یا چند شاخه از آن را با یک نخ محکم ببندید و سر نخ را به دوش حمام گره بزنید. طوری که آب دوش مستقیم روی برگهای اکالیپتوس نریزد. فقط کافی است گرما و بخار آب داغ که در حمام می‌پیچد عطر اکالیپتوس را در فضا پراکنده کند. اکالیپتوس را تا یک هفته می‌توانید در حمام نگهداری کنید.

با شروع فصل سرما و تشدید آلودگی هوا با بخور اکالیپتوس تا حد زیادی دستگاه تنفسی شما را پاکیزه و بدون التهاب نگاه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: لایه برداری پوست: با این روش‌ها پوست بدن را سم زدایی کنید و شاداب و جوان بمانید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا