شبکه‌های اجتماعی

این عکس های باورنکردنی از فضا بزرگترین رویدادهای خبری زمین در سال ۲۰۱۷ را نشان می دهند!

سال ۲۰۱۷ جهان بستر رویدادهای بسیار بزرگی بود. از فاجعه های طبیعی گرفته تا دستاوردهای تکنولوژیکی و اقدامات سیاسی و…، در حالی که روزنامه نگاران روی زمین برای ثبت این رویدادها تقلا می کردند، ماهواره های در مدار، این صحنه ها را با جزئیات جالب ثبت می کردند.

برای انعکاس رویداد های مهم سال، DigitalGlobe – یک شرکت تصویربرداری ماهواره ای با استفاده از یک ناوگان فضایی- هر روز تصاویر زیادی از زمین کرده.

دانیل یابلانوسکی، رئیس کمپانی Digital Globe، می گوید: “ما شاهد فاجعه هایی مانند قحطی در آفریقا و یمن، شاهد پیشرفت هایی بزرگ و پیروزی های استراتژیک دولت اسلامی سوریه و عراق، و… بودیم.

۳+

سال ۲۰۱۷  جهان بستر رویدادهای بسیار بزرگی بود. از فاجعه های طبیعی گرفته تا دستاوردهای تکنولوژیکی و اقدامات سیاسی و…، در حالی که روزنامه نگاران روی زمین برای ثبت این رویدادها و عکاسی روی زمین تقلا می کردند، ماهواره های در مدار، این صحنه ها را با جزئیات جالب در عکس هایی دیدنی ثبت می کردند.

پیش از این از ترین های سال ۲۰۱۷ بار ها در نت نوشت گفته ایم، با کلیک روی ترین های ۲۰۱۷ می توانید به رکورد های ۲۰۱۷ نگاهی بیاندازید!

برای انعکاس رویداد های مهم سال، DigitalGlobe – یک شرکت تصویربرداری ماهواره ای با استفاده از یک ناوگان فضایی- هر روز تصاویر زیادی از زمین ثبت کرده و می‌کند. دانیل یابلانوسکی، رئیس کمپانی Digital Globe، می گوید: “ما شاهد فاجعه هایی مانند قحطی در آفریقا و یمن، شاهد پیشرفت هایی بزرگ و پیروزی های استراتژیک دولت اسلامی سوریه و عراق، و… بودیم.

در زیر برخی از عکس های منتشر شده توسط این کمپانی نشان داده شده است:

طوفان باعث سیل و ویرانی شدید شد.

طوفان ها باعث سیل و ویرانی شدید شدند.

طوفان های هاروی، ایرما و ماریا باعث جاری شدن سیلاب و آسیب های فراوانی در سرتاسر خلیج آمریکا و سواحل کارئیب شدند. این عکس در ۳۰ اوت ، توسط ماهواره WorldView-2 DigitalGlobe گرفته شده، که نشان دهنده سیل گسترده در بروکشیر، تگزاس است.

خورشید گرفتگی بزرگی در سال 2017 در سراسر ایالات متحده رخ داد.

خورشید گرفتگی بزرگی در سال ۲۰۱۷ در سراسر ایالات متحده رخ داد.

این تابستان ایالات متحده آمریکا بعد از ۹۹ سال، شاهد خورشید گرفتگی بزرگی بود که در سراسر قاره رویت شد. این رویداد، بزرگ راه ها را مسدود کرد، اما مناظر خیره کننده ای از یک واقعه نجومی به ارمغان آورد که اکثر آمریکایی ها هرگز از قبل آن را ندیده بودند.

این عکس توسط ماهواره GlobalView-2 DigitalGlobe در ۱۹ اوت گرفته شده، و جایگاه رویت گران در مجموعه بزرگ پرایری اورگان را نشان می دهد.

آتش کالیفرنیا را سوزاند.

آتش کالیفرنیا را سوزاند.

کالیفرنیا با دو رویداد مهم آتش سوزی ویران شد: یکی در ناحیه ناپا و سونوما در اکتبر و دیگری در لس آنجلس و در اطراف آن. به طور خلاصه، در این آتش سوزی ها ده ها تن کشته، هزاران خانه از بین رفته و صدها هزار هکتار زمین سوخته است.

این عکس توسط ماهواره GeoEye-1 DigitalGlobe در تاریخ ۱۱ اکتبر گرفته شده، محله کوفی پارک در سانتا رزا که به شدت سوخته، را نشان می دهد. در این شات (که غلط انداز است)، رنگ قرمز پوشش گیاهی سالم، و سبز- خاکستری  خانه ها و گیاهان سوخته شده را نشان می دهد.

کره شمالی برنامه ی سلاح های هسته ای خود را ارتقا داد.

کره شمالی برنامه ی سلاح های هسته ای خود را ارتقا داد.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ با پیشرفت های عمده هم در برنامه های موشک های بالستیک قاره پیما و هم سلاح های هسته ایی خود جهان را در شوک فرو برد.

این عکس، توسط ماهواره GlobalView-2 توسط DigitalGlobe در ۲۱ نوامبر گرفته شده، کارخانه ایی در Pyongsong که در آن موشک HBMM Hwasong-15، توسعه یافته را نشان می دهد.

جزیره ای جدید متولد شد.

جزیره ای جدید متولد شد.

در سال ۲۰۱۴، صدها مایل از شرق فیجی، در اقیانوس آرام ،جزیره هاآپایی در تونگا، جوانه زد. این عکس که ۲۹ ژوئیه توسط ماهواره GlobalView-2 ،DigitalGlobe گرفته شده ، جزیره آتشفشانی تازه شکل گرفته، را نشان می دهد.

حضور گسترده زنان در خیابان ها در ماه مارس، پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ.

حضور گسترده زنان در خیابان ها در ماه مارس، پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ.

مراسم تحلیف رئیس جمهور ترامپ باعث بزرگترین اعتراض در تاریخ ایالات متحده شد. تظاهرات کنندگان زن در ماه مارس ، به طور چشم گیری و با شعار های تند، شهرها را در سراسر ایالات متحده روی سر گذاشتند.

این تصویر که در ۲۱ ژانویه توسط ماهواره DigitalView-2 DigitalGlobe  گرفته شده، اعتراضات شهر دنور در ایالت کلرادو را نشان می دهد. اعتراضات حتی به شهرهای دیگر خارج از ایالات متحده نیز گسترش یافت.

SpaceX راکت های قابل استفاده مجدد خود را راه اندازی کرد.

SpaceX راکت های قابل استفاده مجدد خود را راه اندازی کرد.

موشک کمپانی ایلان ماسک، SpaceX، راکت Falcon 9 که قابلیت استفاده مجدد، و همچنین کاهش هزینه ها را به همراه دارد، راه اندازی شد. این تصویر که در ماه دسامبر توسط ماهواره GeoEye-1 DigitalGlobe گرفته شده ، پرتاب موشک فالکون ۹  از سکو را نشان می دهد.

نسل کشی در میانمار فوران کرد.

نسل کشی در میانمار فوران کرد.

نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار، در راس خبرهای بین المللی سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. با اینکه مسلمانان روهینگیا صدها سال است در این مکان زندگی می کنند، مشاهده شده که نیروهای نظامی، روستاها را سوزانده، بچه ها را کشته و به زنان و کودکان تجاوز کرده اند. بیش از ۶۲۰ هزار نفر از آنها مجبور به فرار به اردوگاه هایی در نزدیکی بنگلادش شده اند.

این عکس که ۵ نوامبر توسط ماهواره GlobalView-2 DigitalGlobe گرفته شده، اردوگاه پناهندگان نایپارا در بنگلادش را نشان می دهد.

کنسرت لاس وگاس با تیراندازی های غم انگیز به پایان رسید.

کنسرت لاس وگاس با تیراندازی های غم انگیز به پایان رسید.

خشونت مسلحانه در ایالات متحده در روز ۱ اکتبر توسط چند ستیزه جوی شریر به وقوع پیوست، زمانی که مردی مسلح با بیش از ۱۱۰۰ شلیک از اتاقی در هتل ماندالی، جمعیت یک کنسرت را هدف قرار داد. این مرگبارترین تیراندازی جمعی در تاریخ ایالات متحده بود. ۵۸ نفر کشته و ۵۴۶ مجروح شدند.

این عکس که در ۲ اکتبر توسط ماهواره  Worldview2  DigitalGlobe گرفته شده، مکان محل هتل و کنسرت را نشان می دهد.

عراق و سوریه در حاشیه امنیت.

عراق و سوریه در حاشیه امنیت.

پس از ۹ ماه جنگ در موصل، سرانجام نیروهای عراقی در ماه ژوئیه، داعش را شکست دادند. به دنبال آن، پس از سه سال جنگ، نیروهای سوریه هم پیروزی هایی چشمگیری به دست آوردند. این عکس که توسط ماهواره GlobalView-2  DigitalGlobe در ۹ اکتبر گرفته شده، نیروهای سوریه در میدان النعیم رقه در محاصره ساختمان های ویران شده را نشان می دهد.

سلاح های شیمیایی، غیرنظامیان بی گناه را در سوریه کشتند.

سلاح های شیمیایی، غیر نظامیان بی گناه را در سوریه کشتند.

در اوایل ماه آوریل، رژیم سوریه به رهبری بشار اسد، ده ها تن از مردان، زنان و کودکان را با سلاح های شیمیایی ممنوع شده بین المللی کشته است. در پاسخ، رئیس جمهور ترامپ خواستار حمله موشکی شد.

در روز ۷ آوریل، نظامیان آمریکایی ۵۹ موشک را شلیک، و پایگاه های هوایی سوریه، جایی که حمله شیمیایی از آنجا پایه ریزی شده بود، را مورد هدف قرار دادند.

این عکس که در ۷ آوریل توسط ماهواره WorldView-2 DigitalGlobe گرفته شده ، هواپیماها و زیرساخت های آسیب دیده در فرودگاه الشیارات را نشان می دهد.

کاتالونیا خواهان استقلال از اسپانیا شد.

کاتالونیا خواهان استقلال از اسپانیا شد.

در اواخر ماه اکتبر، کاتالونیا – منطقه ایی درشمال غربی اسپانیا – رسما استقلال خود را اعلام کرد. انتخابات کاتالان برای ۲۱ دسامبر برنامه ریزی شد، اما دولت ملی اسپانیا در مادرید، درخواست این منطقه برای استقلال را رد کرد. (اتحادیه اروپا جانب مادرید را گرفته).

این عکس که توسط ماهواره WorldView-2 DigitalGlobe در ۶ ژوئن گرفته شده ، ساختمان مجلس کاتالان را در بارسلون نشان می دهد.

ونزوئلا با یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در تاریخ معاصر مواجه است.

ونزوئلا با یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در تاریخ معاصر مواجه است.

با کاهش قیمت نفت، ونزوئلا – که بودجه دولت سوسیالیست خود را با فروش بین المللی نفت اداره می کند- اقتصاد خود را در حال فروپاشی می بیند.

“بحران اقتصادی سالهای اخیر ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ به پایینترین سطح خود رسید. با کمبود عمده مواد غذایی و پزشکی و تصرف همه قدرتهای قانونگذاری توسط دادگاه عالی این کشور در ماه مارس، تظاهرات های خشونت آمیز سراسر این کشور را در بر گرفت.

این عکس که توسط ماهواره GlobalView-2  DigitalGlobe در ۲۸ آوریل گرفته شده ، پرجمعیتترین بندر این کشور، پورتو کابلیو، که طی چند سال گذشته شاهد افزایش شدید واردات بوده، را نشان می دهد.

تروریست ها یک کامیون حامل بمبی ویرانگر را در سومالی انفجار کردند.

تروریست ها یک کامیون حامل بمبی ویرانگر را در سومالی انفجار کردند.

حملات تروریستی منجر به انفجارهای ویرانگر در شهرهای سراسر جهان شد، اما بزرگترین و مرگبارترین آنها در ۱۴ اکتبر در پایتخت سومالیایی «موگادیشو» رخ داد.

بمب در داخل یک کامیون جاسازی شده بود، و به نظر می رسد که الشباب برای هدف قرار دادن یک ساختمان مرکب از سازمان های بین المللی و نیروهای نظامی آن را منفجر کرده است.

این عکس که توسط ماهواره WorldView-3 DigitalGlobe در ۱۶ اکتبر گرفته شده، نشان دهنده پیامدهای بمب گذاری است.

این حمله ۵۱۲ تن را کشت، و ۳۱۶ تن زخمی کرد.

قحطی و گرسنگی در شرق آفریقا گسترش یافته است.

قحطی و گرسنگی در شرق آفریقا گسترش یافته است.

در روز ۱۰ مارس، مقام های ارشد سازمان ملل خواستار تلاش های جهانی هماهنگ برای جلوگیری از قحطی، که بیش از ۲۰ میلیون نفر در یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه را تحت تاثیر قرار داده، شدند.

این عکس ، که توسط ماهواره” WorldView-2 “DigitalGlobe  در روز دوم دسامبرگرفته شده ، چادرهای پناهندگی و پزشکی در یکی از مناطق پرخطر در شهر دیوکا در ایالت بورونوی نیجریه را نشان می دهد.

زیمبابوه رئیس جمهور 37 ساله خود را برکنار کرد.

زیمبابوه رئیس جمهور ۳۷ ساله خود را برکنار کرد.

رابرت موگابه، در سن ۹۳ سالگی پس از ۴۰ سال ریاست جمهوری در زیمبابوه ، در یک کودتای نظامی برکنار شد.

این عکس که توسط ماهواره WorldView-2 “DigitalGlobe  گرفته شده ، قصر موگابه در هراره به نام سقف آبی، جایی که دیکتاتور عزل شده تحت بازداشت خانگی قرار دارد، را نشان می دهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا