روانشناسی و موفقیت

زندگی خوب: راه‌ها و سبک زندگی شاد که حتما باید امتحان کنید!

زندگی خوب
۹+

با این همه علم روانشناسی و کتب و مقالات درباره راه‌های شاد بودن و زندگی خوب پس چرا بسیاری از انسانها همچنان از زندگی خود رضایت کامل ندارند؟

شما فکر می‌کنید بهترین راه برای یک زندگی خوب موفق و شاد چیست؟ باید راهکاری باشد که انسان به وسیله آن نه تنها حس رضایت و خشنودی از زندگی پیدا کند بلکه دچار پشیمانی از کارهای انجام شده‌اش را نداشته باشد.

فهرست عناوین این مطلب

زندگی خوب راه دارد!

شاد بودن یک تجربه روحانی است که در زندگی کردن با عشق، قدردانی کردن و زیبایی در هر لحظه به دست می‌آید. شاد بودن چیزی است که همه ما تمایل داریم که در هر لحظه آن را به دست بیاوریم و برای کسب آن انواع راه‌های شاد بودن در زندگی را امتحان می‌کنیم.

اما بالاخره به این نتیجه می‌رسیم که شادی را نباید در جای خاصی جستجو کرد. شادی حق ما و انتخاب ماست. کافی است آن را برای ادامه زندگی مان انتخاب کنیم.

توقعات و انتظارات نابه جا از دیگران، قضاوت‌های نادرست، نگرانی‌های بی مورد در مورد آینده و تاسف خوردن در مورد گذشته، تلاش برای کنترل همه چیز، خواسته‌های بی شمار، همه این‌ها مسائلی هستند که به شما اجازه شاد بودن نمی‌دهند.

خوشبختی یک حس است که افراد شاد همواره آن را در لابه لای تفکرات خود پیدا می‌کنند.

برای شادکامی و خوشبخت بودن نباید برنامه خاصی را پیاده کرد بلکه می‌بایست از یک سری برنامه‌های رفتاری و اخلاقی دوری جست. بسیاری از کارهایی که در طی روز انجام می‌دهیم، می‌تواند مانع فراغ خاطر و شادی ما باشند.

با تغییراتی در رفتارهایمان می‌توانیم یک زندگی خوب، شاد و آرام داشته باشیم به نحوی که به خوبی بتوان خوشبختی را حس کرد.

این راه‌ها برای داشتن زندگی خوب و شاد به شما کمک می‌کند که آرامش نسبی در زندگی خود احساس کنید به علاوه اینکه بعد از این مراحل کمتر دچار پشیمانی شوید.

انتظارات را رها کنید

فشارهای اجتماعی کم و بیش در زندگی همه ما وجود دارد اما شما اجازه ندهید که بایدها و نبایدها به طور مداوم در ذهنیت شما آزارتان دهد.

بایدهایی که ازروی اجبار برای شما وجود دارند باعث می‌شوند شما همواره نگران خانه نگران بچه‌ها نگران ازدواج و حرفه تان و . . . باشید.

رها کردن تمام انتظارات و پرداختن به زندگی از بهترین راه‌های زندگی خوب و شاد است.

گذراندن وقت با پدر و مادر راز یک زندگی خوب است

تا پدر و مادرتان زنده هستند با آن‌ها وقت بگذرانید و قدرشان را بدانید

تا پدر و مادرتان زنده هستند با آن‌ها وقت بگذرانید و قدرشان را بدانید

بسیاری از مردم افسوس داشتن پدر یا مادر یا هر دوی آنها را می‌خورند. در حالی که بسیاری دیگر با اینکه هنوز بسیار جوان هستند و پدر و مادرشان در قید حیات هستند، به اندازه کافی با آنها در ارتباط نیستند.

اگر پدر و مادرتان یا حتی یکی از آنها زنده هستند از داشتن اوقات خوش در کنارشان مضایقه نکنید.

لذت‌های ساده مانند قدم زدن، مسافرت یا حتی یک مکالمه خیلی کوتاه می‌تواند هم برای شما هم برای آنها بسیار انرژی بخش و مشکل گشا و از یکی از راه‌های زندگی خوب باشد.

از افراد منفی اجتناب کنید

افراد منفی کم و بیش در زندگی هر فردی وجود دارند و یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب اجتناب از اینگونه افراد است.

ما نمی‌توانیم آنها را اصلاح کنیم اما می‌توانیم برای بهبود زندگی خودمان از آنها دوری کنیم. گذراندن وقت با این دسته از انسانها هدر دادن وقت است.

یک مرتبه دیگر روابط خود با دوستان و خویشان را ارزیابی کنید. اگر شخص یا اشخاصی هستند که شما را به کارهای منفی سوق می‌دهند یا ناامیدانه با شما برخورد دارند هر چه سریعتر روابط تان را محدود کنید.

با افراد شاد و خوشبخت زمانتان را بگذرانید

شادی مسری است و می‌تواند به همه انتقال داده شود. می‌توان زندگی خوب و شادی را با دیگران سهیم شد.

افراد شاد در هر لحظه از زندگی شان خوشحال هستند، از آنچه که هستند و دارند راضی و خوشحال اند و همیشه لبخند می‌زنند و در هر لحظه می‌دانند که چگونه از زندگی شان بهره و لذت کافی را ببرند و این دقیقا همان چیزی است که می‌تواند شما را تبدیل به یکی از آن‌ها کند.

افراد منفی سمی هستند. منظور من افرادی است که لبخندشان را از دیگران دریغ می‌کنند، نمی‌بخشند، دائما دیگران را قضاوت می‌کنند و در مورد دیگران با تنفر و حسادت صحبت می‌کنند.

می‌گویند آدم‌ها را از روی اطرافیانشان باید شناخت. این دقیقا درست است و اگر اطراف شما را افراد شاد و موفق احاطه کنند شما نیز جزئی از آن‌ها خواهید شد.

به روز باشید

نیازی نیست مدام با خودتان این جمله را که: من خیلی قدیمی هستم را مرور کنید. به جای آن کمی اطلاعات و روند زندگی خود را به روز کنید.

اجازه ندهید ایده‌ها و افکار شما کهنه و پوسیده شوند. یکی از ساده ترین راه‌های زندگی خوب این است که کمی نو تر فکر کنید و زندگی خود را جدیدتر پیش ببرید.

از اولین‌ها نترسید

شاید شما در حال بستن یک قرارداد برای نخستین مرتبه هستید یا در آستانه ازدواج یا اینکه اولین مرتبه است که می‌خواهید خانه بخرید یا فرزندی به دنیا بیاورید.

همه اینها استرس‌ها و نگرانی‌های خاص خودش را دارد. اما شما به جای فکر کردن به سقوط به اینکه بی شک برنده هستید فکر کنید.

با این اوصاف شما کمتر می‌ترسید و برای روابط با شریک زندگی یا موقعیت کاری یا دوران بارداری موفق تر خواهید بود. با تمرکز بر روی کاری که انجام می‌دهید می‌توانید موفق باشید.

برای داشتن یک زندگی خوب از بدن خود مراقبت کنید

شادی واقعی از درون شما آغاز می‌شود

شادی واقعی از درون شما آغاز می‌شود

یکی از راه‌های شاد بودن و البته زندگی خوب مراقبت از سلامتی و بدن تان است. برای جوان نگه داشتن خود تلاش کنید.

این بدان معنا نیست که تمام انرژی خود را صرف این کار کنید. ولی با عادات سخت و نادرست بدن خود را به حال خود رها نکنید. در هر سنی که هستید می‌توانید مراقب سلامتی جسمی و روحی خود باشید.

شادی واقعی شما از درون تان آغاز می‌شود. اگر شما سالم نیستید یک شادی کامل نخواهید داشت.

همیشه جسم و روح باهم در ارتباط هستند، پس بکوشید که بدنتان را سالم نگه دارید. خواب کافی، نوشیدن مقدار زیادی آب و یک رژیم غذایی سالم شما را شاداب و سالم نگه می‌دارد.

یوگا را فراموش نکنید

یوگا فقط یک ورزش نیست. شما برای رشد و تعالی ذهن خود از کودکی نیاز به بازی دارید. اگر می‌خواهید کیفیت رفتارهای اجتماعی و سلامتی جسمتان تضمین شود حتما یوگا کار کنید.

برای داشتن یک زندگی خوب به اندازه صرفه جویی کنید

صرفه جویی یکی از مهمترین مواردی است که اگر درست انجام نشود بی شک در آینده پشیمانی به بار خواهد آورد.

صرفه جویی اقتصادی را در زندگی به خصوص در سنین جوانی بیشتر رعایت کنید. تا زمانی که نیاز به آن داشتید بتوانید با مدیریت دقیق وضعیت اقتصادی خودتان را کنترل کنید.

این شرط از مهمترین عواملی است که می‌تواند یک زندگی خوب با روالی قابل قبول را برای شما تضمین کند!

زندگی خوب و شاد یعنی سفر کردن!

هیچ کس نیست که سفر رفتن را دوست نداشته باشد. با بالا رفتن سن سفر رفتن برای افراد مشکل تر خواهد شد.

سعی کنید تا جوان هستید جهان را نوک انگشتان خود قرار دهید و تجربیات زیاد کسب کنید.

سفر علاوه بر انرژی مضاعفی که به شما می‌دهد می‌تواند تجربیات زیادی را برای زندگی به دست بیاورد. سفر کردن یکی از راه‌های زندگی خوب است که باید حتما ان را امتحان کنید.

اگر می‌خواهید کاری کنید زمان را از دست ندهید

مادامی که قصد انجام کاری را دارید فکر می‌کنید زمان برای شما کافیست. اما این نادرست است متوقف کردن زمان برای انرژی به دست آوردن یا سرمایه گذاری یا هر کار دیگری نشدنی است. بهتر است زمانی را به مدیریت زمان خود اختصاص دهید تا هیچ وقت زمان کم نیاید.

بخندید و کالری بسوزانید!

دنبال دلیل برای شادی و خنده نگردید. شاد بودن برای داشتن یک زندگی خوب یک فرمول ریاضی نیست که فکر کردن بخواهد. یک اتفاق ساده هم می‌تواند لبخند را روی لب‌های شما ایجاد کند.

پس فرصت را از دست ندهید. فکر می‌کنم شما هم با من موافقید که خندیدن راحت تر از رژیم‌های غذایی و ورزش کردن است. هر ۱۵ دقیقه خنده‌ی حتی ملایم، می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ کالری گرما بسوزاند. به همین راحتی!

آیا کسی هم پیدا می‌شود که از زیباتر شدن صورتش بدش بیاید؟

مسلما نه! چون انسان‌ها مثل خداوند زیبایی را دوست دارند. خب می‌پرسید این چه ارتباطی به خنده دارد؟ جوابش کاملا روشن است.

خنده باعث انقباض و نرمش ۱۵ ماهیچه صورت به طور همزمان می‌شود و خون را در بافت صورت به جریان می‌اندازد و بدون نیاز به هیچ دارو و لوسیون آرایشی، پوست را از بی حالی در می‌آورد و شفاف تر می‌کند. امتحانش مجانی است.

چراغ قرمزهای قبل از خواب را رد نکنید

بسیاری از افراد عادت کرده اند که قبل از خوابیدن به کنترل کردن رسانه‌های اجتماعی خود بپردازند و این امر در مرور زمان به یک اعتیاد رفتاری تبدیل می‌شود.

بردن گوشی یا تبلت به داخل رختخواب بی شک بر روی خلق و خوی شما تاثیر گذار است. زیاد کنترل کردن تعداد لایک‌ها یا بررسی صفحات اجتماعی تمرکز شما بر روی اهدافتان و احساسات مثبت را از بین می‌برد.

طی یک مطالعه که توسط یک موسسه تحقیقاتی انجام شده است نشان می‌دهد که کاربران فیسبوک ۳۹ درصد کمتر از افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند احساس خوشبختی دارند.

برنامه‌های کاربری مجازی قبل از خواب احساس استرس را در شما بیدار می‌کند و هنگام خواب احساس می‌کنید که یک کار یا یک حرف نا تمام را ترک کرده اید. این کنترل‌ها را در طی روز انجام دهید تا ساعاتی قبل از خواب به راحتی و در آرامش به خواب بروید.

این نکته مهم این روز‌ها برای بسیاری دردسر ساز شده و ابدا نباید برای داشتن یک سبک زندگی خوب از قلم بیفتد!

زنگ تفریح داشته باشید

افرادی که افسرده هستند معمولا زمانی برای استراحت و رسیدگی به امور روانی خود ندارند. انجام دادن برنامه‌های روزمره به صورت عجله‌ای بدون حتی دقیقه‌ای نفس کشیدن، احساس رضایت مندی را در انسان‌ها کور می‌کند.

یکی از راه‌های شاد بودن در زندگی خوب این است که بین کارهای خود زمانی برای تمرکز و تنفس داشته باشید تا کار بعدی را با دقت و آرامش بیشتری پیش ببرید.

می‌توانید کارهایتان را طبق اولویتی که دارند در برنامه قرار دهید و ما بین آنها حتما یک استراحت هر چند کوتاه داشته باشید تا میزان ضربان قلبتان بالا نرود و آرامش بیشتری داشته باشید.

زندگی خوب و خوشبخت بودن را بیاموزید

خوشبختی یک مهارت است که می‌بایست برای احساس کردنش، این مهارت را بیاموزید.

راه‌های شادبودن و زندگی خوب بسیاری وجود دارد که شما را به حس رضایت مندی از زنگی نزدیک می‌کند در صورتی که اگر بدون برنامه پیش بروید هیچ گاه این راه‌ها را نخواهید آموخت.

بیشتر مردم زمان کافی برای تجدید الگوها و تفکرات خود دارند ولی همواره فکر می‌کنند که قربانی اخلاق دیگران شده اند.

پیگیر باشید و برای رسیدن به اهدافتان جستجو کنید، یافتن توضیحات منطقی برای پرسشهایتان شما را به سمت حس خوشبختی هدایت می‌کند.

در زمان حال زندگی کنید

تنها این لحظه‌ای که در آن قرار دارید موجودیت دارد. فقط در این لحظه است که می‌توانید احساس زنده بودن کنید، در آن تغییر کنید، ابداع کنید، از خود و دیگران قدردانی کنید، آینده خود را بسازید و یاد بگیرید و رشد کنید.

بدانید شادی در همین لحظه‌ای است که در آن قرار دارید، نه در خاطرات گذشته شما و نه در آینده‌ای که هنوز نیامده است.

هرگز در گذشته باقی نمانید و نگران آنچه که فردا اتفاق می‌افتد نباشید.

فکر کردن درباره تجربیات دردآور در گذشته باعث رنج و آزار ما می‌شوند. به همین دلیل دائما در حال کنترل و پیش بینی آینده و کنترل اوضاع می‌شویم و باید و نباید‌هایی برای خودمان تعیین می‌کنیم و همین باعث ایجاد نا امیدی و نارضایتی از زندگی می‌شود.

برای داشتن زندگی خوب آزاد و رها باشید

همه اتفاقات و ناگواری‌ها را در زمان خودش رها کنید و بدون آن‌ها به فردا بروید. پرونده آنچه که اتفاق افتاده را در ذهن خود ببندید و چمدان خاطرات تلخ را جا بگذارید و با آغوش باز پذیرای لحظه‌های لذت بخش و شادی و آزادی باشید.

اغلب ما بیش از اندازه دلبسته‌ی آدم‌ها و مکان و اشیا و غیره شده ایم. همواره می‌خواهیم در کنار آن‌ها باشیم، نگران شان هستیم، دلبسته مکان خاصی هستیم.

همه اینها سدی بزرگ هستند که به ما اجازه حرکت نمی‌دهند. از خیلی از قید و بند‌هایی که ساخته اید خودتان را آزاد کنید.

این قید و بند‌ها و تعلقات نمی‌گذارند که روح شما رشد کند و مسیر موفقیت را طی کند چرا که همواره شما را به گذشته تلخ تان می‌کشاند و به جای زندگی خوب و در لحظه، در گذشته‌ی ناکام باقی خواهید ماند.

به دنبال علایقتان بروید

یکی از راه‌های زندگی خوب این است که با اشتیاق علایقتان را پیدا کنید و به دنبال رویاهایتان بروید. بدون شک معنا و مفهوم زندگی را با این کار پیدا خواهید کرد.

از کارهایی که دوست ندارید انجام دهید دوری کنید. تصور کنید فردی را که ۵ الی ۹ ساعت از روز کاری را انجام می‌دهد که دوست ندارد و یا در کنار همکارانش احساس خوبی ندارد.

او نه وقتی برای انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می‌برد را دارد و نه زمانی برای استراحت. او هیچگاه نمی‌تواند کارهای هیجان انگیزی را که دوست دارد انجام دهد و هیچگونه سرگرمی ندارد.

(چند نفر از ما دچار چنین روزمرگی کشنده‌ای هستیم؟) زندگی چنین فردی رو به سوی ویرانی و بدبختی است. پس این گونه نباشیم و همین الان خودمان را از این زندگی نجات دهیم.

بپذیرید

منظورم اینست که برای تجربه یک زندگی خوب و شاد همه چیز را همانگونه که هست قبول کنید. خودتان را همین گونه که هستید قبول کنید و به خودتان افتخار کنید.

اطرافیانتان را با تمام ویژگی‌های خوب و بدشان بپذیرید. حوادث و اتفاقات زندگی و همه چیز اطرافتان را بپذیرید. شما باید درک کنید که این بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و خودتان را به دست‌های قوی و پر از رحمت خداوند عالمیان بسپارید. همه چیز ممکن است بهتر از اکنون شود اما شما در این لحظه هستید و هرگاه آینده فرا رسید به آن‌ها فکر کنید.

کنترل کردن و تلاش برای تغییر دادن ممنوع!

این دو کار شاید موفقیت آمیز باشد اما شادی بخش و از راه‌های زندگی خوب و شاد نیست. اینکه ما سعی در کنترل کارهای دیگران و اتفاقات داریم و می‌خواهیم که دیگران را تغییر دهیم نشانه این است که ما از آن چه که در دور و بر زندگی مان هست ناراضی هستیم.

تلاش برای درست کردن همه چیز و کنترل دیگران و دخالت کردن در روند طبیعی اتفاقات، فشار زیادی بر ما خواهد آورد و نتیجه‌ای جز نا امیدی و غم و اندوه برای ما نخواهد داشت.

اگر شما شروع به انجام این باید‌ها و نباید‌ها کرده اید مطمئن باشید راهتان برای احساس یک شادی متفاوت و عمیق و یک زندگی پر از آرامش و صلح و رضایت را هموار است.

مقایسه نکنید

مقایسه کردن به شادی شما لطمات زیادی وارد می‌کند. زمانی که اعتماد به نفس شما از بین برود تصمیم به قیاس خود با دیگران می‌گیرید و این امر سبب می‌شود تا نسبت به خلق و خوی خودتان احساس رضایت مندی نداشته باشید.

به جای اینکه خود را با دیگران مقایسه کنید به خودتان رجوع کنید و دلایلی بیابید تا کمتر به مقایسه بپردازید. این کار سبب می‌شود اعتماد به نفس بالاتری داشته و کمتر خودتان را در برابر دیگران پایین بکشید.

وقتی دیگران را خوشحال کنید زندگی خوب به سمت شما خواهد آمد

روان شناسان می‌گویند: ” افراد ناراضی در یک دنیای کوچک زنگی می‌کنند و همیشه بر این باورند که خوشبختی آنان کافی نیست. مردم شاد در دنیای بزرگی زندگی می‌کنند و خوشبختی با آنها فاصله زیادی دارد ولی همواره آنان حس خوشبختی دارند. ”

خوشحال کردن دیگران بی شک شما را تا حد زیادی خوشحال خواهد کرد. این کار را هر چندی یکبار انجام دهید تا هم دیگران را خشنود کرده و هم به خودتان حس خوبی منتقل کنید.

این کار را نه فقط به دلیل اینکه دیگران هم برای شما جبران کنند انجام دهید بلکه برای ایجاد شادی هر چند یکبار موفقیت‌های دیگران را جشن بگیرید و بقیه را به هر نحوی که فکر می‌کنید می‌توانید خوشحال کنید.

خوشحالی را برای ادامه زندگی انتخاب کنید

افرادی که خوشبختی و سلامتی خود را خواهان هستند می‌کوشند هر روز با شادی از خواب بیدار شوند و استرس را کاهش دهند.

آنها هم مانند دیگران در طی روز با مشکلات و معضلاتی سخت مواجه می‌شوند ولی تصمیم می‌گیرند که شاد باشند.

این انتخاب شماست که شاد باشید یا غمگین، در صورتی که خوشحالی را انتخاب کنید بی شک راه‌های بسیاری برای شما پیش خواهد آمد.

در یک زندگی خوب نگرانی ممنوع است

نگرانی مداوم به نوعی تفکر مزمن تبدیل می‌شود که شما را بی شک بیمار خواهد کرد. افراد خوشحال زمانی که کنترل موضوعی از دستشان خارج می‌شود قوی تر عمل می‌کنند تا بتوانند شرایط بحرانی را مدیریت کنند.

مراحل سختی که برای شما نگران کننده است می‌تواند قدرت‌های بالقوه تان را تقویت کند. برای داشتن یک زندگی خوب بی جهت نگران نباشید، به کار بردن نهایت قدرت سبب می‌شود هم از خود مراقبت کرده باشید و هم کمتر نگرانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: افکار منفی و بیهوده و ذهن پریشان را با این تکنیک‌ها رها کنید

ببخش و فراموش کن

این مسئله کمی سخت به نظر می‌رسد و شاید سالها به طول بیانجامد. قدرت بخشش فردی که در حق شما اشتباه بزرگی مرتکب شده است کمی دشوار است، درست مانند بخشش کسی که به شما خیانت کرده است.

اما نگه داشتن کینه و خشم تنها باعث درد و رنجی پنهان در لایه‌های درونی احساس شما خواهد شد. با کینه ورزی هرگز نخواهید توانست آرامش داشته باشید.

یکی از راه‌های داشتن یک زندگی خوب این است که برای آرامش و شادی خودتان هم که شده دیگران را ببخشید و بکوشید آن مسئله را فراموش کنید.

شکرگزار باشید تا زندگی خوب به سمت شما بیاید

حتی زمانی که احساس می‌کنید همه چیز رو به انحطاط و سختی است، از خداوند سپاسگزار باشید. بیشتر افراد شاد، خوشحالی خود را مدیون شکرگزاری‌هایشان هستند، مخصوصا زمانی که در مرحله سختی سپری می‌کنند.

این مسئله به شما کمک می‌کند دید بهتری به مسائل اطرافتان داشته باشید و کمتر رنج بکشید. همیشه مسائل مثبتی در اطراف شما وجود دارد که شما بابت آنها خشنود و شادمان باشید.

پس سپاسگزار باشید تا بتوانید از آنها بهتر و بهتر بهره مند شوید.

به انسان‌ها کمک کنید

کمک کردن به دیگران به شما حس خوبی خواهد داد و از درون شادتان خواهد کرد

کمک کردن به دیگران به شما حس خوبی خواهد داد و از درون شادتان خواهد کرد

انسانهای شادمان همیشه می‌دانند که مهربانی مسبب شادی درونی است. هر کاری که از دستتان بر می‌آید انجام دهید هر چند کوچک و کوتاه باشد.

حتی کمک کردن به اعضای خانواده، یک دوست و حتی یک غریبه حس شادی و داشتن یک زندگی خوب بسیاری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ثروت عامل شادی و زندگی خوب نیست

فراموش نکنید که هر چه میزان ثروت شما بیشتر باشد شادی و آرامش شما افزون نخواهد شد.

بر روی داشته هایتان تمرکز کنید تا بتوانید به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. هیچ وقت حسرت داشتن و غبطه خوردن شما را شاد و آرام نخواهد کرد.

شاید داشتن مبلغی که دوست دارید کار شما را راه بیندازد ولی بی شک این میزان پول شما را شاد نگه نخواهد داشت.

به تایید و رضایت دیگران اهمیت ندهید

زمانی که شما مدام تلاش می‌کنید که دیگران را از خود راضی نگه دارید، قدرت تصمیم گیری شما ضعیف می‌شود.

شما در این حالت تمام خوشحالی خود را صرف شاد شدن دیگران خرج می‌کنید. به خاطر داشته باشید که شما هیچ گاه نمی‌توانید تمام اطرافیانتان را از خود راضی و خشنود نگه دارید.

به اندازه کافی جسور باشید

یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: «کشتی برای دریا ساخته شده نه برای ساحل »

درست زمانی که هیچ درد سر و مشکلی در زندگی ندارید همان زمان آماده برای رفتن به مرحله سخت تر هستید.

اگر از آن دسته آدمهایی هستید که بر روی یک پله ایستاده اید و از رفتن به پله بالاتر می‌ترسید، پس بدانید که هیچ وقت پیشرفت نخواهید کرد.

بعضی از مراحل زندگی سخت و دشوار هستند ولی از ورود به این مراحل ترسی نداشته باشید. رمز رشد و تعالی انسانها کمی جسارت است.

شغل دوست داشتنی تان را انتخاب کنید

انتخاب شغل مورد علاقه در شادمانی شما بسیار دخیل است و یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب است.

اگر کاری را که دوست نداشته باشید انتخاب کنید یک نفرت پنهان در شما شکل می‌گیرد به طوری که شما ناخود آگاه ناراحت هستید. سعی کنید شغلی را انتخاب کنید که اگر تمام علاقه شما نسبت به آن مثبت نیست حداقل میزان زیادی از احساس شما را برآورده کند.

به خاطر داشته باشید که شغل تنها بُعد درآمد شما را تامین نمی‌کند، بلکه در نیازهای روحی شما هم دخالت دارد.

هرگز منفی نباشید

چقدر با خودتان صحبت می‌کنید؟ صداهای درونی که روزانه در سر خود می‌شنوید در اعتماد به نفس شما تاثیر دارد.

افکار منفی و صحبت‌های منفی که در ذهن شما مرور می‌شود، فقط مانع رسیدن شما به خوشبختی هستند. با خود مهربان باشید و از اشتباهات درس بگیرید.

نیازی نیست بابت یک اشتباه در ذهن خود ضرب و شتم راه بیندازید. کمتر درون ذهن خود گفتگو‌های منفی راه بیندازید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

برای ادامه یک زندگی خوب دوستان خوب انتخاب کنید

شما نیاز به یک دوست که مدام از شما حمایت کند ندارید. ولی بی شک دوستانی با افکار منفی، مانع خوشبختی شما خواهند بود. لطفا در دایره دوستانتان آنهایی که رویاها و افکار شما را به تمسخر می‌گیرند خط بزنید.

دوستان کمتر ولی مثبت تر داشته باشید. آنها مشوق شادمانی شما خواهند بود اگر شما در انتخاب دوستانتان دقت بیشتری به کار ببرید.

نظم و نظافت را سرلوحه کارهایتان قرار دهید

منظم که باشید بسیار آرامش خواهید داشت. شاید شما بگویید که من یک کارمند هستم و معمولا هر روز صبح با عجله از خانه خارج می‌شوم و فرصت منظم کردن خانه را ندارم!

اما همین مرتب کردن تخت خواب یا جمع آوری کردن چند تکه لباس از گوشه و کنار خانه یا شستن چند تکه ظرف در سینک ظرفشویی می‌تواند در آرامش ذهنی شما تا زمانی که از کار برمی گردید تاثیر مثبت بگذارد.

زمانی که شما خانه را کمی مرتب می‌کنید و بعد آن را ترک می‌کنید آخرین انرژی که در شما به وجود می‌آید یک تصویر مثبت از خانه است و تا زمانی به خانه بر می‌گردید این انرژی همراه شما خواهد بود.

یک خانه تمیز و سامان یافته خلق و خوی بهتر و بی استرس و البته زندگی خوب برای شما همراه خواهد داشت.

بدهی هایتان را آخر وقت پرداخت نکنید

هر کس ممکن است صورتحساب‌های مختلفی را در یک ماه داشته باشد. بدهی‌های کم و زیاد ذهن شما را درگیر خواهد کرد. سعی کنید بدهی‌های خود را برای روز آخر نگذارید.

تا جایی که می‌توانید بدهی خود را سریعتر پرداخت کنید تا روزهای آخر تماس‌های تلفنی مبنی بر تسویه بدهی می‌تواند ذهنیت شما را دچار استرس و نگرانی کند.

شاید امتحان کرده باشید که یکی از راه‌های زندگی خوب نداشتن بدهی است!

مواد غذایی سالم را انتخاب کنید

یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب انتخاب رژیم غذایی سالم است. حال به شما می‌گوییم این رژیم چگونه باید باشد:

راه‌های شادبودن در زندگی

مواد غذایی را انتخاب کنید که دارای حداقل میزان چربی‌های ناسالم باشد

چربی‌های ناسالم یعنی چربی‌های ترانس و اشباع شده همگی سطح کلسترول بد خون ( LDL ) را بالا می‌برند و این یعنی افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی.

در حد اعتدال از چربی‌های سالم مصرف کنید

چربی‌های اشباع نشده و امگا ۳ روغن‌های سالمی هستند که سطح LDL خون را بالا نمی‌برند و در عوض سطح کلسترول خوب بدن (HDL) را بالا می‌برند و این یعنی کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی.

از شیرینی‌ها و کربوهیدرات‌ها دوری کنید

مصرف نوشابه، نان سفید، شیرینی‌ها و آبمیوه‌های غیرطبیعی را به حداقل برسانید و آبمیوه‌های طبیعی و تازه و میوه‌های تازه و نان‌های سبوس دار را جایگزین این مواد غذایی کنید.

به جای غذاهای فراوری شده طیف‌های وسیع مواد غذایی طبیعی را مصرف کنید

به جای استفاده از غذاهای فراوری شده و ناسالم از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. شیر و ماست و پنیر کم چرب را برای اطمینان از دریافت حداکثر کلسیم به بدن تان انتخاب کنید. از گوشت بدون چربی و حبوبات برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن بهره ببرید. نان‌های سبوس دار و برنج قهوه‌ای را در رژیم غذایی تان بگنجانید و میوه‌ها و سبزیجات تازه را که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند را به وفور استفاده کنید.

در حد امکان از فراورده‌های ارگانیک استفاده کنید

تا جایی که می‌توانید از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. مواد غذایی طبیعی را جایگزین مواد غذایی حاوی نگهدارنده‌ها کنید. احتمالا در اطراف خانه شما نیز فروشگاه‌های توزیع مواد غذایی ارگانیک مانند لبنیات سنتی وجود دارد.

ورزش کنید

برای تجربه یک زندگی خوب و سالم و شاد ورزش کنید

برای تجربه یک زندگی خوب و سالم و شاد ورزش کنید

یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب رفتن به باشگاه و ورزش کردن در کنار دیگران است. در برنامه هفتگی تان رفتن به باشگاه ورزشی را حتما بگنجانید. باشگاه رفتن شما را مجبور به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌کند. از طرفی شما ورزش را زیر نظر کارشناس و متخصص انجام می‌دهید.

حداقل نیم ساعت الی یک ساعت در روز را ورزش‌های قدرتی و کاردیو انجام دهید.

ورزش‌های کششی برای شروع و پایان ورزش شما بسیار مناسب هستند. این تمرینات باعث گرم شدن عضلات در ابتدای ورزش و رفع خستگی عضلات در انتهای ورزش می‌شوند.

اگر پارک در اطراف محل زندگی تان وجود دارد به آن جا بروید و در هوای آزاد حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی با سرعت متوسط کنید.

خانه داری، آشپزی، باغبانی و … اگر با لذت و با رعایت اصول انجام شوند می‌تواند نوعی ورزش به شمار برود و بدن شما را تقویت کند.

اگر محل کار و یا مدرسه و یا دانشگاه تان نزدیک است سعی کنید با ماشین یا دوچرخه رفت و آمد کنید. از وسیله نقلیه تان حداقل استفاده را کنید.

ورزش کردن بسیار عالی است اما باید در حد اعتدال باشد. ورزش بیش از حد می‌تواند به بدن شما آسیب برساند. بدن نیاز به استراحت دارد پس حتما مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی استراحت می‌کند.

عادات غلط و ناسالم را کنار بگذارید

عادات ناسالم شما را از داشتن زندگی خوب بی نصیب خواهند کرد

عادات ناسالم شما را از داشتن زندگی خوب بی نصیب خواهند کرد

یکی از ساده ترین راه‌های شاد بودن کنترل وزن و داشتن حس خوب نسبت به اندام است.

هر گاه که با یک رژیم سالم وزن خودتان را پایین آوردید سعی کنید که از یک رژیم سالم برای حفظ وزن سالم خود استفاده کنید تا مجبور نباشید که مرتبا نگران افزایش وزن باشید.

از کاهش و افزایش وزن تان جلوگیری کنید و سعی کنید که همیشه وزنتان را کنترل کنید.

به هر قیمتی نخواهید که وزن تان را پایین بیاورید. بسیاری از تبلیغات‌هایی که در تلویزیون مشاهده می‌کنید ناسالم و مضر هستند.

قرص‌ها و مکمل‌ها را استفاده نکنید مگر اینکه تحت نظر پزشک باشید و او به شما این مواد را تجویز کند.

از یک متخصص برای دانستن وزن ایده آل تان کمک بگیرید. اضافه وزن و کمبود وزن می‌تواند منجر به بیماری شود. هر فرد وزن ایده آل خودش را دارد.

برای داشتن زندگی خوب بهداشت را همواره رعایت کنید

اگر فعالیتی داشته اید که منجر به عرق کردن شده است حتما دوش بگیرید .

راه‌های شادبودن در زندگی

استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت صحیح و اصولی نه تنها مانع از خراب شدن و پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود، بلکه از بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری می‌کند.

همواره کف پاها و بین انگشتان پایتان را تمیز کنید و نگذارید که پایتان بوی بد بگیرد.

لباس تمیز و مناسب از راه‌های داشتن یک زندگی خوب است. برای داشتن زندگی بهتر همیشه لباس‌های معطر و تمیز بپوشید. مخصوصا لباس زیر و جوراب هایتان را هر روز عوض کنید.

شاد بودن دلیل خاصی نمی‌خواهد، لذت بردن از شادی‌های کوچک می‌تواند حس خوشبختی شما را دو چندان کند.

تمام این راه کارها فقط سرفصلهایی برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب و از راه‌های داشتن زندگی خوب است. در نهایت این خود شما هستید که می‌بایست راه شاد شدن و خوشبخت بودنتان را بیابید.

برای زندگی خود ارزش قائل باشید و با تمام راهها موفقیت و شادی روبه رو شوید تا هیچ گاه پشیمانی گریبان گیر شما نشود.

بیشتر بخوانید: انرژی مثبت بفرستید؛ قدرت جملات مثبت اینگونه زندگی‌تان را زیر و رو می‌کنند

منبع + +

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    صنعتی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۹

    عالی موفق باشید

    ۱+
  2. Avatar

    زهرا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۹

    خیلی خیلی عالیییی بود ممنننوننمم

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا