آموزشی

امنیت Gmail خود را با رعایت ۲FA برای همیشه تضمین کنید!

بهبود امنیت Gmail با فعال سازی 2Fa

احراز هویت دو مرحله ای ۲FA  گوگل روشی ساده و بی نظیر برای افزایش امنیت اکانت های آنلاین شما است. در این روش شما باید علاوه به وارد کردن رمز عبور برای ورود به اکانت گوگل خود، کد امنیتی را که به تلفن همراهتان ارسال می شود وارد کنید. با وجود امنیت بالای این روش به نظر می رسد که بیش از ۹۰ درصد از کاربران Gmail مایل به استفاده از آن نیستند.

۰

احراز هویت دو مرحله ای ۲FA گوگل روشی ساده و بی نظیر برای افزایش امنیت اکانت های آنلاین شما است. در این روش شما باید علاوه به وارد کردن رمز عبور برای ورود به اکانت گوگل خود، کد امنیتی را که به تلفن همراهتان ارسال می شود وارد کنید. با وجود امنیت بالای این روش به نظر می رسد که بیش از ۹۰ درصد از کاربران Gmail مایل به استفاده از آن نیستند. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا با هم نکاتی را برای بهبود امنیت Gmail و اکانت گوگل بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت پسوردهای ذخیره شده در مرورگر های کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج

در کنفرانس امنیتی Usenix Enigma 2018 این هفته در کالیفرنیا، یک نماینده گوگل تعداد کاربرانی که از  ۲FA استفاده می کنند را به اشتراک گذاشت، و نتایج دلگرم کننده نبود. ممکن است گوگل اقدامات شدیدی برای بهبود پذیرش ۲FA انجام دهد. به نقل از گرژز میلکا، مهندس نرم افزار گوگل، کمتر از ۱۰ درصد کاربران از پروتکل های ۲FA گوگل جهت امنیت Gmail استفاده می کنند.
راه اندازی و استفاده از سیستم ۲FA گوگل بسیار آسان است. ما قصد داریم در این مطلب نحوه تنظیم آن را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل پخش ویدیو در کروم

نحوه تنظیم ۲FA) Two-Factor Authentication) برای بهبود امنیت Gmail

برای شروع به صفحه تنظمات گوگل بروید و روی دکمه Get Started کلیک کنید. سپس در صفحه بعدی نیز روی دکمه Get Started کلیک کنید.

نام کاربری و رمز عبور Gmail خود را وارد می کنید تا به صفحه راه اندازی ۲FA بروید. اگر می خواهید کد امنیتی از طریق  Google Prompt به گوشی شما فرستاده شود روی Try It کلیک کنید و اگر می خواهید از طریق sms ارسال گردد روی Don’t Use Prompt کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: تایید رمز دو مرحله ای چیست و چگونه کار میکند؟ چگونه این ویژگی را فعال کنیم؟

دکمه Get Started را کلیک کنید.

دکمه Get Started را کلیک کنید.

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. دو گزینه پیش رو دارید: (text messages) پیام های متنی و (voice calls) تماس های صوتی. یکی را انتخاب کنید و سپس روی Try it کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: قطع کردن صدای تب های کروم با افزونه AutoMute 

 text messages یا voice calls را انتخاب کنید و سپس  Try it را کلیک کنید.

text messages یا voice calls را انتخاب کنید و سپس  Try it را کلیک کنید.

بلافاصله پس از کلیک، باید یک کد در گوشی خود دریافت کنید. کد را بدون پیشوند G- وارد کنید و روی «Next» کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب افزونه های کروم در فایرفاکس

کد دریافت شده در گوشی خود را وارد کنید

کد دریافت شده در گوشی خود را وارد کنید

در صفحه بعدی روی Turn on کلیک کنید.

روی Turn on کلیک کنید

روی Turn on کلیک کنید

هم اکنون شما در صفحه تنظیمات ۲FA گوگل قرار میگیرید، در این صفحه شما میتوانید یک عامل «جایگزین» را برای تایید رمز دو مرحله ای انتخاب کنید تا در صورت عدم دریافت پیامک یا متن به آن دسترسی داشته باشید. این را نیز در نظر داشته باشید که گزینه پیش فرض دریافت کد از طریق اس ام اس نسبت به سایر روش های موجود از امنیت کمتری برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: پاک کردن ایمیلهای ناخواسته به صورت یکجا در جیمیل

یک گزینه جایگزین برای دریافت کد امنیتی انتخاب کنید

یک گزینه جایگزین برای دریافت کد امنیتی انتخاب کنید

 

اپ Authenticator گوگل یکی از گزینه های محبوب است که رمز عبور دوم، یکبار مصرف تولید می کند و توسط تعدادی از سرویسها از جمله فیس بوک، Dropbox و مایکروسافت پشتیبانی می شود.

گزینه بعدی Google Prompt می باشد که در صورت فعال کردن این گزینه یک هشدار یا یک اعلان از طرف گوگل که شامل یک کد ۶ رقمی است به گوشی شما ارسال می شود. توجه داشته باشید در این روش باید از قبل یک اکانت گوگل مشابه در گوشی خود وارد کرده باشید.

شما همچنین می توانید لیستی از کدهای پشتیبان از پیش تعیین شده را چاپ کنید که همیشه می توانید از آن برای دسترسی به حساب خود استفاده کنید – مثلا برای  زمانی که شما در خارج از کشور سفر می کنید و نمی توانید پیام های متنی دریافت کنید این گزینه مناسبی می باشد.

شما همچنین می توانید از یک کلید verification داخل USB استفاده کنید.

چرا شما باید از ۲FA استفاده کنید

۲FA باعث می شود که امنیت Gmail و اکانت گوگل شما بسیار بالا رود تا جایی که اگر یک هکر به پسورد شما دسترسی پیدا کرد با وجود کد امیتی قادر به هک کردن اکانت شما نباشد. اما ظاهرا، استفاده از این سیستم هنوز به اندازه کافی برای بسیاری از کاربران جیمیل ساده نیست. برای اتصال تلفن خود به حسابتان، شما باید یک کد الفبایی با پیام متنی دریافت کنید، سپس آن را در اکانت گوگل کامپیوتر خود وارد کنید. Milka توضیح داد: بیش از ۱۰ درصد از کاربران که این روند را انجام می دهند قادر به تکمیل آن نیستند.

ممکن است برای شما سوال پیش آید چرا گوگل ۲FA را با این همه مزیت، اجباری نمی کند. پاسخ ساده است: استفاده از این پروتکل برای بسیاری از افراد سخت است و به همین دلیل ممکن است کلا اکانت گوگل خود را کنار بگذارند. در نتیجه، گوگل ترجیح می دهد تمام تخم مرغ های امنیتی خود را در سبد ۲FA قرار ندهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا