اخبار تکنولوژی

با این ابزار جدید ویندوز ۱۰، اطلاعات شخصی ارسالی از سیستم خود به مایکروسافت را ببینید!

با این ابزار جدید ویندوز ۱۰، اطلاعات شخصی ارسالی از سیستم خود به مایکروسافت را ببینید!

آیا تا به حال از ارسال اطلاعات شخصی خود در ویندوز ۱۰، هنگامی که یک گزارش diagnostic به مایکروسافت فرستاده می شود، مطلع شده اید؟
بهتر است بدانید که شرکت Redmond-based نرم افزاری کاربردی به نام Diagnostic Data Viewer در فروشگاه ویندوز عرضه کرده است که می تواند تمامی اطلاعات موجود یک رکورد diagnostic را به شما نشان دهد.

۰

آیا تا به حال از ارسال اطلاعات شخصی خود در ویندوز ۱۰، هنگامی که یک گزارش diagnostic (گزارش هایی جهت حل مشکل سیستم) به مایکروسافت فرستاده می شود، مطلع شده اید؟ بهتر است بدانید که شرکت Redmond-based نرم افزاری کاربردی به نام Diagnostic Data Viewer در فروشگاه ویندوز عرضه کرده است که می تواند تمامی اطلاعات موجود یک رکورد diagnostic را به شما نشان دهد.

نمایش اطلاعات ارسالی به سرورهای مایکروسافت با نرم افزار Diagnostic Data Viewer 

نمایش اطلاعات ارسالی به سرورهای مایکروسافت با نرم افزار Diagnostic Data Viewer

گزارش شده است نرم افزار Diagnostic Data Viewer در پاسخ به شکایت اداره حفاظت اطلاعات هلند توسعه یافته است. این اداره ادعا کرده است مایکروسافت به کاربران در خصوص داده های جمع آوری شده اطلاعی نمی دهد.

ماریا راجرز، مشاور امنیتی ویندوز، هفته گذشته بیان کرده است که “ما ملزم به شفاف سازی اطلاعات جمع آوری شده از دستگاه های ویندوز شما هستیم.”

با توجه به موضوعات ذکر شده، ما این نرم افزار را اجرا کردیم و برایمان روشن شد که گزارشی ارسالی به مایکروسافت شامل لیستی از تمام نرم افزارهای نصب شده در سیستم و آمار استفاده شما ار آنها می باشد. علاوه بر این اطلاعات نه چندان حساس دیگری مانند نامی که به کامپیوترتان اختصاص داده اید، مدل و شماره سریال آن، و بیلد ویندوز ۱۰ در حال اجرا نیز ارسال می گردد.

شنیده ها حاکی از این است که مایکروسافت تصمیم دارد در آپدیت های بعدی امکان کنترل و حذف اطلاعات شخصی در گزارش های diagnostic را به کاربران بدهد.

شما چه فکر می کنید؟ آیا مایکروسافت اطلاعات شخصی زیادی را از سیستم شما به سرورهای خود انتقال می دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا