دانستنی‌های سلامتی

تشخیص بیماری از روی چشم : این بیماری ها را از روی چشم تشخیص دهید!

تشخیص بیماری از روی چشم

تشخیص بیماری از روی چشم یک روش مرسوم و سنتی برای تشخیص بیماری هاست. در این مطلب نت نوشت بیشتر راجع به این روش تشخیص بدانید.

۲+

تشخیص بیماری از روی چشم یک روش مرسوم و سنتی برای تشخیص بیماری هاست. بدن انسان یک شگفتی زیبا است. زمانی که شما دچار یک نا به هنجاری یا یک بیماری در بدن باشید سیگنال هایی از سوی خود بدن ارسال می شود. این علامت های نشان دهنده از طریق برخی از اعضا بدن قابل مشاهده است که می تواند به کمک سیستم دفاعی آید. یکی از این اعضا بسیار پیچیده در بدن ما چشم است. چشم انسان پنجره ای رو به سیستم داخلی بدن است. این پنجره می تواند میزان سلامت بدن را به شما اطلاع دهد.  در این مطلب نت نوشت بیشتر راجع به تشخیص بیماری از روی چشم بدانید.

بیشتر بخوانید: انواع عفونت چشم و دلایل و درمان هر یک

تشخیص بیماری از روی چشم :

گل مژه

تشخیص بیماری از روی چشم

تشخیص بیماری از روی چشم وجود گل مژه است. همه شما تا به حال حداقل یک مرتبه به گل مژه مبتلا شده اید. این حالت دردناک و بسیار تحریک کننده است. اما در طی چند روز خود به خود ناپدید می شود. اگر شما یک گل مژه را بیش از سه ماه در پلک خود داشتید بهتر است به یکی از نشانه های نادر سرطان به نام سرطان غدد سبابه مشکوک شوید. یا اینکه ممکن است یک گل مژه چندین مرتبه در یک محل مشخص مداوم تکرار شود. این حالت نیز بسیار خطرناک است و بهتر است طبق نظر پزشک درمان شود.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از روی ناخن : شکل ظاهری ناخن ها از سلامتی شما چه می گویند؟

ریزش ابرو یا مژه

یکی دیگر از روش های تشخیص بیماری از روی چشم بررسی ریزش موهای ناحیه پلک که شامل ابرو و مژگان هستند یک پدیده نادر و در عین حال مشکل زا می باشد. اگر ریزش مو ادامه داشت می توان یکی از علائم شاخص بیماری تیروئید محسوب شود.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از پاها و هشدارهای مهمی که ناخن های پا درباره سلامتی می دهند

تاری دید

تاری دید نشانه چیست؟

شاید شما یک کاربر پرکار کامپیوتر باشید که بعد از کار سوزش چشم و تاری دید داشته باشید. تاری دید بعد از ساعتها کار با سیستم هایی همچون مانیتور یک عامل طبیعی می باشد. ولی اگر بی دلیل چشم شما به تاری دید دچار شده است و نمی توانید کنتراست دقیقی روی متون یا صفحه کامپیوتر داشته باشید بهتر است کمی کار با کامپیوتر و موبایل خود را کاهش دهید تا چشم شما قدرت تمرکز خود را مجدد به دست آورد.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از روی پوست : پوست خشک نشانه چیست؟

نقطه کور یا خطوط مواج در دید

نقطه کور در اصطلاح دید معانی زیادی می تواند داشته باشد. می توان گفت اگر به یک چراغ نگاه می کنید و چشم شما اصطلاحا سوسو می زند یا اینکه دچار دیدن هاله در اطراف نقاط نورانی هستید.

این حالت معمولا نشان دهنده میگرن یا سردردهای مزمن است. برای درمان آن ابتدا باید دنبال علت شروع سردرد خود باشید.

پلکهای برجسته

یکی دیگر از علامتهای چشم برآمدگی غیر طبیعی پلک است. اگر احساس برجستگی در پلک خود دارید این مسئله از تیروئید شما سرچشمه می گیرد. معمولا در این بیماری چشمها حالت بیرون زده هستند که نشان از پرکاری تیروئید است.

زردی چشم

تشخیص بیماری از روی چشم

زرد شدن قسمت سفید چشم در بزرگسال و نوزادان دیده می شود. زردی چشم در نوزادان مطابق با عملکرد کبد نارس و در بزرگسال نشانه کبد چرب می باشد. البته می توان ناشی از مشکلات صفرا نیز باشد که بهتر است این مشکل را پزشک تشخیص دهد.

تاری دید در افراد دیابتی

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری از مشکلات چشمی هستند. شایع ترین بیماری ناشی از دیابت در ناحیه چشم رتینوپاتی دیابتی می باشد. این وضعیت در سیستم گردش خون چشم تاثیر دارد و علت اصلی نابینایی در بزرگسالان می باشد.

دوبینی

دوبینی

اگر شما تجربه دوبینی ناگهانی را دارید بهتر است در ناحیه مغز کنترل های مربوطه را انجام دهید. دوبینی ناگهانی یا از دست دادن بینایی می تواند نشانه سکته مغزی باشد.

با این روش های تشخیص بیماری از روی چشم می توانید مشکلات بدن خود را پیدا کنید. چشم دریچه ای به درون بدن است. که به راحتی می تواند با شما سخن بگوید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا