گجت‌ها

این ابزارهای چاپ شده با پرینترهای ۳D بدون باتری به Wi-Fi متصل می شوند!

ابزار هایی که بدون باتری به وایرلس متصل میشوند

این نو آوری حاصل از چاپ سه بعدی نیاز به هیچ شارژ و باتری برای اتصال به وای فای را کنار می گذارد!

۱+

یکی از مزایای بزرگی که دستگاه های هوشمند کنونی دارند سهولت استفاده کردن آنها در خانه بدون گذاشتن باتری یا متصل کردن آنها به پریز برق است. یک پروژه جدید که توسط محققان دانشگاه واشنگتن طراحی شده، می تواند ابزار هایی را با پرینت سه بعدی برای شما آماده کند که نیازی به انرژی برای اتصال به اینترنت نخواهند داشت!

Vicram lyer و Justin chan و Shyamnath Gollokota از دانشگاه واشنگتن با بهره گیری از چاپ سه بعدی یک وسیله با قابلیت های وایرلس درست کرده اند، که به هیچ منبع انرژِی یا الکتریکی نیاز ندارد.

ابزار هایی که بدون باتری به وایرلس متصل میشوند

ابزار هایی که بدون باتری به وایرلس متصل میشوند

این سه نفر مجموعه از ابزار آلات مثل یک مقیاس وزن، یک سنسور جریان و یک بادسنج که سرعت باد را اندازه گیری می کند را با این روش درست کرده اند. آنها از یک ترکیب پلاستیکی که با موادی از رشته های رسانا مانند مس و گرافین پر شده اند استفاده می کنند. برای رمزگذاری بیت های داده های ارسالی و دریافتی، از ریز دنده ها استفاده می کنند. و اطلاعات را با استفاده از باز گرداندن امواج  Wi-Fi ارسال می کنند، که با اصلاح بازتاب یک سیگنال با Wi-Fi  ارتباط برقرار می کند.

ظرف تایدی که محتوای درونش را اطلاع می دهد!

ظرف تایدی که محتوای درونش را اطلاع می دهد!

اساسا آنها سنسورهایی را ایجاد کرده اند که می توانند داده ها را به تلفن شما یا سایر دستگاه های متصل و بدون نیاز به هر مدار مجزایی انتقال دهند. علاوه بر این، این گروه یک ظرف هوشمند تاید (Tide) ساخته اند که باقی مانده مواد شوینده در آن را نشان می دهد. و همچنین دستگیره ایی برای ثبت ورودی های وایرلس در صفحات وب و نیز یک دکمه سبک آمازون دش (Amazon Dash). که همه حاصل از چاپ سه بعدی هستند و نیازی به باتری ندارند.

این کار آنها می تواند برای ایجاد دستگاه های هوشمندی که  سازگار با محیط زیست و همچنین دستگاه هایی که حفظ و نگهداری آن ها برای مالکش بدون هیچ دردسری باشند مفید باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا