اخبار تکنولوژی

معرفی ۶ تکنولوژی عجیب که نسل آینده باتری ها را شکل خواهند داد!

همراه نت نوشت باشید تا در ادامه به بررسی ۶ نسل پیش روی باتری های آینده بپردازیم: از باتری بر مبنای برگ ها به سراغ معرفی جایگزین لیتیوم با گرافن خواهیم رفت و در ادامه باتری های بر مبنای شکر و نمک و باتری قابل حل شدن در آب را به شما معرفی میکنیم!

۱+

این روز ها همگی ما از دستگاه های همراهی استفاده می کنیم که تماما از باتری های قابل حمل بهره می برند و متاسفانه این حجم باتری های تولید شده و در دسترس یکی از مهمترین آسیب هایی است که تاکنون بشر می توانسته به محیط زیست بزند.

خوشبختانه طی تحقیقات و کوشش های محققان شاهد اتفاق های خوبی هستیم که بزودی باتری های نسل آینده با قابلیت هایی بی نظیر و عدم آلودگی برای محیط زیست روانه بازار خواهند شد. باتری هایی که عمر بیشتری دارند و مواد مضر آنها جایگزین شده با سبزی و برگ درختان!

همراه نت نوشت باشید تا در ادامه به بررسی ۶ نسل پیش روی باتری های آینده بپردازیم: از باتری بر مبنای برگ ها به سراغ معرفی جایگزین لیتیوم با گرافن خواهیم رفت و در ادامه باتری های بر مبنای شکر و نمک و باتری قابل حل شدن در آب را به شما معرفی میکنیم!

باتری برگ سبز

وقتی محققان دانشگاه مریلند که در حال توسعه و تحقیق راجع به باتری هایی بودند که موادی خاص در ترمینال منفی (آند) آنها قرار گرفته باشد. در حین تحقیقاتشان متوجه شدند برگ درختان بلوط که در محوطه دانشگاه هم پیدا می شد، پس از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دیدن و تغییر ساختار کربن های درونی می توانند الکترولیت کافی را در منافذ طبیعی خودشان جذب کنند! در نتیجه یک آند گیاهی جایگزین اند های مرسوم در باتری طراحی شده توسط این محققان شد. تحقیقات این تیم در حال گسترش است و اکنون گزینه هایی مثل پوست موز، خزه و پوست خربزه هم دارای این توانایی هستند!

۲-graphene-battery

باتری از جنس graphene که در یک لحظه شارژ می شود!

دانشمندان در حال کار و تحقیق برای دست یابی به باتری هایی هستند که عمر باتری و نگهداری انرژی در انها در بالاترین حد ممکن باشد، دانشمندان دانشگاه Swinburne از استرالیا باتری فوق العاده بر مبنای گرافن طراحی کرده اند که هم بسیار سریع و در لحظه شارژ می شود و هم حجم بالا جهت استفاده از این باتری برای همیشه قابل اتکا خواهد بود. گرافن طبق طراحی این دانشمندان جایگزین لیتیوم در باتری های کنونی شده و هم عمر باتری را به میزان بسیار زیادی افزایش داده و هم سرعت شارژ شدن و از همه مهمتر آلودگی های زیست محیطی باتری های کنونی را به حداقل رسانیده است. ابر خازن های مبتنی بر گرافن به باتری های جدید اجازه خواهند داد تا در تنها چند ثانیه ۱۰۰ درصد انرژی قابل دریافت را در خود ذخیره کنند. از نکات مهم دیگر راجع به این باتری چرخه و هزینه اندک تولید این نسل از باتری هاست.

باتری شکر؛ ارزان و شیرین!

توسعه دهندگان دانشگاه Virginia در توسعه باتری هایی بر مبنای شکر قدم های خوبی برداشته اند. مالتودکسترین، نام یک پلی ساکارید ساخته شده از هیدرولیز قسمتی از نشاسته است که از قند طبیعی جدا شده و به عنوان سوخت معرفی و استفاده می شود. الکترون مورد نیاز باتری ار ترکیب مواد قند با اکسیژن تامین می شود و باید گفت این باتری شیرین هزینه و مواد اولیه بسیار کمی دارد. این باتری نه تنها مرقون به صرفه است، بلکه آلودگی زیست محیطی آن از نکات بسیار عالی و قابل بررسی این باتری به حساب می آید.

۴-gold-battery

باتری مبتنی بر طلا که هرگز نمی میرد!

این مورد یک کشف اتفاقی از دانشمندان دانشگاه California بوده است که خواهد توانست نسل باتری های لیتیومی را به طور کامل حذف کند! این تیم در ابتدا در حال جستجو برای کشف بهترین راه برای افزایش حجم باتری ها بوده است. این نسل از باتری ها هیچ گاه کهنه، خسته نمی شود و هیچگاه افتی در روند کار این باتری حتی با صدها هزاران بار شارژ نخواهید یافت.

۵iowa-state-dissolving-battery

باتری خودتخریبی که در آب حل می شود!

این باتری هم مکانیزم جالبی دارد که البته در مباحث نظامی به کار خواهد آمد. این باتری با نوآوری خاصی که دارد موارد مد نظر جهت آلودگی محیط زیست را کاملا پشت سر گذاشته و می توان درصد الودگی این باتری را صفر خواند!
محققان دانشگاه ایالت Iowa با طراحی خاصی که در این باتری صورت داده اند جوری برنامه ریزی و ساختار را شکل داده اند که پس از اتمام ظرفیت باتری به صورت اتوماتیک این ماده در آب حل خواهد شد. این تکنیک می تواند در تجهیزات پزشکی خاص و سنسور های محیطی به کار بیاید. گفتنی است این باتری بر حسب زمان و ظرفیت به صورت کامل قابل برنامه ریزی طراحی شده است.

۶-aquion-saltwater-battery

باتری های مبتنی بر آب شور و خوراکی

شاید کمی مسخره باشد اما اگر زمانی خدایی نکرده احساس گرسنگی به شما فشار آورد می توانید روی این نوع از باتری حساب باز کنید 😀 این تلاش و ویژگی تلاشی است برای سازگاری کامل با محیط ریست که توسط محققان صورت گرفته و باتری هایی مبتنی بر آب شور ار پدید آورده است! این باتری از مواد اولیه ای نظیر خاک، پنبه، کربن و آب شور ساخته شده که همگی یک محلول الکترولیت را تشکیل داده اند. این باتری با هدف پشتیبانی از یک تجهیز و یا محیط های صنعتی و حتی خانگی طراحی شده که با هزینه بسیار کم می تواند یک پشتوانه بسیار عالی برای سیستم های نیازمند به برق باشد.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا