خودرو

نگاهی به ایمنی رنو کوئید؛ خودرویی ارزان ولی ترسناک و شاید شبیه پراید!

رنو کوئید
۰

با ورود رنو کوئید به عنوان خودرویی نسبتاً ارزان قیمت به بازار کشور، تصمیم گرفتیم نگاهی به نمره ی کسب شده توسط این خودرو از نظر ایمنی داشته باشیم. بدون شک ارزان بودن قیمت این خودرو بی دلیل نبوده و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

رنائولت کوئید از پرفروش ترین خودروهای حال حاضر در بازار هند است. نسل اول این خودرو در تست های NCAP با افتخار موفق به کسب صفر ستاره ایمنی شد! بازنگری مجدد و برطرف کردن کمی از مشکلات، کسب یک ستاره ایمنی را برای این خودرو به دنبال داشت. با این حال این نمره نشان میدهد که این خودرو از نظر ایمنی در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

آلساندرو فوراس مدیر فنی NCAP در ارتباط با این خودرو میگوید: “این خودرو از لحاظ قانونی، با حداقل مقررات جهانی مطابقات دارد و در تست های انجام شده توسط ما که در شرایطی با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت انجام شد نیز، نتیجه ای جز شکست را به همراه نداشت. رنائولت هرگز موفق به فروش خودرویی مانند این، در اروپا و آمریکای شمالی نخواهد شد.”

همچنین ادامه میدهد: “این چهارمین نسخه از کوئید است، با این حال همچنان خودرویی ایمن نبوده و هدف ما از تست های NCAP این است که خریداران و تولیدکنندگان را از شرایط ایمنی خودرو آگاه نموده، تا خریداران حداکثر اطلاعات را از شرایط ایمنی خودرو داشته باشند و تولیدکنندگان تمام تلاش خود را برای بهبود خودرو انجام دهند.”

این خودرو در تست پایه NCAP، صفر ستاره را برای حفاظت از بزرگسالان و دو ستاره را برای حفاظت از کودکان کسب کرد.

رنو کوئید

همچنین مدل دیگر این خودرو با ویژگی هایی همچون کمربند ایمنی پیش کشنده و کیسه هوا برای راننده، باز هم موفق ظاهر نشده و احتمال شکستگی های سینه و دنده و خون ریزی داخلی در هنگام حادثه وجود دارد. شایان به ذکر است که در این شرایط توانست یک ستاره ایمنی را کسب نماید.

ایمنی رنو کوئید

در تست های انجام شده توسط Honda Mobillo نیز، موفق به کسب نمره صفر ستاره برای بزرگسالان شد. اما هنگامی که این خودرو را با داشتن کیسه های هوا و در همان شرایط تست کردند، توانست نمره سه ستاره را کسب نماید که با این حال نمره چندان بالایی نیست.

ایمنی رنو کوئید

ایمنی رنو کوئید

امید است، در کشوری مانند ایران که هر ساله شاهد تلفاتی بسیار در جاده های آن هستیم، مسئولان و شرکت های تولیدکننده همت کرده و با وارد کردن خودروهای ایمن تر و در عین حال به صرفه، نشان دهند که ارزشی به مراتب بالاتر را برای جان هموطنانمان قائل هستند.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    حسن

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ at ۹:۵۵

    کاش با پراید مقایسه میکردید تا بیشتر متوجه شباهت و تفاوت دو خودرو بشیم و ببینیم کوئید که اینقدر ضعیف هست پراید وضعیتش چطوره.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا