خودرو

اکنون می‌توانید BMW Z8 استیو جابز و گوشی منفور Motorola همراه آن را بخرید!

BMW Z8

استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، همیشه دارای ماشین های لوکس و به روز بود. به عنوان مثال، به نظر میرسد خودروی پورشه ۹۲۸ که در سال ۱۹۸۰ از آن استفاده می‌کرد، الهام بخش او در طراحی Macintosh 128 K بوده است.

۰

استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، همیشه دارای ماشین های لوکس و به روز بود. به عنوان مثال، به نظر میرسد خودروی پورشه ۹۲۸ که در سال ۱۹۸۰ از آن استفاده می‌کرد، الهام بخش او در طراحی Macintosh 128 K بوده است.

البته او بعدها در اقدامی عجیب قانون را دور زد تا از پلاک کردن مرسدس بنز خود که در کلاس AMG بود خودداری کند.
قوانین وسایل نقلیه کالیفرنیا تصریح می کند که هر کسی که دارای یک ماشین با نام تجاری جدید است، حداکثر شش ماه برای پلاک دار کردن آن فرصت دارد.

BMW Z8

BMW Z8

استیو جابز عاشق سرعت و زرق و برق بود، و همین مسئله بیانگر این است که چرا او در ابتدای سال ۲۰۰۰ یک BMW Z8 را خریداری کرد. اگر شما نیز به اندازه کافی پولدار هستید، می توانید صاحب این ماشین  شوید.

بر اساس شنیده ها، تنها ۱۵٫۲۰۰ مایل بر روی مایلومتر این خودرو که استیو جابز آن را در سال ۲۰۰۰ خریداری کرد ثبت شده است.

BMW Z8

BMW Z8

ظاهراً Larry Ellison مدیر عامل Oracle کسی بود که استیو جابز را متقاعد کرد که BMW Z8 را بر Mercedes SLs خود ترجیح دهد و آن را خریداری کند.
او با بیان اینکه “این ماشین نمونه ای از مهندسی و ارگونومی خودرویی مدرن است که بیان کننده محصولات و روحیه او است.“جابز را برای خرید این ماشین مشتاق کرده بود.لری الیسون به همین روش ماشین های خود را می فروخت. (لازم به ذکر است که جابز طرفدار موتورسیکلت های BMW نیز بود.)

Z8 به نوبه خود، یک ماشین پر زرق و برق و دیدنی است.
این ماشین بوسیله هنریک فیشر و با الهام از خودروی کلاسیک BMW 507 SPORT که در سال ۱۹۵۰ ساخته میشد، طراحی گردید.

Z8 در بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ به تولید میرسید.

BMW Z8

BMW Z8

Z8 یک ماشین بسیار کمیاب است، به صورتی که کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه از آن ساخته شده است، و همین امر قیمت بالای ۱۲۸۰۰۰ دلاری آن را در زمان تولید توجیه می‌کند.

همه آنها، به جز نسخه های Alpina ، دارای پیشرانه ایی ۴٫۹ لیتری V8 با تنفس طبیعی بودند، که می توانست نیرویی به اندازه ۴۰۰ اسب بخار را تولید کند.
در حالی که این ماشین ممکن است سریعترین یا هیجان انگیزترین ب ام و تولیدی نباشد، اما کمیابی، طراحی زیبا، خاص و منحصر به فرد، این خودرو را تبدیل به یک ماشین استثنایی کرده بود.

BMW Z8

BMW Z8

جابز Z8 خود را در سال ۲۰۰۳ فروخت و بر اساس شنیده ها این ماشین در حال حاضر در مالکیت چهارم خود قرار دارد. این ماشین درحال حاضر دارای شماره پلاک “JOBS Z8” است.

چند مورد جالب درباره ماشین جابز:

  • تاریخ تولید این ماشین ۱ آپریل ۲۰۰۰ است و در ششم اکتبر همان سال به وی تحویل داده شد.
  • براساس اسناد ماشین او هشتاد و پنجمین Z8 تولید شده در آن سال برای عرضه در ایالات متحده و شصت و هفتمین ماشین تولید شده اختصاصی بود.
  • مالکیت جابز از طریق چندین فاکتور خدماتی همراه با خودرو ثابت شده است و همچنین یک کپی از ثبت نام لغو شده او در کالیفرنیا همراه با محل اقامت شخصی وی ثبت شده است.

این نکته مهم است چون جابز به خاطر شهرتش و حفظ گمنامی اش به ندرت ماشین هایش را ثبت می کرد.

یکی از چیزهایی که جابز دوست نداشت، گوشی تلفن تاشو موتورولا با نام تجاری BMW بود، که همراه Z8 عرضه می شد. شنیده ها حاکی از آن است که استیو جابز از این دستگاه خاص متنفر بود، هرچند که این گوشی، یک گوشی بسیار مرسوم در آن دوران بوده است. شاید همین امر به او الهام بخشید تا گوشی بهتری بسازد.

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

BMW Z8

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا